Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Jeg kan ta feil, men ser kun to åpenbare muligheter, kanskje tre hvem som har ligget skjult på 1,50 siste 3 dager og fått ut ganske mye, JR Auestad, Easy Accounting eller HMK Kapital.
Det vil vise på listene ikveld.

Synd at folk gir opp på oppløpssiden, men sånn er det.
At aksjen har falt mye og vært kjedelig hersker det ingen tvil om, at aksjen kan bli en av de mest spennende er jeg uansett ikke et sekund i tvil om

De har jo en underliggende vekst, men underskuddene vokser tilsvarende. Har de planer om å gå med overskudd snart? Har ikke spesielt sansen for selskaper som vokser utelukkende via emisjoner. Det er sikkert kult å være CEO i et selskap som vokser uavhengig av hvordan det skjer, men ikke like kult å være aksjonær…

Ift Hudl er det viktigste ift vekst og bunnlinje at selskapet signerer større rene Trading kunder.
Den dagen det skjer så er det slutt på underskuddene. Om de signerer idag, neste uke eller neste måned skal ikke jeg mene noe bestemt om, men at det skjer er jeg veldig trygg på.
Trader 2,0 plattformen er ferdig utviklet, den er testet gjennom Dnb Markets og fungerer som den skal.
Stack By Me går live på plattformen i q1, jeg forventer og tror at det kommer flere kunder som vil gjøre det samme i q1 og q2.
Så på et tidspunkt i 2024 vil inntektene overgå kostnadene så får vi se når det blir.

Men, det finnes bare en grunn for at Huddlestock er så lavt priset som idag og det er at selskapet er notert på Euronext.
Håper de søker opptak på enten hovedlisten og eller Stockholmsbørsen eller Nasdaq.
Mcap på Huddlestock idag er en dårlig vits.

Men igjen, det avgjørende er at Fuchsgruber i Tyskland har gjort annet enn å tvinne tomler siste 12 måneder og snart leverer noe med krutt i.
Ellers er jeg overbevist om at den dagen Huddlestock signerer en eller flere både større og mindre rene Trading kunder på Trader 2,0 plattformen vil det ikke gå lang tid før bud på selskapet foreligger.
Etter mine bedømmelser er det kun volum av kunder som nå gjør at selskapet ikke er i spill.

2 Likes

Jeg mener grunnen til nedgang og den lave kursen er at de ikke kommer opp med de store nyhetene og det er for lite trygghet med tanke på faktiske fremtidige inntekter. Det hele er for usikkert. Det er ikke SOFF dette her som har svære båter ute som håver inn penger

Er det mulig å teste platformen, evt se hvordan den fungerer og hvordan den stiller sammenliknet med det en gjennomsnitts potensiell kunde har idag? Jeg har faktisk jobbet med å lage tradingplatformer tidligere, så jeg vet litt om hva det går i.

Husk at i starten av 2021 hadde ikke Soff båter på store inntekter, spotmarkedet var elendig, fryktelig mange båter lå i opplagsbøyene.

De store kundene kommer for Huddlestock akkurat som får Soff tror jeg.

Ta kontakt med selskapet så får du kanskje det, alternativt avvente til du får tilgang via Stack By Me

1 Like

Men er det nok store kunder og transaksjoner der Huddlestock kommer inn som plattform ?

Hundrevis for ikke si tusenvis aktuelle, eller potensielle blir mer riktig å si.

For min del er det viktigste at de går for kunder med en allerede stor og “ferdig” brukergruppe og at ikke alle som de signerer er kunder ala Stack.
Stack er i mine øyne isolert sett en ubetydelig kunde i denne sammenheng. Grei å ha kanskje grunnet litt media oppmerksomhet, men med en kundegruppe nå på 7-10k blir lite butikk.
Kunder med 100k+ er hva jeg vil ha

Så de får betalt pr bruker?

Det jeg tenker er at de må ha et veldig bra produkt for å kunne skjære igjennom. Platformer som dette (enn om ikke like avanserte) har eksistert i 30 år, selv om mange har utviklet egne plattformer som sikkert har sine begrensninger.

1 Like

Huddlestock tilbyr og leverer så mye mer enn bare Tradingplattform.
En totalpakke som mange finner særdeles interessant og eller bare deler av den som Norse Securities senest. Skal ikke utelukke at de også går på Hudl sin tradingplattform etterhvert.

