Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

HexagonPurus

Har sett litt På dette selskapet, synes det virker veldig spennende og Riktig i tiden.
Kraftig omsetnings vekst, og moder HEXAGON i ryggen med ca 75% eierandel…
Har falt veldig siste år, har tidligere sett anbefalinger med kurs 100,kr
Kan nå handles under 20kr!!!
Tid for inngang???

Makro som har satt igang algoene. Ekstremt salgspress siden oktober. Selskapet har mange spennende avtaler som man kanskje bør se bære frukter etterhvert.

Hadde vel kursmål på 115 kr for 1 år siden, husker ikke av hvem, en av de meglerhusene som begynner på A tror jeg, Arctic eller ABG. Siden den gang har de økt inntektene betraktelig, meldt massevis av nye avtaler som for eksempel flerårig avtale med Nikola til en verdi av ca 200 millioner euro, mens kursen har falt ca 80% i samme tidsperiode. Vil si den er veldig underpriset nå, men kan være man må vente en stund, kanskje 2-3 år, før man kan høste noen stor gevinst, det er jeg i tilfelle innstilt på. Ser for meg stor vekst her i årene som kommer og tror dagens inngang er meget meget god, så håper jeg får mulighet til å laste opp mer her.

Kjøpte noen ,. Kunne ikke holde meg :grinning:

De kursmålene som ble satt i 2020 tror jeg man kan se fullstendig bort ifra.

Vet ikke hva som rir denne egentlig. Er det økte kostnader og høyere renter som ødelegger ?
Kom tett med nyheter en stund, men har stoppet opp. Olje og gass som går opp nå. Alt innen grønt krakker jo nesten

Algoritmesalg i kombinasjon med lite likviditet i aksjen, da går det fort nedover. Samtidig kan det gå fort oppover om det kommer positive news, som det bør være nok av rundt nå. Mange avtaler burde være igang nå blant annet.

Enig i at kursmålene fra starten av 2020 er lite relevant nå, siden de ble satt på en generell hype i markedet rundt hydrogen. Samtidig setter det dagens situasjon i litt perspektiv, så derfor jeg nevnte det.

Det ble satt et kursmål nå nylig på rundt 50kr. Tenker det er ganske realistisk

1 Like

Dette er nokså nøyaktig 1år siden.
Etter dette har det jo blitt oppkjøp. Og topplinjeveksten er kraftig økt.

115 kr var ikke utenkelig den gangen, gitt prisingen til eksempelvis Nel og full fomo i alt som var grønt. Nå er det nok andre tider desverre, og det stilles større krav til topplinje når de brenner så mye cash som de gjør.

Gikk inn litt for tidlig basert på tekniske signaler, før en større aktør begynte å selge. Så har blitt litt mer long en det jeg i utgangspunktet hadde tenkt.

Hvilken større aktør er det som selger?

Jeg kjøpte i dag, så kjenner ikke historien.
Men etter som jeg har skjønt guider de kraftig vekst.
Og er dagens prising, under 20kr rett???
Har tidene forandret seg. Så på 1år??
Nei, tror denne er Kraftig oversolgt eller. Kjørt i grøfta av Roboter :grinning:

JP Morgan solgte blant annet en del før jul. Man ser det dessuten på dager med positive news - all oppgang kveles. Siste kontrakt som ble meldt var på noen hundre mill, medførte nesten ikke oppgang. Oppkjøpet som ble meldt for noen måneder siden medførte liten oppgang. Rett og slett noen som benytter sjangsen til å komme seg ut på dager med litt volum.

Kjøpte noen få i dag.
Men det er tydelig at robotene er skrudd på!!?
Hvorfor skal det være lov med disse robotene, husker det var noen som lurte disse, men ble vel dømt for. Ulovligheter… Noen som husker??

Handler ikke dette mest om alt av grønt gruses da?

Kansje det.
Men dette er ikke et luftslott!!!

Det er sant, men caset fordrer at gigantene satser massivt på hydrogen

Desp etter å komme seg ut om man selger nå iallefall. Skal nok sikkert til 17.40 før den snur.

Ja, å selge nå er helt uaktuelt. Tenker egentlig å holde aksjen til minst 2025, så får jeg se hvor kursen er da. Fortsetter den å ligge så lavt som nå så er det heller aktuelt å fylle på mens jeg kan. Helt utrolig hvordan den faller 3-5% nesten hver dag, fra allerede ekstremt lavt nivå syns jeg.