Kurs på 1.50 sier alt om forventninger til Q3…Her må man evt velge å kjøpe for å være med på evt oppgang en eller gang fremover i tid
Kursen holder seg rundt det til de som vil ut har tømt seg. De bør også snart avklare hva de mener med kort/mellomlang finansiering.
Inntil det kommer noe positivt, så skjer det lite på oppsiden. Q3 gir nok ikke de store endringene. John sa at det var mye småhandel fra den svenske kunden uten å spesifisere hva det betyr. I Q4 kommer også sannsynligvis nedskriving av F5 med 5mill +.
Kommer det ikke noe fra Tyskland, så blir det en begivenhetsløs høst.
Hele situasjonen minner litt om SOFF i 2021. En stor eier (JF) skal ut, aksjen har lite volum og kursen blir dermed lidende. Nå er det jo selvsagt ikke helt det samme her, men sitter litt med samme følelsen.
Om de er cash-nøytrale i desember og de ikke trenger investering for å rulle ut, så er nedsiden (emisjon etc) begrenset i mitt hode. Men kan jo som så mange ganger før ta feil her. Synes uansett at risk/reward her ser ok ut.
Kommer reaksjonen til oppsiden på samme måte som SOFF, så blir det veldig greit da
Hehe ja, ikke meningen å hausse så veldig. Jeg sitter jo inne i aksjen og er av definisjon ikke objektiv, men prøver å være så faktuell som mulig og setter bare pris på om noe av det jeg skriver motbevises av andre.
"The balance sheet will be affected with a reduction in Q3 of approximately MNOK 5. "
Avtalen i Tyskland. Vet vi hvor mange handler som gjøres på det systemet/systemene der Huddlestock skal benyttes ?
Er det noe avtale i Tyskland bortsett fra fondsandel med Tomorrow?
Det er vel den. Hvor er de andre galopperende inntektene skal komme fra da? Hvilke avtaler venter vi på?
Solaris Bank og AVL. Lyt evt. til Q2 Q&A
Ikke kommet noe mer info fra AVL siden 2021 ?
I samme børsmelding snakket de om at de forventer forbedret ebidea på 1 m i 2023. hvis dette er proforma og forventer at det har delt seg likt gjennom hele året, så er det 250 tusen i kvartalet. men siden de ikke sier spesifikt at det er proforma eller ikke er det vanskelig å si. Hvis vi anser det at den forbedringen kommer etter salget, kommer hele denne i q4 (siden salget kom helt i slutten av q3).
Tror teknologi inntektene øker i q3 i forhold til q2 og noe av kostnadsbesparelsene blir realisert så er det bra. Forventer at de klarer q3 reduksjonsmålene på 2.9 m (725 tusen i kvartalet) og en forverring av ebidea på 500 k på grunn av ferie (størst kostnad er lønnskostnader og når de ikke jobber så får de heller ikke lønn.). Er veldig fornøyd hvis ebidea ender på mindre enn en million i minus i q3!
Lurer på hvor mye av kostnadsreduksjonen som er estimert til i q4, blir forflyttet til 2024, fordi jeg ser at de har fortsatt 2 åpne stilinger på bricknode sin hjemmeside, så det kan hende de må bruke Ukraina programmererne lengre en ventet.
Hvor mange aksjer sitter nedselger igjen med pdd? Ser omsetningen ligger på rundt 50-200k per dag, hadde vært greit med en estimert dato for når det (forhåpentligvis) er over.
F5 (Jr Austad/F5 holding)har ca 1,6 mill igjen ifølge siste oppdatering. Hvis omsetningen ikke øker, så tar det nok noen uker til. Det er hvis de vil helt ut.
Nordnet Bank kjøper igjen, så ikke bare negativt.
Ja, Trader 2,0 er ferdig utviklet og manglet kun noen mindre særnorske komponenter som de to som nå er implementert, ASK og skjermingsrente.
Skal vi håpe at F5it klanen kvitter seg med 3-400k tilsammen idag og et par hundre tusen de to foregående dager slik at de nærmer seg kun 1 mill igjen.
Imponert tross alt hvordan det tas imot, galskap dette og satser på at proppen snart løsner.
Veldig kort vei opp til 2kr når disse postene slutter å dukke opp.
Bare de riktige meldingene kommer er veien kort til 3 også.
Helt greit at vi blir kvitt de fra f5it nå.
Det jeg dog ikke, selv om jeg legger til min beste vilje kan skjønne er at de ludoene legger inn skjult salg nede på 1,50 hver morgen når neste synlige salgspost er på 1,69.
Er man hjernedød da eller bare desperat? spør fra en venn.
Hva med å forsøke seg på 1,60ish heller.
Skal man ha ut 2 mill aksjer så betyr faktisk 10 øre litt
Det høres litt ut som en taktikk en som egentlig ønsker å kjøpe vil bruke for å holde kursen nede, det kan ligge en eller annen statistikk bak den taktikken. Men jeg er ikke sikker…
Hvis de fleste handlene er på 1.5 er det vel bare en desperat selger…