Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

HexagonPurus

Får de den kontrakten er det bare å hodl. Vil vel åpne utrolig mange andre dører

Må vel holde fra nå da ellers blir det dyrt å kjøpe seg inn hvis nyheten om endelig signatur kommer.
Vekstemisjoner er vel og bra, men det er bare utrolig tungt å sitte med enorme papirtap mens man venter på sunn og lønnsom drift.

Pleier å være avhengig av hvem som er med på emi. Om purus får med seg Mitsui eks på emi er det veldig positivt.

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/552770

1 Like

Daglige meldinger nå omtrent. Er det ketchup effekten vi ser? Aktører som kommer på banen for å sikrer seg kapasitet etter gigaavtalen ?

Ja,de virker temmelig sikre på milliardavtalen.
Og hydrogen vil spille en viktig rolle fremover.
HexagonPurus er Midt i smørøyet…

1 Like

Helt merkverdig, salgsalgoene kjører på. Bare å sitte klar med cash når disse er ferdig, ganske snart vil jeg tro basert på beholdningen til State street bank bla.

Kan noen forklare hvorfor denne bare faller når de melder om kontrakter som langt overstiger børsverdien på selskapet? De to kontraktene som nå er meldt har verdi på mellom 16 og 19 mrd !?

Så noen snakket om emisjon lenger oppe i tråden. Trenger de emisjon når de har slike avtaler?

Hexagon Purus inngår intensjonsavtale verdt ni milliarder kroner

34 minutter siden · Hanna Ghaderi

Hexagon Purus har inngått en intensjonsavtale med Hino Motors Manufacturing U.S.

Hydrogenselskapet Hexagon Purus vil produsere batteripakker for flere Hino-lastebiler med en produksjon planlagt fra 2024. Den totale salgsverdien gjennom avtalens varighet er estimert til én milliard dollar, tilsvarende omtrent ni milliarder kroner.

Denne avtalen kommer i tillegg til en gigant-avtale annonsert i slutten av januar.

Selskapet skriver at de to avtalene har en estimert verdi på mellom 1,8 og 2,2 milliarder dollar. Det tilsvarer mellom 16 og 19 milliarder kroner.

2 Likes

Er langt ifra noen aksje ekspert, men eneste logiske forklaringer jeg kommer til er:

• selskapets nåværende inntekter vs burn rate
  • ESG sektor har vært “bannlyst” siden ifjor sommer ish
  • Verdensmarkedets generelle frykt faktor mtp finansielle angsten i USA, Russland/Ukraina situasjonen etc. etc. …

Men Purus virker til allerede å ha lykkes, så kursen kommer til å snu til oppadgående trend før eller siden spør du meg. Har klokketro på dette selskapet, er kun et spørsmål om tid før raketten tar av :ok_hand:

1 Like

Ja, tenker punkt 1 er hovedårsaken, spesielt i lys av emi-diskusjon lenger oppe? :slight_smile:
Slik sett er det kanskje tryggere å kjøpe HEX som eier - hva, 75% av Purus?

For egen del venter jeg på bekreftelse på at trenden er snudd, hvis ikke risikerer man et blaff opp som sist før den siger gradvis ned igjen…

Kan jo være at det skyldes at det er en LOI og ikke en fast kontrakt.

I tillegg er det nok investorer som har sittet innelåst i aksjen som bruker volumet til å selge seg ned

1 Like

ikke mye aksjer eg hadde, men tok gevinsten.

Visst ikke to slike avtaler snur trenden så skjønner jeg ikke hva som skal til i aksjemarkedet for å lykkes… Helt drøyt… signerer en kontrakt på 10 milliarder. Opp 16%

1 Like

Er dette den tidligere annonserte avtalen, ???

Det vil jeg tro. Og det er ingen “firm” avtale ennå

Nei, dette er en ny avtale - de har nå to intensjonsavtaler…

Fra E24:
“Denne avtalen kommer i tillegg til en gigant-avtale annonsert i slutten av januar.
Selskapet skriver at de to avtalene har en estimert verdi på mellom 1,8 og 2,2 milliarder dollar. Det tilsvarer mellom 16 og 19 milliarder kroner.”

Å herregud !!! Hold på aksjene deres :norway::norway::norway:

1 Like

Hva er det som holder denne tilbake ? Kostet jo 80 kr og Flakk kjøpte masse i fjor på 53
Nå har de signert helt ellevilt store avtaler og kursen er 22

Flere meglerhus har kursmål over 40kr.
FØR disse to avtalene!!!
Om det blir emisjon for å kunne betjene ordrer på 16 milliarder… Er jo det Megabull :norway:

Helt sykt… Merkelig greier.