Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hexagon Composites (HEX)

Nå blir jeg alltid litt ekstra skeptisk med en gang man involverer HO, men hvis denne plutselig skal prises PURUS + HEX så blir det jo moro.

I første omgang er planen å selge i løpet av neste uke, men hvis det tar helt av så forandrer jeg nok mening. Har ikke så stor erfaring fra sånne gigantiske bobler som vi opplever nå, men ser for meg alt kan skje.

Verdien av rest HEX kan sikkert diskuteres, har sett estimater på mellom 4-5 milliarder. Men at det skal ha negativ verdi blir litt feil.

Tror noe av forklaringen ligger i at det ikke fremstår klart nok hva rest HEX består av. Det er jo ESG resten av HEX også.
Håper at det blir fokusert på dette under CMD på mandag

1 Like

All grunn til å være skeptisk til slike regnestykker. Men det er noe her. Det er en ESG som eier en ESG som tar fullstendig av. Det lille jeg har lest om HEX til nå tyder på at selskapet har betydelig selvstendig verdi.

Man skulle tro det betød noe :slight_smile:

2 Likes

Melk og brød businessen til Hexagon Composites er beholder til lpg gass/propan. De produserer i et helt ekstremt tempo og det er volum så det holder. I tillegg har de masse annet som heller ikke har blitt skilt ut.

1 Like

Jo mer jeg leser, jo mer positivt innstilt blir jeg. Dette er en butikk som genererer cash-flow og har flere bein å stå på (utover Purus). Så gjenstår det å se om Oslo Børs gjør noe med at det (tilsynelatende) er noe riv ruskende galt med prisingen.

4 Likes

Blir spennende å se på mandag! Hvordan ser den ut teknisk?

Eksemplarisk, faktisk. Breakout av ATH på høyt volum.

2 Likes

Hva blir kurs hvis man priser hex til la si 3-6 mrd?

(MCAP Purus x 0,75 + 3-6 mrd) / antall aksjer

1 Like

Synes dette ser interessant ut. Jeg benytter bare enkel TA til å time innganger i enkelte aksjer. Men her ser man at det kommer inn et veldig høyt volum samtidig som kursen bryter gjennom all time high (den blå linjen). I min verden er dette veldig spennende og kan tyde på at den stikker videre.

Nå er det en fundamental begivenhet på mandag allerede, og det kan alltids stikke kjepper i hjulene eller fyre oppunder raketten. Vi får se.

Min spådom er at mor og datter flyr videre på mandag, Purus vil nærme seg 100 før vi får en pullback👍

Og jeg som var så fornøyd med den traden fra 28 til 35 i Hex. Buy and hold…

Ble en liten dipp etter åpning. Jeg holder på posten i den tro at Oslo Børs blir nødt til å gjøre noe absurditeten i prisforholdet mellom mor og datter.

1 Like

DNB Markets skriver at basert på Composites eierandel på 75% i Purus ser det basert på fredagens sluttkurser ikke ut til at markedet er villig til å gi noen verdi på den gjenværende virksomheten etter utskillelsen.

“På våre estimater for summen-av-delene, før eventuelle justeringer etter dagens gjennomganger, har den gjenværende virksomheten i Composites, dvs eks Purus-aksjene, en fair verdi på NOK 21 pr aksje”, skriver meglerhuset.

DNB legger til at basert på fredagens sluttkurser la markedets tilsvarende verdsettelse på -6 kroner pr aksje. Meglerhuset trekker også frem at ledelsen i Composites har signalisert at de vil bli sittende med en majoritet i Purus i overskuelig fremtid og at selskapet har en lock-up som innebærer at de uansett ikke kunne selge seg ned mot 50 prosent før mot slutten av andrekvartal 2021.

4 Likes

Artig at det begynner å demre for flere - har du en link?

Ligger på TDN Markedskommentar 8:56

2 Likes

HEX: HEXAGON RAGASCO INTRODUSERER LPG SMART KOMPOSITTSYLINDER

Oslo (TDN Direkt): Hexagon Ragasco introduserer en ny nestegenerasjons LPG smart komposittsylinder, ifølge en pressemelding mandag.

Løsningen lar brukere koble telefoner og IT-systemer til deres LPG komposittsylindere slik at de har kontroll over gjenværende gassinnhold.

Hexagon Ragasco vil gjennomføre smart-sylinder piloter gjennom 2021, og planlegger kommersiell lansering i 2022.

Martin Brennmoen martin.brennmoen@tdndirekt.com Infront TDN Direkt

4 Likes

1 Like

HEX: FORVENTER UNDERLIGGENDE EBITDA PÅ 500M I 2021

Oslo (TDN Direkt): Hexagon Composites forventer å få en underliggende ebitda på 500 millioner kroner i 2021.

Det sier finansdirektør David Bandele i Hexagon Composites under selskapets kapitalmarkedsdag mandag.

Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com Infront TDN Direkt

Ryktes Carnegie kjøpsanbefaling 115 HPUR og 80 HEX. Noen som kan bekrefte?