Om du ikke har gjort det enda anbefaler jeg deg å ta en titt på hjemmesiden som i tillegg til engelsk også nå kan svitsjes til norsk.
Dersom du ønsker mer avklarende og eller ytterligere påfyll anbefaler jeg deg direkte å kontakte Leif Arnold som er IR elelr CEO Skajem.
Jeg er helt sikker på at de vil finne tid til deg enten via mail eller telefon for å gi deg mest mulig og bredest mulig info om deres produkter.

investorrelations@huddlestock.com

1 Like

Hei! Takk for jobben, tanker og informasjon du deler vedr. HUDL både her og på FB-gruppen. Selv om man selvsagt gjør egne og selvstendige valg, er dette gull verdt. Jeg har et spørsmål til deg siden du åpenbart har svært god innsikt i selskapet; når begynner varsellampene å blinke for deg, altså hvor går grensen for at faresignalene blir så store at å kaste kortene vurderes? Selv tenker jeg at en god del bør ha skjedd innen 6 mnd, både med tanke på avtaler og at det vises på tallene. Hvis ikke er jeg redd de vil tas igjen av flere aktører.

1 Like

Takk for det.

Jeg synes det er vanskelig å sette en eksakt tidslimit, åpenbart fordi jeg tror på selskapet, ders produktlinje, deres nettverk og deres strategi og at ting nesten utelukkende alltid tar lenger tid enn man skulle tro.

Men, jeg må ærlig innrømme at dersom ikke selskapet leverer en tysk traderkunde innen nyttår så vil jeg bli svært skuffet.

Fuchsgruber har ifølge Skajem et helt formidabelt nettverk etter veldig mange år i bransjen og med høy stilling i BNP Paribas de seneste årene før han startet i huddlestock så vil jeg finne det rart om ikke han leverer noe til bordet dette året, det må jeg bare si.
Skajem har vel selv uttalt at Fuchsgruber i seg selv er nesten som en institusjon så det må bevises.
Om det er noe under Solaris plattformen eller kunder utenom skal jeg ikke mene noe om og det vil ikke være avgjørende for min del heller, men noe MÅ han levere inneværende eller senest neste måned.

Da jeg gjorde siste intervju med CEO Skajem og spurte om hvordan etterspørselen var, svarte han kontant at “den er større enn Huddlestock kan levere” og skal det svaret holde vann må det etter mine bedømmelser skje noe på den fronten veldig snart.

Kombinert med at vi nå vet at flere av “sidekomponentene” gradvis har blitt implementert til trader 2,0 plattformen som senest ASK og skjermingsrente ser jeg ikke at det kan finnes unnskyldninger framover for ikke å signere nye kunder.

Så kan man si at oppkjøpene, integreringen av disse selskapene til et selskap med samme mål etc har tatt tid og dratt noe fokus bort en periode er en unnskyldning for at nok endel andre viktige saker kan ha blitt satt på vent så skjønner jeg det, men nå kan det ikke foreligge moment som kan unnskylde en betydelig og positiv kommersiell progress.

Vi får se, jeg har ventet lenge på det ordentlige gjennombruddet, jeg er beredt på å avvente en stund til, men jeg må som sagt se ytterligere progressjon disse to månedene før årsskiftet for å holde oppe full tro.

Men, om jeg skal skryte litt av meg selv så er det hvertfall det at uansett hvordan det går så er det ingen som kan ta meg på at jeg løper fra de selskap jeg fronter med full tyngde, jeg står løpene ut og det kommer jeg definitivt til å gjøre her også. Så kan man diskutere om det alltid er smart økonomisk, men jeg tenker samvittighet i dette også har en verdi.
Andre kjøper seg inn, hausser og hopper til noe annet etter kort tid.

7 Likes

Tusen takk for et ærlig, grundig og reflektert svar!

1 Like

Vet du hva de bruker egne aksjer til? Er det en form for betaling?

Det som er saken ift egne aksjer er som følger:
For drøyt 2 år siden hadde Huddlestock en leder for Tyskland avdelingen som jeg mener å huske hette Van Kleef et eller annet.
Den mannen gjorde en såpass dårlig jobb at selskapet måtte kvitte seg med han. Jeg kjenner selvsagt ikke alle detaljer rundt dette, men slik jeg har skjønt det lå det at Van Kleef under visse målkrav fikk x antall aksjer fra selskapet.
Da dette ikke ble oppnådd kombinert med at selskapet kvittet seg med han måtte han levere tilbake store deler av aksjene sine vederlagsfritt til selskapet, rundt 10 mill i tallet.
De øvrige aksjene han satt på som ikke var omfanget av denne bonus/oppnåelses avtalen solgte Van Kleef utenfor børs til andre aksjonærer.

