Det burde ha skjedd for lenge siden. Nå er det viktig at de får en leder som kan få HEX+ over i neste fase.
VELDIG tilfeldig at jeg gjentar mitt ønske dagen før de faktisk gjør det.
Spennende å se hva en ny leder gjør med den kulturen jeg lenge har kritisert. Selv har jeg ikke gjort hjemmeleksa og analysert HEX+, og holder meg borte inntil ting er noe mer avklart og jeg har gjort hjemmeleksa…
Jeg ønsker HEX+ lykke til med jakten på en ny leder.
Det må bli en leder som ikke jobber i HEX pt.
Hvorfor kaller du det Hex+? Mener du da Hex + HPUR?
Ja, den betegnelse brukte jeg på et tidligere forum… HEX pluss HPUR ga jeg da betegnelse HEX+.
Nå er eierinteressen HEX har i HPUR endret seg siden da, men jeg bruker betegnelsen fortsatt på HEX inkludert det fisjonerte selskapet HPUR. Mest latskap.
Tillykke Monitor
Da faldt der en vigtig brik på plads i dit puslespil
Og du har ret – håber ikke det bliver en CEO indefra – da kommer Hex ikke til at flytte sig en millimeter.
En dag der er grund til at hejse flaget
Dansken
Jeg har ikke noe medisin for det uføre de er. Jeg tipper at favoritten til jobben er opptatt…
Herlig innspill fra Molnes. Også han mener at man ikke kan si ja til alt som rører på seg…. Jeg er enig i at HPUR må tilbake i HEX, og at konsernet må prioritere. Legg merke til at han mener at alarmklokkene ringer når det kun foreligger kjøpsanbefalinger:clap:
Jeg legger til at den topptunge og overbetalte organisasjonen må slankes, og at aksjeprogrammer for ledere kun skal være der når selskapet tjener penger, og ikke nå. De må bli langt mer aksjonærvenlige.
Da er vel 5% av aksjene lånt ut til shorting?
Jeg husker at noen gjorde et poeng ut av at HEX ble priset til 0 kroner, fordi kursen kun gjenspeilet «verdiene» i HPUR.
Selv satte jeg i sin tid en fast verdi på HPUR ( 20 kroner), for å kunne komme frem til et kursmål på HEX.
Idag er verdiene HEX eier i HPUR neppe mer verdt enn 1/2 milliard. HPUR er nå en belastning for HEX, istedenfor for en diamant.
En ny leder har mer enn nok å jobbe med her.
Selv avventer jeg situasjonen som er uavklart, kompleks og full av negative momenter. Så fort jeg har analysert realitetene utover det jeg har formidlet tidligere, så skal jeg formidle det. Jeg ligger som regel milevis foran ANAListene.
Dette skrev jeg ifjor om HEX:
Slettet bruker
10.11.2023 kl 16:33938
Jeg forstår ikke at media og ledelsen prøver å gjemme at selskapet taper penger som aldri før
173 i minus på ett kvartal. Som alltid så lover ledelsen gull og grønne skoger i fremtiden. Det har Engeset nå holdt på med veldig lenge. Det nye er at han må love tull om to år istedenfor ett år frem i tid. En bruttomargin på 15% samt et hopp i omsetning er Engeset sin Fata Morgana.
Om vi går på hans track record, så godtar jeg under tvil 5,5 milliarder i 2025 omsetning, og fortsatt underskudd ( brutomargin på 5-7% negativ EPS). Det er EPS som er det verdifulle, og et såpass traust industriselskap som har levert det ene underskuddet etter det andre over flere år, bør ikke prises til 4 milliarder netto ( uten Purus), når de påtar seg større og større underskudd. Om selskapet skal vokse mer, så vil det kreve flere investeringer, og det må da bli lånte penger eller/og en ny emisjon.
Det var derfor med forbauselse jeg så at aksjen ikke beveget seg ned etter fremleggelse av nok et stort underskudd.
