Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hexagon Composites (HEX)

Hexagon Composites: Successful completion of refinancing

Hexagon Composites: Bond call option exercised

Renteregulering

Hexagon Purus awarded contracts for complete vehicle integration of hydrogen-powered heavy-duty trucks for two North American truck manufacturers

2 Likes

Hexagon Agility receives eleventh set of RNG/CNG trucks orders from major global logistics customer

1 Like

Hexagon Agility receives orders from major heavy-duty fleet in North America

Hexagon Composites ASA initiates share buy-back program

Hexagon Composites - Buyback of shares

Hexagon Purus nominated by major commercial truck OEM to supply battery packs for zero emission heavy-duty vehicles

3 Likes

Den satt😀

Wow, kan ikke skjønne annet enn at denne nyheten er massiv for HPUR og HEX! 7 mrd kr avtale som kan øke til 10 mrd om opsjonen på to år til blir brukt.

Hexagon Purus ASA: Invitation to presentation of fourth quarter 2021 results

Hexagon Composites ASA: Invitation to presentation of fourth quarter 2021 results

Det er mye spennende som er på gang i Hexagon-gruppen og jeg føler meg trygg på at vi kommer til å få en vesentlig reprising av aksjen i løpet av 2022. Jeg lister opp mine tyngste argumenter for hvorfor jeg vil opprettholde en høy eksponering mot aksjen her. Kom gjerne med innspill og synspunkter. (Jeg håper på en konstruktiv tone i kommentarfeltet)

#1. God historikk: Selskapet leverte en sterk Q3 rapport til tross for betydelige utfordringer i verdikjeden, med lang ledetid, global mangel på kritiske komponenter som chassis, battericeller og halvledere, i tillegg til høye råvarepriser og shipping kostnader. Hexagon-gruppen (eks. Purus) hadde inntekter i -21 tom Q3 på 2,26mrd og EBITDA på 268m. Q4 er historisk sett det sterkeste for konsernet.

#2. Uforholdsmessig hard straffet: Det meste som kryper og går av aksjer som linkes til det grønne skiftet og vekstfase har blitt hard straffet på børsen det siste året. Grunnen er sammensatt, men at hele Hexagon konsernet med betydelig omsetning og en sterk balanse blir sammenlignet og straffet på lik linje med diverse «luftslott» uten noen omsetning av betydning mener jeg er feil.

#3. Leverer vekst: Siste børsmelding om en vanvittig avtale om levering av batteripakker til serieproduksjon av batterielektriske tunge kjøretøy med en verdi på opptil 1,2 milliarder dollar som etter alt å dømme vil signeres ila. 1-2 mnd. Avtalen gir selskapets hockeystikkestimater på revenue substans. Selskapet har historikk med Daimler, men det er uvisst hvilken aktør det er snakk om. FORD kastet seg nylig på toget og det forventes at alle de store OEM-aktøren melder seg på fremover: https://www.bloomberg.com/news/videos/2022-02-01/ford-plans-reorganization-ev-shift-video. Potensialet er enormt og det faktum at Hexagon evner å posisjonere seg å sikre kontrakter lover godt for fremtiden.

#4. Kort sikt: Det vil mest sannsynlig komme oppdaterte kursmål fra husene som dekker aksjen og med forutsetning om at avtalen med OEM signeres (forutsetter lav risiko, pga. børsmelding og signaler fra ledelse/styre) kan dette gi aksjen et løft. Avtalen kan også gi selskapet økt internasjonal oppmerksomhet fra større utenlandske investorer.

Nøkkelpunkter fra Q3-rapporten

• Hexagon Agility: Sterk ordreinngang for RNG drivstoffsystemer: NOK ~1mrd av bestillinger mottatt fra én enkelt logistikk kunde så langt i 2021. For medium og tungtransport segmentet Sterkt er det guidet på et sterkt 4. kvartal med etterslep drevet av: Sterk etterspørsel fra Heavy- & Medium Lastebil i Nord-Amerika, samt fortsatt positiv utvikling i Europeisk Transitbuss-markedet

• Hexagon Purus: Robust organisk vekst +96 % sammenlignet med 3. kvartal 2020, samt oppkjøp av Wystrach, integrere vertikalt og dobling av antall ansatte og inntekter

• Hexagon Ragasco: Verdens ledende innen kompositt-gassflasker. Tidligere guidet launch på sitt spennende SMART-sylinder konsept i 2022. Noen forsinkelser til de asiatiske markedene kan gi en ketchupeffekt i Q4.

• Hexagon Digital Wave: Økt etterspørsel etter MAE testing av tjenester for industrielle gass og CNG-moduler, samt sterkt etterslep på systemet for ultralydundersøkelse (UE).

• Hexagon CNG-LDV: Utfordringer hos nøkkelkunde Volkswagen knyttet til halvledere, forventet forbedringer i H2 2022.

Kilder:

2 Likes

Hexagon Purus joins forces with BMW, Bosch and TesTneT on project “FlatHyStor” to research innovative hydrogen storage system solutions for hydrogen-powered vehicles

5 Likes

Ulmer under overflaten. Alle vil ha en del av purus sin tech. Lukter reprising om q4 viser god vekst.

3 Likes

Hexagon Purus to deliver high-performance hydrogen distribution systems to a leading global industrial gas company

2 Likes

Drar inn kontrakt etter kontrakt, men kursen går nedover.

Hexagon Purus receives order for high-performance hydrogen distribution systems from Van Kessel

1 Like

Hexagon Purus signs agreement with Hino Motors to supply battery packs for serial production of zero emission heavy-duty vehicles

1 Like