Så er historien for Huddlestock slik at de nærmest hele veien har levd fra hånd til munn og de signaliserte for lenge siden at for å opprettholde tilstrekkelig likviditet var salg av egne aksjer en måte å gjøre det på.
Og det har de gjort vel i over 1 år nå, solgt porsjoner av egne aksjer utenfor børs.

De solgte såpass mye at de for kort tid siden var nede i rundt 1 mill i beholdning av egne aksjer. Så ble det fylt på med 1,6 mill ish aksjer nå ifbm fisjonen av F5it slik at de nå besitter rundt 2,8 mill aksjer igjen.
Disse vil jeg anta at de på et tidspunkt også vil selge ned eller ut.
Dårlig tidspunkt å selge dem på nå med såvidt lav kurs, men må man så må man.

Saa Invest med Aareskjold er ikke å anse som insider, han er en privat investor med teft.
Det morsomme med han om man studerer kjøp og salg i Huddlestock er at han ikke har solgt en eneste Hudl aksje, han kjøper ved hver anledning både over og utenfor børs, bullish spør du meg.

HMK ved Wilberg har såvidt meg bekjent ikke lenger noen som helst tilknytning til selskapet.
det samme gjelder de personene fra F5IT, de har heller ingen annen tilknytning til selskapet lenger utover at de dessverre fortsatt har igjen en porsjon aksjer i selskapet som de trykker kursen ned med.
JR Auestad som er på salgslistene daglig var investor i F5it og således kom han inn som aksjonær i Huddlestock på den måten da Hudl kjøpte opp F5it.
Mesteparten av hans salg kom etter meldingen om fisjonen. Hvorvidt han skal selge seg helt ut nå(rett over 1 mill aksjer igjen ref siste liste) eller ikke aner jeg ikke.
Kynisk tenker jeg at det er bare greit om de kommer seg helt ut, jeg har ikke personlig et ønske om at aktører som trykker kurs skal få oppleve opptur som kommer.

"Peter van Kleef vil fratre sin stilling som adm. direktør i Huddlestock Systems, etter han ikke har overholdt avtalt tidslinje i forbindelse med anskaffelsen av nye kunder, opplyses det i en børsmelding.

Driftsoppgaver vil bli overført til John E. Skajem, som også vil fungere som midlertid adm. direktør i Tyskland.

Van Kleef vil returnere om lag 10,67 millioner aksjer i Huddlestock Fintech til selskapet. For de resterende om lag 9,92 millioner aksjer, er det blitt avtalt en 18 måneders lock-up for alle utenom aksjer som tilsvarer fem millioner kroner."

Huddlestock-topp gir seg | Finansavisen

3 Likes

Howard Wilberg står oppfør som kontaktperson i Huddlestock Solutions AS

Ja, men proff er nok ikke der opplysninger blir først oppdatert, tror det kan henge igjen lenge.
Han var ansatt i gamle F5it som er solgt

1 Like

Mye aktivitet her i dag.
Anbefaler at folk også følger med på Huddlestock.com som gir mye bra informasjon om løsningene.

Denne kom i dag:

3 Likes

Viktig poeng du har der. Løsningen må være klar før de kan sette opp kunder. I Norge har det vært lokale krav til systemet. Samme i Tyskland, men der går det mer på selve dokumentasjonen av løsningene. Tyskerne er veldig fokusert på detaljer.

Men når ting er på plass er de klar for å implementere kunder (B-B-R) på Trader plattformen også hvor Stack er den som kommer i q1. Liten kunde, men viktig kunde.

Mener også at det var nevnt i q2 eller på en av de andre presentasjonen at det jobbes tett mot Solaris etter Bafin (Tyske Finanstilsynet) har friskmeldt selskapet.

Er nok ganske nær flere meldinger nå. Personlig tipper jeg vi snart får mer info/melding på Solaris og AVL (LOI 2021), og AVL er virkelig en STOR kunde.

Tror jeg😁