Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hide and Shriek - Salgstall (FUNCOM)

De sier vel selv at småspillene skal lages av 4-6 personer…

6 Likes

@Nofun Har de sagt hvor lang tid småspillene skal ta også?

Btw, så er det helt klart at Funcom har brukt endel kroner på reklame, for å få streamere til å skape litt blest om H&S, så det har garantert gått noen kroner her også. Mest sannsynlig litt mer enn de ville ha gjort på et såpass lite prosjekt, hadde det ikke vært for at dette høyst sannsynlig er en test foran markedsføringen til CE. Enten det, eller så er Funcom flinke til å få streamere til å streame spillet deres. :wink:

2 Likes

Sitter på mobil så gidder ikke å grave det fram men er relativt sikker på at tidsbruken har stått i en qpresentasjon. Tilsvarende for de større spillene har vel vært 10-30 utviklere i 12-24 måneder

3 Likes

Det er helt korrekt, men da har de vel skrevet “mesteparten av utviklingen” er utført av team på 4-6 personer eller noe i den duren.

Ikke søren om 20 personer har jobbet med dette fulltid i 3 måneder. Nekter jeg å tro. Unreal gir mange muligheter, bl.a. for automatisering av animasjon og tidligere prosesser som var mye mer tidkrevende. Modelleringen av maskene etc. er også av den enkle sorten, så tviler på mer enn maks 4-6 personer fulltid på dette…

5 Likes

USA har innført EKSTREMT strenge regler for reklame og streamere, og både youtube og twitch er underlagt disse. Dersom en streamer/youtuber får betalt uten å gi beskjed om dette ryker kontoen og store bøter vanker umiddlebart. Sålangt har jeg ikke sett noen streamere si at de er sponset av funcom.

3 Likes

Det peker i såfall på at Funcom har gjort en svært god jobb med å få streamerene interessert i H&S. :slight_smile:

3 Likes

Veldig mye youtubere og streamere er blitt langt mer proffesjonelle og holder kontakt med en rekke spillselskaper. Det å være blant de første på en ny trend er det som avgjør om du blir rik eller ikke. Hørte i en sidekommentar her for noen uker siden at det hadde vært jevn strøm av streamere/youtubere som hadde kontaktet funcom for å få lov å teste og streame CE.

Kan godt være funcom har lovt ut noe early early access mot at de har testet HS, det er lov.

2 Likes

Noen som har credits for Hide & Shriek?

Kjøp spillet.

1 Like

Så det var flere enn 4-6 personer der ja. Tenkte meg det : )

Legger inn topp 100 grafen for hide and shriek her. Har også med TSW salget. Greit å ha til neste småspill lansering.

http://tools.garry.tv/steamchart/?show=480430,359380,215280&range=30

5 Likes

Det mest overraskende er egentlig hvordan TSW salget har skutt fart i denne perioden, for Tie inn til TSW er ikke såååå massiv.

Credits lister opp ca alle funcom ansatte :wink:

Så skal vi følge teorien din har de ikke gjort noe annet enn å lage H&S. som betyr at CE på magisk vis har produsert seg selv, samtidig som alle updates til AO, AoC og Tsw er blitt tryllet frem.

6 Likes

Herregud da mann, tror du alle som er involvert i et spill har brukt like mye tid på å lage spillet? Hvis du ser på en film rulletekst så er det maks 10-20 personer som har vært med i HELE løpet. Resten har vært med her og der. Det kalles above og below the line. Credits vil ikke si noenting om hvor mye tid de har brukt på dette spillet.

3 Likes

De kjørte 75% rabatt på TSW, så det har jo litt med saken å gjøre. :wink:

2 Likes

Og rundt Halloween har vært en meget god periode for TSW i årevis. I år enda bedre enn i fjor.

3 Likes

Nei, har ikke sagt det heller, men credits listen er nok ganske lang fordi det faktisk krever mange involverte til forskjellige stadier i utviklingen. Jeg tror også dere er helt på bærtur når dere tror det er mindre enn 60-90 månedsverk å produsere et slikt spill for Steam. Tror vi får være enige om å være uenige : ) Tallene viser nok vei, tidligst i morgen og for meg er det helt opplagt at noe sånt koster 3-6 mill totalt å produsere.

1 Like

Tviler på at de har betalt streamere. Har du noen eksempler på videoer du tror er betalt?

Hei @amateurleague det var min antakelse, men ser fra hva @Evilfreud skriver at det er langt fra så sannsynlig som jeg trodde.

Min siste kommentar på emnet var:

1 Like