Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Faktisk ikke fanget opp dette før idag, men Norne har kommet ut med en oppdatert analyse av Huddlestock på mandag inneværende uke.

Etter mine bedømmelser helt utrolig at aksjen omsettes på dette nivået, men det er bare min mening etter selv å ha analysert selskapet over noen måneder nå. Inntektsøkning på over 100% fra q3 til q4 og stor reduksjon i underskudd. De var usle 260k fra å oppnå pluss i q4. Overskuddet vil etter alle solemerker komme i q1 allerede og imens venter vi flere nye kontrakter og mulige oppkjøp.

Analytiker Marina Tarakanova var tilstede på den engelske presentasjonen og fikk tydelig mange svar.

Når til og med analytikeren skriver “Important client launches in the not-too-distant future are seen as a major trigger for the stock providing further technology validation and de-risking the investment case.” er det helt spesielt å se på kursutviklingen, men tenker noen skal få løpe etter om kort tid.

Anbefaling: KJØP

Kursmål: NOK 7.-

Important launches likely in not-too-distant future Huddlestock reported its 4Q21 earnings last Thursday. Quarterly revenues and EBITDA came better than expected, while for the full year the pro-forma revenues topped the management’s guidance and adj. EBITDA fell in the middle of the guided range. We keep our positive stance on the stock at an unchanged TP of NOK 7/sh. Important client launches in the not-too-distant future are seen as a major trigger for the stock providing further technology validation and de-risking the investment case. Better figures on strong activity in consulting Last Thursday Huddlestock reported its 4Q earnings. Revenues came higher at NOK 13.9m vs. NOK 7.5m expected by us. The revenue split between consulting and technology segments was NOK 13.4m and NOK 0.5m respectively. Stronger revenues led to a better EBITDA figure of NOK -0.3m, while adj. EPS landed in-line as the company booked a higher negative result from financials. Looking at the full-year pro-forma figures, the company’s 2021 revenues were at NOK 41.5m, exceeding the management’s targeted range of between NOK 38-41m. The pro-forma adj. EBITDA landed at NOK -5.0m, being in the middle of the guided range (NOK -3.5m to NOK -5.5m). Cash position at the end-4Q21 stands at NOK 17.8m vs. NOK 10.2m at the end-3Q21, improved by the private placement conducted in December. Working hard to deliver Huddlestock continues to see good momentum in the consultancy business following a significant uptick in client demand in 4Q. All consultants are said to be booked for 1Q22 and almost fully booked for 2Q22. At the same time, the Technology segment is also seeing a good level of activity, but the management notes that reorganization of the company’s operations in Germany takes time, however, it already sees good progress while being more in charge of client relationships and technology development. Seeing strong market opportunities in Germany, it is one of the key priorities to expand its business here. M&A is also outlined as an important strategic opportunity. The company has ~ 10 million in treasury shares which gives room for expansionary or complementary M&A opportunities if any arise. Buy kept while focusing on the potential within technology segment The financial targets were not provided for 2022, however, the 2024 revenue target of NOK 200m remains unchanged, which is important in our view. The management notes that exciting news is to come in the not-toodistant future. It is currently in the final stages of bringing two clients on board and more are yet to come. We have made limited changes to our estimates: consulting revenues were somewhat increased while technology launches were shifted to March/April. In our view, those launches are pivotal for technology validation, will likely de-risk the investment case, and act as a trigger for the stock. Thus, Buy recommendation is maintained at an unchanged TP of NOK 7.0/sh.

Velkommen inn i vår fb gruppe om du finner dette selskapet interessant.

https://www.facebook.com/groups/724660891828364

3 Likes

Registrerer forøvrig at det er lite snakk på tråden, får en dejavu følelse ift noen andre tråder her på forumet, ser fram til selskapet nå melder noe mer snacks og flere fatter interessen :grinning:
Var relativt mye monolog også på Soff tråden den første tiden.

Takk for at du deler, Rodjer! Jeg er ganske ny i gamet og skriver ikke så mye selv enda, men lærer og finner mye inspirasjon her på forumet. Håper å bidra mer etter hvert!

1 Like

Det går fint, vi har alle måtte starte et sted. :grinning:
Og jeg vet at Huddlestock er et fortsatt relativt ukjent og ubeskrevet blad, med halvert kurs fra 7måneder tilbake i tid.
Det er et lite Sandnes/Stavanger basert firma med kun drøyt 40 ansatte, men de tilsetter nye medarbeidere kontinuerlig nå grunnet sterk vekst og det forventes at flere nye avtaler/kontrakter offentliggjøres innen svært nær framtid.

Du står på Roger👍
Interessen for Hudl kan fort snu. Foreløpig er det vel ganske få som følger med på selskapet, men det som kan komme nå fremover kan brutalt endre dette bildet.
Var rimelig treigt i Soff en periode, men denne er vel nå en av de mest aktive på TI.
Hudl blir bra. Benyttet billigsalget til å laste opp litt mer i dag.

Jepp, jeg frykter ikke for Huddlestock og kursen, men mer å gjøre folket oppmerksomme her på forumet at det finnes endel aksjer med stort potensiale og som ikke er i biotek segmentet :sweat_smile:
Mange sover på post og benytter ikke sjansen før man må betale 20-40% mer for en aksje.

