Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Holmes Beibi portefølje

Begynner med å ta en posisjon i

Envirologic (ENVI B )

06

og
Kontigo Care (KONT)

31

7 Likes

Har du sjekket disse mot “alle” reglene fra babyrage sin strategi?

2 Likes

Prøver meg i fjord1 - her har vi jo faktisk mulig break out

24

Obs rapport imorgen som vil avgjøre videre retning.

5 Likes

9 Likes

Q3 rapport: http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=439613

Synes det så ganske bra ut? NB kan veldig lite om selskapet

30

1.16+1.01+1.38+1.69= 5.24

Kurs 44.5

Gir P/E 44.5/5.24 = 8.49

Neste Kitron? :smiley:

4 Likes

Prøver meg i EVRY

19

2 Likes

ah nå forstod jeg hvorfor aksjen gapet opp før rapporten

Sitat :

I den siste ukerapporten fra Dovre Forvaltning kan vi lese at investeringsdirektør Stig Myrseth kaster ut Yara til fordel for Fjord1.

  • I Dovre-porteføljen slippes fergeselskapet Fjord1 inn i varmen denne uken. Jeg venter solide Q3-tall samtidig som aksjen er et spill på en svak krone og økt turisme. En 2017-P/E på 7,5 er heller ikke avskrekkende, slår Myrseth fast

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/11/Myrseth-stokker-om-anbefaler-seks-aksjer3

4 Likes

Det ble en kort flørt, ut på Stop Loss da aksjen brøt ned under sma50

24

Edit: dette er vel trolig forklaringen til hvorfor aksjen har blitt solgt ned på stort volum de siste par dagene

3 Likes

Da ble det kjøp i QBank (QBANK), sykt lav omsetning så dette hadde ikke gått i hovedporteføljen

58

En veldig viktig ting jeg har lært her de siste to ukene er å legge fiskeposter gjerne nede ved noen glidende snitt, selv om aksjen er i en god trenden eller kan snu til en stigende trend så trenger man ikke kjøpe på ask! Her fikk jeg kjøpt 8.33% lavere enn gårsdagens kurs.

Ser forresten at de er litt skrapt for cash her, så hadde kanskje vært lurt å vente til det var løst.

7 Likes

Ut av Kontigo CARE, tror det var feil tidspunkt å gå inn på nå som jeg har lest meg opp litt mer på strategien

1 Like

43

51

2 Likes

Tok litt mer QBank - YOLO

51

52

29

3 Likes

Hadde en fiskepost inne på 3.51 i Envirologic. Det lønner seg virkelig å ligge inne med fiskeposter i disse aksjene med lav omsetning, gjerne rundt glidende snitt i stedet for å kjøpe på ask. Blir ganske stor forskjell målt i prosent.

36

10

22

5 Likes

Prøver meg i eolus 27.60

Edit:

med chart

23

08

39

2 Likes

Og litt Natto i dag - da er jeg klar for nyttårsfeiring :sweat_smile:

1 Like

Ble litt ivrig her på slutten av året og toppet opp med mer Eolus

37

28

Nå håper jeg det blir noen stop loss som trigges snart så jeg kan gjøre flere gode kjøp :smiley:

2 Likes

Innsidekjøp og salg i QBNK

QBNK
Nya QBNK-chefen köper aktier och styrelseledamot säljer för nära 1,1 miljoner (Finwire)
2018-01-03 08:00
Teknikbolaget QBNKs nya vd Jonas Bergh har köpt totalt 150 000 aktier i bolaget. Samtidigt har styrelseledamoten Fredrik Grevelius sålt lika många aktier.

Transaktionen skedde till kursen 7,10 kronor vilket innebär ett totalt transaktionsvärde om nära 1,1 miljoner kronor. Det framgår av uppdateringar hos Finansinspektionen.

Det är inte bekräftat att det är parterna som genomför affären. Finwire har utan resultat sökt QBNK-chefen Jonas Bergh.

[email protected]
Nyhetsbyrån Finwire

1 Like

Bare ett nybegynner spørsmål - hva mener du med fiskepost? Du legger en kjøpsordre på en lav nok buyprice i forhold til hva du er happy med inngang på og hvis den trigges så er det “gull”?

Ja, legger kjøp en del ned og ser om man får napp - det fungerer bra i aksjer med lav omsetning og der man ikke selv handler for store beløp. Er jo ellers lett å bli litt utålmodig når man finner en aksje man liker og slå til på ask.

3 Likes

Har ikke fulgt med i timen, hvorfor stakk eolu @holmes? :slight_smile: