Personlig har jeg ingen forventning til at dette blir noe av. Dette er nok den mest luftige aksjen på børsen per nå.
Nå er det vel ikke kun og putte ammoniakk på tanken og la det stå til ?
Nå er det kun Viking Energy såvidt meg bekjent som skal bygges om fra LNG til ammoniakk i 2024.
Spår at denne faller ned mot 50-60-tallet ila kort tid. Når fomo har gitt seg må man kraftig redusere prisen for å få solgt. Melding om at Spetalen har solgt aksjer kommer vel tidligst om 3 dager når aksjonærlistene kommer, kan være da man bør ta noen lodd (forutsetter at han har solgt).
Invester heller i saga enn denne. Er jo latterlig høyt priset
Hva skjer med aksjekursen til Horisont Energi ved emisjonen med tildeling offentlig dato: 09.02.2022 16:00?
Opp? Ned? Kollaps? Pr i dag den 3/2-2022 ligger den på ca 92,00 mens emisjonskursen er 65,-, ca 30% under dagens kurs
Tegningskurs pr. aksje 65 NOK
Viktige datoer
Tegningsstartdato: 25.01.2022 09:00
Tegningssluttdato: 08.02.2022 16:30
Betalingsdato: 10.02.2022
Tildeling offentlig dato: 09.02.2022 16:00
Noen som har fått tildelt noe. Jeg prøvde meg uten T-retter. Ikke fått tildelt noe på VPS ennå.
Noen som følger dette selskapet? Skummet kvartalsrapporten og ser de har over 200mnok i cash mens mcap ligger på ca. halvparten. Er det en bekymring for ytterligere kapitalinnhenting som holder denne nede?
Ref:
Horisont Energi will explore additional sourcing of capital to fund projects when key milestones have been successfully met for the projects.
Om prosjektene skal bli noe annet enn skrivebordsøvelser trenger de mye mer penger via en partner eller direkte fra eierne. Investeringsbeslutning for Barentsblue er vel satt til Q1 2024
Tall i morgen så muligens noe nytt der
Virker som få har troen på man får noe avkastning på kapitalen om man går inn i selskapet idag. Hvertfall på lang sikt, kan jo selvfølgelig treffe inngang før en positiv trigger eller lignende. Men den fasen som selskapet er inni tilsier flere finansieringsrunder til. Dette mener jeg å huske har blitt kommunisert at vil bli i sammenheng med nådde milepæler. 20m i lønnskost og neste 20m i konsulentutgifter, så kommer alt annnet i tillegg. 2 x cash kontra mcap høres jo fint ut, men det ryker fort om ikke selskapsstruktur endrer seg snart, deler kost med PNGIG, og kan hente støtten fra ENOVA. Håper 2024 blir et bedre år for HRGI en 2023.