Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Horisont Energi

– Tradisjonell hydrogen- og ammoniakkproduksjon medfører karbonutslipp, men ved å benytte Horisont Energis egen og patenterte teknologi for karboninjeksjon og -lagring, blir produksjonen karbonnøytral, sier Haukelidsæter Eidesen.

– Vi har ambisjoner om å bli det første karbonlagringsselskapet offshore i Norge, legger han til.

Om patentet er godkjent eller ikke vet jeg ikke hvor kan kontrolleres.

På forsiden av hjemmesiden skriver de:
" With our patent-pending carbontech, we are bridging the gap to a carbon neutral future"

Patent pending betyr at patentsøknad er sendt, men ikke godkjent. En godkjenningsprosess tar flere måneder og gjerne over et år. Og det er ikke gitt at søknaden går igjennom…

Hva får deg til å tro at de har sendt søknaden i år? Hadde jeg startet prosessen med å børsnotere selskapet mitt, så hadde jeg sendt inn patentet på teknologien lenge før børsnoteringen og investor runder. Og de kan få klare indikasjoner på at patentet blir godkjent.

Ingen som en gang bryr seg med og lese en investor presentasjon før de kjøper? Ikke at jeg har funnet noen.

Andre10k: Jeg har ingen ide om når patent søknaden er sendt, men selskapet er jo stiftet 27.08.2019, så det er ikke overraskende at de ikke enda har fått patentet godkjent. Det hadde vært mer betryggende å vite at patentet er godkjent før en evt investering.

Defender: Jeg savner også å finne en investorpresentasjon…

Nemlig, jeg og vet ikke nok om selskapet til å gjøre en investering. Derfor jeg startet en tråd så vi kan samle alt her når det kommer.

1 Like

Hvor mye er en intensjonsavtale med Equinor verdt?

Kommer aldri til å bli realisert

Etter og ha googlet og sett på nettsiden deres, hadde jeg under normale omstendigheter aldri kjøpt.
En bråte ex-olje folk som har luftige planer er det inntrykket jeg setter igjen med.

De har vel planer om å ri den grønne bølgen som alle andre nynoterte selskaper det siste året.

Chirpieching: hvor får du sjekke, evt kjøpt aksjen allerede nå?

Spent på å se hvor lenge Spetalen og co blir værende i denne før de selger. Rask gevinst er mitt tips👍

Det var Fearnley som tilrettela emisjonen og har mulighet til å formidle aksjer, så prøv hos dem (securitiesavdelingen/aksjemegler).

Muligens må du være registrert som profesjonell investor for å kunne kjøpe “if issued”-aksjer.

Må ikke være proff for å
Kjøpe if issued. Tipper pareto kommer til å være en av tilretteleggerene for ipo

1 Like

Saga er låst i 3 år. Her blir det ingen rask gevinstsikring.
“Ex oljefolk med luftige planer” :joy: er det noen som har peiling på energi og hvordan man forvalter det, så er det oljefolk.
Equinor-planene er også høyst reelle. Men for all del - stå utenfor!

Han er inne via sitt eget selskap også. Du kan bekrefte at det er 3 års lockup på disse også?

Fra FA:

Sitatramme
Jeg tror at Horisont Energi fremstår som et interessant, langsiktig løp, og ikke kun et finansielt veddemål for investorene, sier Eidesen, som kan vise til at de resterende 30 millionene i emisjonen ble spredd på underkant av 100 aksjonærer.> Sitatramme

Ikke veldig troverdig😆

Når det ersagt, jeg tenker å ta noen lodd selv, men tar nok gevinst noe tidligere enn vanlig👍

Så det er gitt at dette er gull sier du?

Hva er det de har ? På hjemmesiden ser jeg kun ideer og tanker.
Firma på Folkeinvest.no har jo kommet lengre i prosessen :sweat_smile:

En stor fanskare som venter på å kjøpe seg inn og utnytte hypen :slight_smile: Holder i massevis i dagens marked :slight_smile:

1 Like

Uten å ha fått det bekreftet er det nok med 99% sannsynlighet ikke lockup på Tycoon sine aksjer, men det er uansett irrelevant. La Spettet ta sin fortjeneste. Gulroten her er uansett Saga og Bjørn Simonsen.
Kan bare si at det er langt mer konkrete planer her enn det den luftige hjemmesiden bærer preg av. La intensjonsavtalen med Equinor være en tease på det som ligger i pipelinen her…

1 Like