HEX ex purus gikk jo i overskudd i q1, selv om det ikke var mye. Synes uansett HEX har blitt straffet ufortjent mye som følge av den grønne korreksjonen. Mye spennende på gang her.
Ja spesielt agility hanker inn enorme mengder kontrakter. Blir spennende å se hvordan marginene utvikler seg.
må bare kjøpe for å få snittet ned. hehe
Hexagon Composites ASA: Updated company presentation with focus on the renewable natural gas (RNG) market opportunity
Hexagon Purus receives orders from leading gas distributor to deliver hydrogen cylinders for industrial and mobility applications in Europe
Er veldig sugen på å komme meg inn i HEX på disse nivåene, men man burde kanskje avvente til etter Purus-rapporten ?
Denne her er jo tyngre enn en oppfeta purke, overasker meg ikke om denne skal under 30 kroner…
Er du litt schizofren, eller gløymde du å logge av hovudbrukaren din?
Hehe, ja, er veldig ambivalent mht. denne aksjen. Fundamentalt har jeg veldig tro på den på lengre sikt, men teknisk ser jeg ikke noe ende på den negative trenden og nedsalget. Har tro på at Q2 for HEX kan overraske, men at Purus skuffer, så avventer til den 11. før jeg evt. tar en inngang her.
Skuffelsen er vel som smått priset inn i purus nå. Om de opprettholder guidingen for året blir jo spennende.
Guider de fortsatt med 3,5 mrd i omsetning og 400 millioner i Ebitda?
De omsatte for 690 mill i Q1, så det betyr jo at de i gjennomsnitt må omsette for ca 930-940 mill de neste kvartalene?
Noen som har fulgt med dem lenge og kan huske om de har inngått såpass mange avtaler som det siste halvåret?
Kan ikke huske at de tidligere har hatt samme frekvens på kontrakter. De hadde vel også sagt at q1 skulle være moderat, men “strong growth” q2-q3-q4. Blir spennende å se hva de legger i sterk vekst og om de kommer med my guiding. På q1 likte jeg godt å se hvordan de endelig har begynt å forbedre marginene, noe som også gjør meg trygg på HEX iallefall fremover. Problemet er jo at sentimentet i markedet er ekstremt bjørn, og når det evt snur. Klarer ikke å se at HEX stiger selv om de tjener penger og Hpur synker slik at morselskapet faktisk blir priset til noe av verdi utenfor Hpur aksjene. Beklager mye pisspreik og ikke svar på spm om du burde vente til etter HPUR sin q fremleggelse.
Takk for svar Blir meget spennende, ja.
Har du noen formening om i hvilken grad halvledermangel har påvirket resultatet for Q2, fra Q1-presentasjonen: