Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hovedindeksen - teknisk analyse

Hei, og takk for sist!

En stund siden jeg har drevet med børs og slikt, har sittet i cash i mange år. Tenkte å starte en liten tråd for teknisk analyse. Har analysert samtlige børskrakk bakover til 1929 og funnet at de varer mellom 6 måneder til 2 år før bunnen nås. Med finanskrisen 2008 friskt i minne tenkte jeg å se på mulighetene for å tjene litt på nedgangen.

Har i flere dager nå sett en flagg/vimpelformasjon utvikle seg. Flere som ser det samme? Potensiale for videre fall ca lik differansen mellom topp-bunn i flaggstangen, dvs 666 - (600/850) = mellom 400-450 ca? Er selvfølgelig noe motstand nedover der et sted, 520 f.eks. Børsen var nede i ca 600 intradag for en ukes tid siden, men det vises ikke i den tekniske analysen her.

Som dere ser falt det veldig raskt i en uke, litt for raskt kanskje, slik at psykologien i markedet må rett og slett ta innover seg nedgangen og “bli vant til” de lavere kursene før det kan fortsette videre nedover. Det som kanskje ser ut som en kjøpsmulighet nå, kan rett og slett bare være en “bull trap”? Husker jeg ble lurt et par ganger i 2008. Trodde bunnen var nådd, kjøpte med begge hender, men endte opp med å kjøpe på toppen av en slik “felle”, ble med ned til bunns og hadde ikke så mye krutt igjen å kjøpe med da. Dyrkjøpte erfaringer!

Synspunkter? Evilfreud? Irathi? Pdx? Slomo? Henger dere her fortsatt? :slight_smile:
Ellers, hvilke verktøy for teknisk analyse anbefaler dere, nå som Netfonds sitt er borte?

Mvh,
Småspareren :slight_smile:

1 Like

A post was merged into an existing topic: OSEBX - Oslo Børs Hoved Aksjeindeks