Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Ser nokon jobbar for å få ned kursen i dag. Lite volum men blir styrt gradvis nedover.

Denne kom no nettopp på LinkedIn.

Post | Feed | LinkedIn

3 Likes

oppdatering på investorlisten for i går viser at hudl har solgt veldig mange aksjer på en gang (3m). noen som har en forklaring på hvorfor så mye på en dag?

Tipper de ville bli kvitt sin beholdning.
Så kan man diskutere hvor smart det er når kursen forhåpentligvis skal betydelig oppover etterhvert.
Men, for selskapet var dette gratisaksjer tilbakelevert fra den tidligere lederen i Tyskland og de trengte antagelig å styrke likviditeten ytterligere nå.

Det positive dog med de som kjøpte aksjene er at de er store aksjonærer og de fleste av dem kjøper og kjøper.

6mnd lock up på disse 3 mill aksjene.

SAA Invest har økt fra 6,5 til 10 mill aksjer siden årsskiftet

Så det er Huddlestock som selger egne aksjer for å tilføre driftskapital?

Ser det fortsetter i samme tralten i dag. Får tole at kursen dypper litt her om alternativet er å kjøre emisjon.

Dette er status pr nå i Huddlestock Fintech - Investornytt

Utdrag fra linken over:
Emisjon til ordinær drift er ikke aktuelt. Selskapet har i tillegg til kassabeholdningen fått inn NOK 5 mill fra Njorne ifbm oppkjøpet av Tracs, SEK 4 mill ifbm oppkjøpet av Bricknode samt at de har egne aksjer å selge om nødvendig, tilsvarende 6-8 mill på dagens kurs. Selskapet har også fått utvidet/samordnet kortsiktig gjeld hos DNB og slik jeg tolket det fått økt ramme.

Tviler på at det er Hudl som kjører kursen ned. Hvis jeg forstår @Rodjer rett, så solgte de 3 mill i en bulk. Jeg ser ikke handelen i TradingView, så det er sikkert avtalt direkte.

Det er korrekt, transaksjonene ble gjort utenfor børs på torsdag.

håper ikke de selger bare for å selge.

de har tidligere sakt at de ikke blir å hente penger til operasjonelt nivå, så de burde bruk dette til utvikling av teknologien.

Burde dette ikkje vore børsmeldt?

Jeg vil ikke utelukke en kapitalinnhenting ifbm med kontrakt med en storfisk.
Større aktører stiller strenge krav til at alt er på plass også finansiell sikkerhet så det kan man ikke utelukke på et tidspunkt.

Tror ikke det er krav til det.
De har solgt 5 mill aksjer på samme måte tidligere uten noe melding.
Hadde det vært et krav ville de gjort det

ja vi får vente å se, en dag må det jo komme noen store fisker!

Opplagt, de kommer nok

1 Like

Tror du er inne på noe her. Også sett i lyset av ryktene som går rundt tysk storkunde. Kan ikke se noe grunn til at de skal selge disse for å dekke ordinær drift. Og når kjøperne av aksjene allerede har mye fra før så vil jeg tro de har fått noen signaler om at noe spennende er på gang. Nærmer seg nå.

1 Like

Huddlestock Fintech divests of Huddlestock Solutions AS through a management buyout agreement

Ikke akkurat den melding vi ventet på :slight_smile:
De strømlinjer selskapet og kutter kostnader som ikke har med kjernevirksomheten å gjøre. Det betyr kanskje også at hoveddelen av utviklingen er gjennomført, så de trenger færre hoder. Førsteinntrykket er at dette er lurt og kan også gjøre HUDL mer interessant for oppkjøp.

Godt team på plass i Køben

Bilde 27.09.2023 klokken 14.53

1 Like

Tror du er spot on.
Huddlestock har hentet ut det de trengte av F5IT.
Core business

1 Like

EBITDA positiv innen desember 2023 :white_check_mark:

Markedet er visst lite imponert over gårsdagens børsmelding. Skjønner lite av kursutviklinga i seinare tid. Er det håp om støtte på forrige botn på rundt kr 1,47?