Det er nok rabalder i selskapet, hvor vi har opplevd at et dyktig og nøytralt styremedlem kastet kortene, og hvor også Flakk tydeligvis ikke er fornøyd med sin avkastning. Kompromisset er da at selskapet skal strippes. I gamle dager så kom det ofte et fiendtlig oppkjøp, dom da strippet selskapet for verdier for så å kaste restene til ulveflokken. Her skjer strippingen for å tilfredsstille Flakk. Selskapet fikser ikke å hoste opp overskudd, og er nå i et dødens marked, hvor lånte penger koster flesk, og hvor konkurrenter med kapital i ryggen lett kan ta markedsandeler. I så fall spøker det også for 5,5 milliarder i omsetning om to år. Engeset sa forrige gang selv, at det var begrenset med hvor mye av økte kostnader kunne veltes over på kunder. Han har da i grunn kun en total omorganisering av den enorm topptunge og dyre organisasjonen igjen, og slike etablerte ukulturer er ikke lett å vende, og ihvertfall ikke under Engeset.
Derfor tviler jeg sterkt at HEX kan oppnå en brutomargin på 15%. Da må han i såfall skiftes ut ASAP og hele fotballlaget av ledere slankes.
Flakk velger altså å strippe selskapet istedenfor at selskapet vokser. Etter strippingen så vil han mest sannsynlig ønske seg helt ut av HEX+, og bruke kapitalen på fornuftige ting. Når han selger vil han igjen påstå at politikere gjør det umulig å drive butikk i Norge. Det er i såfall en direkte løgn. Det finnes ikke et land i Europa hvor det er så lett å bli milliardær enn i Norge.
Jeg har påpekt lenge at hovedproblemet med HEX og HPUR er ledelsen. Dette er Saferoad II.
Kursmål: tatt ALT i betraktning så må den ned, og jeg ser idag at den faller 8% under stor volum. Vi skal nok under 20 tenker jeg ( forrige bunn), om vi tar med TA i vurderingen. Det er viktig at støtten holder. Om ikke så forlater den sin langsiktige stigende trend. Men det tar vi når det blir aktuelt.
Litt irritert på meg selv at jeg ikke skrev dette igår. På den andre siden hadde jeg vel fått skylda for fallet idag, og ikke Engeset.
Redigert 10.11.2023 kl 17:18
Ser meget bra ut
« The Company is on track to deliver on its 2025 targets of more than NOK 6
billion in revenues and 15% EBITDA margin.»
Bra start på dagen🚀
Virker som comebackene har startet i Hex selskapene
Hexagon Agility renews master service agreement with UPS and receives new fuel system orders for UPS’ heavy duty renewable natural gas trucks
Et norsk industrieventyr rett og slett
Herregud: dette er en reprise av alt kirkelederen på et annet forum nå har forfektet under to nicks i evigheter. Realitetene har ikke endret seg, og jeg deler HÅPET om at HEX+ en gang kan bli noe, selvom alt tilsier at toget har gått.
HEX BURDE ha tjent store penger slik at de kunne ha finansiert den grønne utvidelsen, samt sine egne muligheter innenfor gass, men isteden så har de kastet selskapet under bussen… situasjonen idag er at de reviderte rapportene var i water, men ikke noe mer enn det. De reelle forholdene vil vi ikke få vite før en ny leder er på plass. Tre år for sent, og muligens FOR sent. Jeg kjøper ikke en dritt i HEX før jeg vet hvem som skal erstatte katastrofisten. HPUR er V75 og kjøpte du på 5 tallet var du heldig, om du selger snart. Så skal det sies at jeg egentlig har sluttet å skrive på HEX+, men når useriøsiteten tar overhånd så klarer jeg ikke å la være å advare.
Engeset har drept HEX+ akkurat som han drepte Saferoad.
Om pasienten var 100% død får vi ikke vite før hans erstatter er kjent. Gå ham 209% i sømmene er mitt råd. Glem disse som har tapt store summer på tro… det er realitetene som teller og da er begge selskaper igjen overpriset.
