Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hide and Shriek - Salgstall (FUNCOM)

Tenkte vell 1$, eventuelt å få ut leaderboards, gratis selvfølgelig :slight_smile:

Break even etter bare et par dager på markedet og halloween er i dag!

Dette spillet kommer til å selge små mengder fremover også, alt over break-even er penger rett i kassa!

2 Likes

Om du tror 260000,- er break even så er du helt på bærtur. Utvikling av H&S kostet høyst sannsynlig i området 3-6 mill. Det får vi kanskje se i morgen antar jeg da utviklingen av H&S stort sett skjedde i Q3.

2 Likes

3-6 millioner ? Hvor for du den indikasjonen i fra ? På streamen til Funcom snakket de om at produksjonen hadde foregått i noen måneder…

Funcom bruker ca. 24 300 000 på 3 måneder. Antar da at H&S utvikling står for en 15-25% av dette, men mulig det også er mer altså. Det vet jeg jo ikke.

Tar da utgangspunkt i kostnader fra Q2 rapport.

Ce koster rundt 0,5mill usd pr måned. Tviler på h&s har kostet millioner å lage

2 Likes

Hvor i alle dager har du dette fra? Q2 rapport forteller jo at de brukte 24 300 000. Det er bare CE i 3 måneder. De laget ikke noe annet da så vidt vi vet.

Det å påstå at opptil 1/3 Av Funcom staben har jobbet med Hide and Shriek er en drøy påstand.

Se på 2015 rapporten

personell cost 5253 TUSD
Ansatte 102

4.3 TUSD per måned per ansatt.

364.3 usd to nok = 640 TNOK med 6 ansatte (vet vi noe om dette?) i 3 måneder.

3 Likes

Så du teller bare lønnskostnader på utvikling? Jeg tror det er fornuftig å regne med alle kostnader for det er jo dette Funcom gjør… Utvikler spill. Om det er CE, H&S eller noe annet har lite å si. Vi vet ikke hvor mange som er involvert i H&S. Da må vi se i Q3 rapport om de gir innsyn eller lese i Credits for spillet.

Hvis du regner med leiekostnader, hardware og administrasjon og sentrale funksjoner blir regnestykket annerledes ja. Men nå så vi på bidrag fra dette spillet.

15-25% er et beskjedent anslag. Da Durham er en betydelig del av Funcom. Hvor stor andel er de egentlig? Noen som vet?

Du vet at durham har andre oppgaver også? :slight_smile:

Tsw aoc og ao

1 Like

Tror vi kan regne med 0.5 - 1 mnok som et greit overslag på hva dette har kostet (nedre intervall hvis vi ser bort fra leie og sentrale funksjoner og bare ser på utvikling, øvre intervall hvis vi tar med alt dette).

Break-even rundt 40 000 solgte.

1 Like

Jepp, hvis ikke hadde det vært mye mer. Dere er helt på viddene om dere tror det koster så lite å produsere spill med så mange ansatte. Da kunne de altså produsert 24 slike spill i året? Da tror jeg de heller ville gjort det : )

1 Like

Hvor mange månedsverk har gått med til selve utviklingen og design av selve spillet tror du? Med gjenbruk av assets og mye funksjonalitet på plass allerede og ikke for avansert spillmekanikk kan det ha vært ganske enkelt å utvikle dette?

60-90 tenker jeg pluss alle andre ting nødvendig.

Så du tror at ca halvparten av de 54 ansatte i nord-amerika har jobbet med dette på heltid i 3 måneder?

Ja, minst en 20 personer tenker jeg.

Da tror jeg du bommer grovt, evt så har du ikke tester hs

1 Like