Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hide and Shriek - Salgstall (FUNCOM)

Hehe, sikkert best å lese gjennom hele tråden før jeg svarer… :slight_smile:

Jeg spør fordi jeg var innom den tankegangen selv da så pass store youtubere var så tidlig ute med videoer.

Merking av reklame på YouTube tror jeg ofte ikke er så ryddig som det burde vært. Kanskje spesielt blant de litt mindre youtuberne.

1 Like

Samme her, men jeg har ikke noe håndfast og @Evilfreud var veldig kategorisk i sitt innlegg. Hvis Youtube først har begynt å slå ned på dette, så tror jeg det ikke er noen med vett i behold som fortsetter. Det kan fort bli en veldig kostbar tabbe. Mao, så får jeg heller gi Funcom litt cred for å faktisk få kjørt i gang en ganske bra low-cost reklamekampanje på et spill med en ikke-eksisterende IP.

85% positive reviews fra 229 brukere synes jeg også er rimelig bra. Det ser ut til å være relativt få tekniske problemer, som er bra for et multiplayerspill laget på lavbudsjett. :slight_smile:

1 Like

Titterne forventer at streameren opplyser om at det han sier er betalt for. Har mye å si for en streamers rykte at de oppgir at de blir sponset. Det betyr ikke at ingen tror på det han sier. Som oftest så får de spillene en nokså fordelaktig presentasjon uten for mye vekt på negative ting, men betalte streamere kan si akkurat hva de vil. Det skinner litt gjennom hva de syns uansett…

2 Likes

For å slippe å lese seg opp på teamet, Pewdiepie har en 5min video som beskriver reglene

evt kan man lese smellen WB gikk på

Så jeg tror ikke det er noen fare for at Funcom betaler streamers uten at det merkes skikkelig :wink:

5 Likes

Det jeg liker med H&S er at det er originalt. Det viser at selv med småspill så kan Funcom demonstrere at de er “cutting edge”. Personlig så er ikke spillet innkjøpt og testet. Mest fordi Civ 6 nettopp kom ut og jeg spiller overwatch når jeg kun vil ha 15 minutter med adrenalin. Men jeg har sett mange streams. Jeg spiller ikke et spill bare fordi Funcom har laget det. Men CE kommer jeg garantert til å kjøpe. Både fordi Funcom har laget det, fordi det er conan, fordi jeg liker sjangeren og ikke minst fordi det skal være pvp fokusert.

Du kan sikkert bruke en ny graf snart fordi H%S Is Back!!! 86 Nå global.

7 Likes

Da er forøvrig Leaderboard lagt til på spillet.

A new version has been released!

Please update your game to make sure you’re on the latest version!

Changelog:
Added the leaderboard! You can now compare your best score with your Steam friends!
Unlocked the Rider Mask. Now available to all players! (Reward for an event in The Secret World MMO)
Corrected an issue that caused opened doors to not allow players to walk through them.
Fixed an error where traps could trigger on the wrong player.
The “Bookworm” achievement should now always unlock the ‘Slash’ zombie head.

9 Likes

Setter pris på posten og linkene! :slight_smile:

2 Likes

På steamspy står det at TSW har 350k ± 15k eiere. Noen som vet hvor mange solgte det var i Q2?

Mener du eiere på slutten av Q2 eller økning av eiere i Q2?

Tenkte på slutten av Q2. Men jeg har surra litt, blanda mellom TP og TSW. Trodde at TP hadde fått over 350k owners, haha :wink:
Men for moro skyld, hadde vært litt gøy å se på tilgangen av nye spilere i TSW og TP ila Q3. Hvis man finner et tall på antall eiere ved slutten av Q2 og sammenlignet opp mot antall ved Q3-slutt…

3 Likes

Har selv fulgt med litt på dette, kan dele imorgen

3 Likes

Dagens tall
16,469 ± 3,302 owners

10 Likes

Positiv overraskelse, hadde trodd det skulle flate ut! Dette kan vi like :smiley:

5 Likes

Hvor mye de får av inntekter på dette spillet er svært vanskelig å fastslå, men det er et faktum at spillet bidrar til økt interesse for TSW er jo positivt for inntektene totalt.

Tror nedgangen de siste dager beror mer på nerver rundt kvartalspresentasjonen mer enn rettsaken mot tidligere ansatte. Frykt for utsettelse er vel stikk ordet her, ingen forventer gode tall på dette tidspunktet.

Jeg sitter fortsatt i ro med aksjene mine som før, ser jo at en del trader og sikkert tjener noen kroner på det, men slikt er jo alltid lettere å se i ettertid. Erfaringsmessig trader jeg ikke lengre, da aksjekursen bare fortsatte oppover sist gang jeg forsøkte meg på det, og jeg måtte løpe etter.

Får vi gode nyheter om CE og muligens andre prosjekter ved presentasjonen tror jeg kursbildet kan bli langt mer hyggelig enn siste dager nå…

3 Likes

Jeg trader ikke heller, snittet mitt er høyere enn dagens men jeg er sikker på at jeg får disse pengene ++ tilbake igjen så sitter helt rolig!

2 Likes

Det er bra økning på steamspy for tiden: http://steamspy.com/app/480430

Er det noen som tror at stigningen holder fremover?

Tipper vi ser 19,463 i morgen :slight_smile: 30 før neste uke!
Har blitt ca 10k salg av The Park denne perioden virker det som også. :smiley:

Safe det inn og si 30,000$ rett i kassen, 65,000$ mtp salgspris 6,49$. Så skal det jo deles ut litt her/der før Funcom tar resten.

^Dette er jo også bare på PC. Ta fingen i været og kryss fingrene for at konsoll har solgt samme? Da har TP pluttselig levert over forventningene :wink:

3 Likes

Tidig haha! Legger meg flat, vi datt jo nesten under 16k idag…

3 Likes

Ja det er nærmest umulig å tippe fra dag til dag når intervallet er 6500

Spørsmålet er også om noen benytter seg av steams refund policy

Owners: 16,068 ± 3,273

1 Like