Fra Q1
8 May 2024: Hexagon Composites (OSE: HEX.OL), world leader in composite cylinder technology and related systems for storage and transportation of clean gaseous energy reported revenues of NOK 1 083 million for first quarter 2024 (Q1’23: 1 130 million). The reported EBITDA was NOK 77 million (Q1’23: 83 million).
“Hexagon Agility’s Mobile Pipeline distribution business delivered record results for the eighth quarter in a row, offsetting a softer quarter for the other businesses,” says Jon Erik Engeset, Group CEO of Hexagon Composites.
Outlook
Demand for natural gas trucks is expected to ramp up from the second half of 2024 with the new 15-liter engine becoming widely available. Continued growth is also expected in the Mobile Pipeline business, mainly driven by increased production of renewable natural gas (RNG). Hexagon Agility’s capacity expansion program is timed to support strong growth through 2025 and beyond.
Hexagon Ragasco’s smart Linktra® LPG (liquid petroleum gas) cylinder was launched in April by Linde in Norway providing convenience and efficiency for consumers and distributors.
The Company is on track to deliver on its 2025 targets of more than NOK 6 billion in revenues and 15% EBITDA margin.
I dag kl 15:42
34
Først. Og dette stort. Hexagon Group står for 2 av 14 Media Events på verdens største bransjemesse ACT Expo 2024 i Las Vegas 20. - 23.mai!
Hexagon Purus er først ut senere i dag 20.mai sammen med partner Hino Trucks USA/Toyota , som man kan se hvis man åpner linken over. Se mer her:
Og imorgen 21.mai er det så altså Hexagon Agility sin tur, i samarbeid med Kenworth. Mye mer om det lenger nede i dette innlegget.
I februar 2024 signerte HEX en 3 års forlengelse av sin ‘master services agreement’ med verdens største logistikkselskap UPS. Etter at børsen lukket for vår særnorske langhelg torsdag tikket det inn en storfin ordre på denne avtalen, verdt hele USD 57.7 million (ca. 620 millioner NOK)!
Hexagon Composites ASA: Hexagon Agility renews master service agreement with UPS and receives new fuel system orders for UPS’ heavy duty renewable natural gas trucks
16 mai 20:08 ∙ Cision
Hexagon Composites
16 May 2024: Hexagon Agility, a business of Hexagon Composites, signed a 3-year extension of its master services agreement with UPS in February 2024 to supply renewable natural gas (RNG) fuel systems for medium- and heavy-duty trucks. UPS is the world’s premier package delivery company and a leading provider of global supply chain management solutions. Under the extended agreement, Hexagon Agility has received new orders totaling USD 57.7 million (approx. NOK 620 million) for delivery of RNG fuel systems for heavy-duty trucks. The orders include trucks utilizing the new 15-liter (X15N) natural gas engine.
Og tror bare man like godt kan slå fast først som sist at det er ‘take-off time’ når det gjelder Hexagon Composites’s/Agilitys ‘heavy-duty-truck’ virksomhet. Inntektene kommer trolig til å eksplodere. Vi snakker da sterk vekst i årevis.
Årsaken er lanseringen av den gassdrevne ‘game-changeren’ Cummins X15N motoren og lanseringen av Hexagon Agilitys dertil hørende tank-/drivstoffsystem. Lanseringen av X15N medfører nemlig at gassdreven tungtransport blir konkurransedyktig med diesel innen alle segment av tungtransport, nå også innen den aller tyngste og mest energikrevende delen. Konsekvensen av dette er at HEXAGON COMPOSITES’S/AGILITYS ADRESSERBARE MARKED INNEN ‘HEAVY-DUTY-TRUCKING’ VIRKSOMHET TREDOBLES!
Hexagon Agility avduker herligheten i Las Vegas imorgen, på andre dag av verdens største messe for tungtransport ACT Expo 2024, i samarbeid med USA tungtransportkjempen Kenworth!
