Begynner med å ta en posisjon i
Envirologic (ENVI B )
og
Kontigo Care (KONT)
Begynner med å ta en posisjon i
Envirologic (ENVI B )
og
Kontigo Care (KONT)
Har du sjekket disse mot “alle” reglene fra babyrage sin strategi?
Prøver meg i fjord1 - her har vi jo faktisk mulig break out
Obs rapport imorgen som vil avgjøre videre retning.
Q3 rapport: http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=439613
Synes det så ganske bra ut? NB kan veldig lite om selskapet
1.16+1.01+1.38+1.69= 5.24
Kurs 44.5
Gir P/E 44.5/5.24 = 8.49
Neste Kitron?
Prøver meg i EVRY
ah nå forstod jeg hvorfor aksjen gapet opp før rapporten
Sitat :
I den siste ukerapporten fra Dovre Forvaltning kan vi lese at investeringsdirektør Stig Myrseth kaster ut Yara til fordel for Fjord1.
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/11/Myrseth-stokker-om-anbefaler-seks-aksjer3
Det ble en kort flørt, ut på Stop Loss da aksjen brøt ned under sma50
Edit: dette er vel trolig forklaringen til hvorfor aksjen har blitt solgt ned på stort volum de siste par dagene
Da ble det kjøp i QBank (QBANK), sykt lav omsetning så dette hadde ikke gått i hovedporteføljen
En veldig viktig ting jeg har lært her de siste to ukene er å legge fiskeposter gjerne nede ved noen glidende snitt, selv om aksjen er i en god trenden eller kan snu til en stigende trend så trenger man ikke kjøpe på ask! Her fikk jeg kjøpt 8.33% lavere enn gårsdagens kurs.
Ser forresten at de er litt skrapt for cash her, så hadde kanskje vært lurt å vente til det var løst.
Ut av Kontigo CARE, tror det var feil tidspunkt å gå inn på nå som jeg har lest meg opp litt mer på strategien
Tok litt mer QBank - YOLO
Hadde en fiskepost inne på 3.51 i Envirologic. Det lønner seg virkelig å ligge inne med fiskeposter i disse aksjene med lav omsetning, gjerne rundt glidende snitt i stedet for å kjøpe på ask. Blir ganske stor forskjell målt i prosent.
Prøver meg i eolus 27.60
Edit:
med chart
Og litt Natto i dag - da er jeg klar for nyttårsfeiring
Ble litt ivrig her på slutten av året og toppet opp med mer Eolus
Nå håper jeg det blir noen stop loss som trigges snart så jeg kan gjøre flere gode kjøp
Innsidekjøp og salg i QBNK
QBNK
Nya QBNK-chefen köper aktier och styrelseledamot säljer för nära 1,1 miljoner (Finwire)
2018-01-03 08:00
Teknikbolaget QBNKs nya vd Jonas Bergh har köpt totalt 150 000 aktier i bolaget. Samtidigt har styrelseledamoten Fredrik Grevelius sålt lika många aktier.
Transaktionen skedde till kursen 7,10 kronor vilket innebär ett totalt transaktionsvärde om nära 1,1 miljoner kronor. Det framgår av uppdateringar hos Finansinspektionen.
Det är inte bekräftat att det är parterna som genomför affären. Finwire har utan resultat sökt QBNK-chefen Jonas Bergh.
newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire
Bare ett nybegynner spørsmål - hva mener du med fiskepost? Du legger en kjøpsordre på en lav nok buyprice i forhold til hva du er happy med inngang på og hvis den trigges så er det “gull”?
Ja, legger kjøp en del ned og ser om man får napp - det fungerer bra i aksjer med lav omsetning og der man ikke selv handler for store beløp. Er jo ellers lett å bli litt utålmodig når man finner en aksje man liker og slå til på ask.