Det som er saken ift egne aksjer er som følger:
For drøyt 2 år siden hadde Huddlestock en leder for Tyskland avdelingen som jeg mener å huske hette Van Kleef et eller annet.
Den mannen gjorde en såpass dårlig jobb at selskapet måtte kvitte seg med han. Jeg kjenner selvsagt ikke alle detaljer rundt dette, men slik jeg har skjønt det lå det at Van Kleef under visse målkrav fikk x antall aksjer fra selskapet.
Da dette ikke ble oppnådd kombinert med at selskapet kvittet seg med han måtte han levere tilbake store deler av aksjene sine vederlagsfritt til selskapet, rundt 10 mill i tallet.
De øvrige aksjene han satt på som ikke var omfanget av denne bonus/oppnåelses avtalen solgte Van Kleef utenfor børs til andre aksjonærer.
Så er historien for Huddlestock slik at de nærmest hele veien har levd fra hånd til munn og de signaliserte for lenge siden at for å opprettholde tilstrekkelig likviditet var salg av egne aksjer en måte å gjøre det på.
Og det har de gjort vel i over 1 år nå, solgt porsjoner av egne aksjer utenfor børs.
De solgte såpass mye at de for kort tid siden var nede i rundt 1 mill i beholdning av egne aksjer. Så ble det fylt på med 1,6 mill ish aksjer nå ifbm fisjonen av F5it slik at de nå besitter rundt 2,8 mill aksjer igjen.
Disse vil jeg anta at de på et tidspunkt også vil selge ned eller ut.
Dårlig tidspunkt å selge dem på nå med såvidt lav kurs, men må man så må man.
Saa Invest med Aareskjold er ikke å anse som insider, han er en privat investor med teft.
Det morsomme med han om man studerer kjøp og salg i Huddlestock er at han ikke har solgt en eneste Hudl aksje, han kjøper ved hver anledning både over og utenfor børs, bullish spør du meg.
HMK ved Wilberg har såvidt meg bekjent ikke lenger noen som helst tilknytning til selskapet.
det samme gjelder de personene fra F5IT, de har heller ingen annen tilknytning til selskapet lenger utover at de dessverre fortsatt har igjen en porsjon aksjer i selskapet som de trykker kursen ned med.
JR Auestad som er på salgslistene daglig var investor i F5it og således kom han inn som aksjonær i Huddlestock på den måten da Hudl kjøpte opp F5it.
Mesteparten av hans salg kom etter meldingen om fisjonen. Hvorvidt han skal selge seg helt ut nå(rett over 1 mill aksjer igjen ref siste liste) eller ikke aner jeg ikke.
Kynisk tenker jeg at det er bare greit om de kommer seg helt ut, jeg har ikke personlig et ønske om at aktører som trykker kurs skal få oppleve opptur som kommer.
"Peter van Kleef vil fratre sin stilling som adm. direktør i Huddlestock Systems, etter han ikke har overholdt avtalt tidslinje i forbindelse med anskaffelsen av nye kunder, opplyses det i en børsmelding.
Driftsoppgaver vil bli overført til John E. Skajem, som også vil fungere som midlertid adm. direktør i Tyskland.
Van Kleef vil returnere om lag 10,67 millioner aksjer i Huddlestock Fintech til selskapet. For de resterende om lag 9,92 millioner aksjer, er det blitt avtalt en 18 måneders lock-up for alle utenom aksjer som tilsvarer fem millioner kroner."
Huddlestock-topp gir seg | Finansavisen