Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Holmes Beibi portefølje

Så når tenker du att du går over till 100% beibi strategien … ? :money_mouth_face:

Det får bli når jeg blir mer aktiv trader! Men jeg har jo tatt mange viktige parametre fra din strategi med her allerede.

Blir spennende å følge denne aksjen fremover. Her er det mye som skjer ikke minst i Norge (Øyfjellet)

EOLUS VIND AB
Penser Access: Eolus Vind - Fortsatt ljust trots stark utveckling i ryggen (Cision)
2018-07-06 08:45
Trots den väntade svackan i intäkter i Q3, till SEKm 22,6 så är aktiviteten högre än någonsin med leveransen av Jennåsen närmast förestående i Q4 och en total pipeline på 3,9 miljarder SEK för de kommande åren. När man väl hittar en köpare av Öyfjellet i Norge för en årsproduktion på 1,2 TWh (nära 1% av hela Norges kraftkonsumtion) så har den affären potential att dubbla orderstocken, till nära åtta miljarder SEK. Med goda chanser för ökad utdelning, en möjlig extrautdelning och en attraktiv värdering på P/E 15x ’17/18, 18x ’18/19 och 9x ’19/20 ser vi en hög kurspotential i aktien till en medelhög risk.

Läs den fullständiga analysen: https://epaccess.penser.se/analys/fortsatt-ljust-trots-stark-utveckling-ryggen/
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bankaktiebolag. Läs mer på www.penser.se

1 Like

:heart_eyes:

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2018/07/10/eolus-vind-b-eolus-saljer-30-mw-norsk-vindkraft-till-ewz.html

1 Like

Og endelig over 40%

image

14 Likes

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2018/07/17/aktier-med-vind-i-seglen.html

Eolus har vind i seilene

5 Likes

Blir helt til lokalbefolkningen i hjembygda tar frem høytgaflene og jager de herfra før de får satt spaden i jorda. Av en eller annen grunn er de imot fremskritt her i distriktsnorge.

Funfact. I tillegg til vindmøller på øyfjellet skal vi lage skylift til toppen med tilhørende pulelavoer for våre asiatiske turister som tror barna blir fine om de blir unnfanget med bra utsikt, eller noe i den duren.

4 Likes

Nå må de andre aksjene kommer etter snart, envirologic kan vel ikke dra lasset helt selv

8 Likes

Jeg liker at du kun har aksjer som er i pluss :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ja, Natto vaker litt mellom pluss og minus, men det er også den minste posisjonen her. Jeg kjøper først mer i en aksje dersom den er godt i pluss

1 Like

Har du god erfaring med å øke i vinnerne dine? Når selger du i dem?

Ja, det har fungert, men må bli bedre på å legge lave fiskeposter i vinnere, det kommer gjerne pullbacks selv om trenden er god. Har ikke solgt noen vinnere enda, men tanken er å selge dersom de går over til en fallende trend

2 Likes

Hva tenker du på som en fallende trend? Får jo ofte glipp av MYE gevinst vs toppen ved for treg teknisk indikator.

Helt klart en vanskelig problemstilling. Min prioritering her ligger mer mot å få med meg mest mulig av den langsiktige trenden selv om jeg da gjerne vil tape en del målt mot toppen.

Når det er sagt så er det vanskelig å helgardere seg mot å selge for tidlig f.eks hvis jeg satt med Kitron under den litt større duppen som var der ville jeg ha solgt, men så tenker jeg at man rett og slett får kjøpe tilbake på en høyere kurs hvis/når aksjen kommer tilbake, det viktigste er å ikke sitte med ned på en lang nedtur ALA fingerprint og H&M

3 Likes

I Kitron forstod jeg aldri hvorfor kursen kræsjet så mye, så jeg solgte meg ikke ned, men økte på 6,55 etter den store transaksjonen der på 10m aksjer (til kurs 6,46 hvis jeg husker rett). I ettertid, så er det klart at det ikke lå noe fundamentalt bak kræsjet.

4 Likes

Det var helt klart lurt, men i denne strategien vil jeg ikke hvile slike beslutninger på utelukkende fundamental analyse, så får jeg heller ta litt lavere gevinst i slike situasjoner.

2 Likes

Fin rapport fra QBank i dag

Snur til pluss

Edit: Synes selskapet har en veldig imponerende kundeliste: https://www.qbankdam.com/sv/kunder Tror dette kan bli bra selv om jeg gjerne skulle ønske at de satt på litt mer cash

1 Like

QBNK
Styrelseledamot ökar innehavet i QBNK (Finwire)
2018-09-19 08:22
Fredrik Grevelius har den 18 september köpt 67 514 aktier i teknikbolaget QBNK där han är styrelseledamot. Aktierna köptes till kursen 8,50 kronor per aktie, en affär på 574 000 kronor. Det framgår av Finansinspektionens insynsregister.

Henrik Öhlin
[email protected], 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

Flere innsidekjøp i qbnk, lover godt

QBNK

QBNK:s vd Jonas Bergh köper 25 000 aktier (Finwire)

2018-09-25 10:35

Teknikbolaget QBNK:s vd Jonas Bergh har den 24 september köpt 25 000 aktier i bolaget. Aktierna köptes till kursen 8,95 kronor per aktie, en affär på 224 000 kronor. Affären gjordes på Spotlight. Det framgår av Finansinspektionens insynsregister.

Henrik Öhlin
[email protected], [0703-21 06 99](tel:0703-21 06 99)
Nyhetsbyrån Finwire