GlobeNewswire
Kenworth showcases its T680 X15N demo truck with Hexagon Agility fuel system
Published May 16, 2024 • 3 minute read
First trucks with 15-liter natural gas engine begin production in Q3
Costa Mesa, CA, May 16, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) — Hexagon Agility, the world’s leading provider of (renewable) natural gas (CNG/RNG) fuel systems, announced today its fuel system will be showcased on the Kenworth T680 natural gas truck with the new X15N engine at ACT Expo 2024.
Kenworth Truck Company, one of the top three truck OEMs in North America stated in a news release it will begin production of Kenworth T680 and T880 models specified with the new Cummins X15N natural gas engine in the third quarter of 2024. Customers can select a factory customized truck frame for easy install of Hexagon Agility CNG/RNG fuel systems that can deliver up to a 265-diesel gallon equivalent (DGE).
“We are pleased to partner with Hexagon Agility to provide Kenworth customers with a natural-gas engine solution that will reduce emissions in a variety of on-highway and vocational applications,” said Kyle Kimball, Kenworth director of marketing.
“Over the last two decades, Kenworth has been instrumental in offering clean fuel solutions for heavy-duty truck fleets. Together, we’re driving the adoption of economically affordable and environmentally sustainable solutions in trucking,” says Eric Bippus, EVP of Sales and Systems, Hexagon Agility. “Our RNG/CNG ProCab (back-of-cab) and ProRail (side-mount) fuel systems are backed by decades of innovation with millions of miles driven by leading fleets that have chosen to partner with us. When combined, ProCab and ProRail enable range of up to 1,300 miles.”
Natural gas goes head-to-head with diesel in the heavy-duty sector
The Cummins X15N, powered by CNG or RNG, is the industry’s first 15-liter natural gas engine that delivers diesel-like power, range, and performance, making it appealing for short, regional, and long-haul operations. With power ratings up to 500 hp (~370 kW) and torque up to 1850 lb.-ft, (~2500 Nm) the engine allows natural gas to go head-to-head with diesel in the heavy-duty sector.
https://www.instagram.com/reel/C6eGiyBKlvf/
X
I dag kl 11:3914
NZIA!
EU har tatt raske grep, for ikke å bli akterutseilt av USA og KINA. Som vi vet, er forøvrig både HEX og HPUR svært vel etablerte i USA, og HPUR har dessuten åpnet stort, ny fabrikk/nytt produksjonsanlegg i Kina.
EU kaster ikke bort tiden nå. Startskuddet for NZIA blir å høre alllerede i juni eller tidlig juli.
Europe passes bill to kickstart clean tech manufacturing, to come in force from June
Tuesday, 28 May 2024
Europe has cleared the Net Zero Industry Act (NZIA), its attempt to counter the US Inflation Reduction Act and China’s clean tech dominance, while kickstarting clean energy production across the continent. The NZIA must now be signed by the presidents of the European Parliament and the European Council, and is likely to come into force from June or early July.
The law calls on European nations to produce 40 percent of the clean tech equipment they consume across renewable energy such as:
Solar photovoltaic and solar thermal technologies
Onshore and offshore renewable technologies
Battery/storage technologies
Heat pumps and geothermal energy technologies
Electrolysers and fuel cells
Sustainable Biogas/Biomethane technologies
Carbon Capture and Storage (CCS) technologies
Grid technologies
Electrolyzers
Other decarbonizing technologies such as carbon capture
The NZIA also proposes streamlining permits for projects that boost EU manufacturing of clean energy equipment: The continent also aims to achieve 15 percent global production of such equipment by 2040. The new law will require public authorities such as governments and local bodies that are purchasing clean tech products to base their choices not just on price, but with a 30 percent weightage to the product’s “sustainability and resilience”.
European Commission President Ursula von der Leyen said in a statement: “With the Net-Zero Industry Act, the EU has now a regulatory environment that allows us to scale up clean technologies manufacturing quickly. The Act creates the best conditions for those sectors that are crucial for us to reach net-zero by 2050. Demand is growing in Europe and globally, and we are now equipped to meet more of this demand with European supply.”