Det er en kjennsgjerning at et par tre aktører har holdt kursen nede i Hudl, på lik linje som i Sioff og Soff, man vet hva som skjer når det presset avtar og stopper helt.
Dette kombinert med meldinger er en rasende effektiv kurstrigger kombo.

1 Like

Fulgt Huddelstock i snart ett år og ser nå tydelige tegn på at den er i ferd med å snu opp igjen. Først ble de store planene satt på vent grunnet covid begrensninger og nå nedsalget til enkelte aktører. Bare dager igjen før nedsalget er ferdig, deretter er jeg overbevist om en større rekyl opp enn det vi så i Solstad. Bare å laste opp og holde seg fast på turen.

2 Likes

Dette er litt som Akso på Hegnar. Når det stilnet gikk aksjen. Helt normalt når alle Ola Normann har solgt så går raketten(solgte ikke Akso) fortsatt snitt på 6:)

Utrolig spennende ordrebok nå altså.
330k aksjer ned til 3,0 og ingen ser lenger uten til å ville dumpe, mulig man har våknet nå og skjønner at spennende saker er på gang.

Men ganske greit å få kjøpt her nede da
Er ny i aksjen nå.

1 Like

Ja ser den, lykke til @Bingo123

1 Like

Selv er jeg litt lei av 3 tallet og ser fram til å vippe over 4, tror snart vi får oppleve en aldri så liten ketchuuup effekt her nå.
Kan tyde på et trendskifte

2 Likes

Fryktelig spent på når det kommer en ny handelsplattform her til lands med Huddlestock sin teknologi og plattform og hvem det blir hos.
Ser for meg at vi snart får svaret, ledelsen var ganske tydelig på at de nå satser ganske kraftig og bredt i Norden med å få rullet ut løsningen deres.
Selv hungrer jeg etter en bedre plattform enn den/de jeg bruker idag og ikke minst billigere kurtasje.

Foreløpig idag synes jeg det ser ganske bra ut, brukbar omsetning på stigende kurs.
Tror neste uke kan bli et endelig vendepunkt.

2 Likes

Noen som har en viss oversikt på hvor mye som gjenstår i nedsalget til E Holding?

Ca 1,1 mill minus siste tre dager. Regner med de har fått ut en del i dag og litt i går. De siste går nok fort, sikkert en del som har sittet på gjerde til de nærmer seg ferdigsolgt.

1 Like

Ble en pen dag idag og som jeg har vært inne på er vi etter mine bedømmelser nå inne i et taktskifte.
Økende omsetning idag og kursen opp snaut 5%, neste uke forventer jeg nyheter fra selskapet og jeg tror det vil gå slag i slag nå framover.
Ledelsen har hatt flere hektiske måneder nå og de jobber bredt, flere av disse “targets” vil øyeblikkelig materialisere seg i en nyhetsflom og derav økt interesse, omsetning og kurs.
Man skal idag være glad for at man har fanget interesse for selskapet på kurser nær og under 3, denne vil sette fart og jeg er ganske overbevist om at vi ser 5-6 kroner før påske.
Glem heller ikke at den største hemskoen for Hudl i 2021 var ikke Covid, men en komplett udugelig CEO(Tyskland avdelingen) som nå er avsatt.
Ledelsen har brukt mye tid og ressurser på å rydde etter den karen og de er nå back on track.
Det sier ikke rent lite når denne CEO måtte tilbakelevere i overkant av 10 mill aksjer til selskapet da han ble oppsagt.
Disse aksjene vil nå være gull verdt for selskapet i form av betalingsmiddel inn mot potensielle oppkjøpskandidater.
Og for å få mest mulig ut av aksjene må kursen opp, betydelig opp, dette vet selvsagt ledelsen og vi kan forvente tiltak/meldinger for å få full effekt.

3 Likes

Jeg liker når selskap sitter på aksjer og bruker de aktivt, det gir incentiv mht kursen😃

1 Like

Virker som nedsalget har stoppet opp nå. Betydelig bedre balanse i handelen nå.
Problemer i Tyskland har de tatt tak i og ordnet opp i.
At både CEO og Styreleder kjører Q4 presentasjonen fra München sier litt om fokus og prioriteringer.
Lastet litt mer Hudl i dag. Tror vi får nyheter rett rundt hjørnet nå.
Litt som Soff denne nå… Har vært gjennom en periode med litt motgang/problemer. Dette er i ferd med å bli løst. Omsetning q4 +100% (vs q3) og nesten pluss i boka var veldig sterkt. De har blitt utsatt for nedsalg fra investorer som har mistet troen eller ikke forstått hva som er på gang.

En nyhet eller to nå så tar denne av.
PS: har lastet en god del i denne, senest i dag.

Ser frem til neste uke. God Helg.

1 Like

Så ble selskapet såvidt nevnt i aksjesladder podden, ikke at det var så imonerende, men sitter med en følelse av at det ikke er siste gangen…
FB gruppen på 800 medlemmer nå på et par mnd for et lite og for mange relativt ukjent selskap lar seg absolutt høre,melding nå og noe mer omtale så tenker jeg 1000 passeres i løpet av kort tid.
Mange vil komme løpende til nå den nærmeste tiden, jeg forventer som sagt at avtaler landes ihht hva de har sagt og uavhengig av E Holding så vil kursen nå snart begynne å jukke seg oppover mot gamle høyeder fra 6-8 mnd tilbake.
Lykke til med ny uke!

1 Like