Sikkert ikke dumt å ta noen lodd i Hexagon comp før q1. Sikkert først da den voldsomme prisingen til purus blir synliggjort i regnskapet👍
Blir spennende å se om om det blir fomo i Purus inn i helga.
Jeg er sent ute til festen, men det slo meg etter å ha sett på Hex Purus at Hex Comp nesten har negativ verdi om man tar høyde for eierandelen i Purus. Sikkert gammelt nytt for dere her inne.
Trodde nesten ikke mine egne øyne, så tok en post her. Helt sykehus.
hehe , ja tok den perfekt inn før nyåret, 11 dager siden på 52.
men er ikke vandt med dette grønne aksje styret slik bio junki eg er , så solgte på 56 tidligere i uken
god på bunn , men ikke god å holde
Har ingen aning om denne skal videre, men LOGIKKEN burde tilsi det. Men den er det pent lite av rundtom for tiden - så Gud vet.
Hex har vel ikke vært med på festen i noe særlig grad siste par årene, endelig kom oppgangen her også. NEL har jo mangedoblet seg
Tjener Hex penger? I så fall er det et problem.
Hexagon comp styres nå i stor grad av Purus. Sammenligner man Purus med flere av de andre grønne aksjene er jo pris/ substans fortsatt grei i mine øyne.
Nærmeste trigger er melding om jv med CIMC ENRIC som kan komme når som helst.
Tror de tjener penger nå når de er kvitt Purus
Så de tjener penger õg eier ca. hele neste NEL? Ikke så verst det da.
In the third quarter of 2020, Hexagon Group generated NOK 770 (770) million in revenues and recorded an operating profit before depreciation (EBITDA) of NOK 65 (49) million.
Men hverken NEL eller de nye Aker selskapene tjener penger feks og oppgangen er langt villere enn i Hex
Skyldes det noe annet enn mindre oppmerksomhet i media og/eller fravær av tyskere? Skulle tro de samme uendelige pengene fant veien hit etter hvert, egentlig. Faktiske inntekter pluss eier av en hydrogenrakett.
Sunn oppgang vi ser her. Tyskerne er med
Litt forunderlig, fordi jeg tok en post her fordi jeg regnet på noe og fant prisingen absurd. Jeg klarer ikke kjøpe disse andre ESG’ene med fantasiprising (noe jeg selvfølgelig burde ha gjort og blitt rik).
Den siste tids sterke utvikling i Purus sammenfaller jo rimelig greit med artikkelen fra “Der aktioner” som kom 30.desember. Det er jo ikke urimelig og anta at det er tyskere som gir denne bein å gå på atm.
Hvor fersk er den?
Markedet mener det er såpass sannsynlig at giganten Aker får en god del av den enorme havvind satsningen neste årene. Derfor fortjener den en høy «vente kurs»
Bare et eksempel. Off hex topic
Idag kl 09:40