De har brukt 1 handel i måneden pr bruker og fondssparing på litt over 3000NOK pr bruker i måneden. De bruker også 1500NOK pr bruker i året, når de å regner på markedspotensialet. De legger til at de regner med at brukerne er mer tilbøyelig til å kjøpe fond enn aksjer direkte. Dette har litt med kundetypen de regner med å tiltrekke seg. Oppsiden ligger i ekspansjon til utlandet. Da snakker de totalt omsetning på 750mNOK i 2028.
Men dette er et selskap nesten uten omsetning i dag, med noen fine powerpoint slider. De har oppnådd delmålet i pågående emisjonen, så de er klar for første del av planen i 2024. De regner også med å hente 30mNOK til i 2024 for å øke takten. Klarer de målene, så regner det litt over Hudl.
Nå må den “fantastiske” Robert Fuchsgraber snart på banen med noen tyske kunder. Synes det begynner å bli litt bekymringsfullt at ingen nye har blitt signert på et år… 06 Oct 2022 gik Tomorrow live - ingenting har blitt hørt siden…
De kommer neste uke @Rodjer?
John sa at de bør måles på suksess i det tyske markedet. Frem til nå er det ikke mye å skryte av, så markedet tar han på ordet der.
Og i motsetning til nesten alle andre aksjer går ikke denne på forventninger
Ligger mye skjult til salgs på 1.55. Dukker opp nye hele tiden
Stack emisjonen øker jevnt. Mener at det var en av de eksisterende aksjonærene som tok det resterende i siste emisjon. De har uansett nådd minstemålet, men mer kapital er jo alltid bedre.
Det kunne vært interessant å høre om den norske forvalter, som ble annonsert 2.10.23, er i gang og når den kom. Slik at du vet hvor lang tid det tar å få lignende kunder online
Regner med at de allerede er online. Jeg tror ikke selve implementeringen tar lang tid for denne type kunder. Det som tar tid er evt kundekrav og skreddersøm. Alternativt med Stack, hvor de har sett at det er ting som begge parter ønsker å få på plass før de går live. Dette vil gjøre det lettere å gå live senere med evt nye klienter.
Med de tyske bankene har det vært tidkrevende å få plass dokumentasjon. John sa vel at prosessen var mer kompleks enn både Huddlestock og de potensielle klientene hadde sett for seg. Litt overraskende at dette ble brukt som en forklaring, men de er i hvertfall klar til å danse tango nå i følge John.
True. Hvis det stemmer, bør de tyske kundene komme som perler på en snor i fremtiden. “We are seing a strong pull in the market especially from the Nordics but also germany” citat analyst group interview med Skajem.
Fuchsgruber må ha snakket med noen i et år
Fra meldingen:
“Implementation will start in Q1 2024.”
Var det ikke denne?
« Implementation will start immediately.»
Sorry og beklager, jeg som blander her.
Selvsagt, det må vi få sjekket opp i.
Det er 2 forskellige meldinger
Jepp.
For de av dere som er i fb gruppen vil dere ha registrert at Huddlestock idag har blitt onbordet på en ny tjeneste.
Jeg registrerte meg der og sendte følgende spørsmål:
Hei,
Et spørsmål angående kunden som ble meldt den 02.10.
Her står det at “Implementation will start immediately.”
Mitt spørsmål blir da, er denne kunden oppe og står nå og genererer inntekter?
Giv gerne melding herinde på svar. Man kan ikke oprette sig som dansker…
Ikke mulig som danske?
Merkelig, det bør også sjekkes opp i hvorfor, skal gjøre det.
Ja, skal legge ut svaret her om de svarer.
@Melle1
Svar:
“Det blir endret slik at alle kan bruke det uavhengig av nasjonalitet, dette blir fortrrinnsvis gjort denne uken eller senest i løpet av neste uke”
Må si at fasen Huddlestock er i nå er det jeg har ventet på helt siden jeg gikk inn for en god stund siden. Softwaren og rettighetene er på plass, de er cash-nøytrale desember og avtaler kan inngås og rulles ut på kort varsel.
Om det ikke viser igjen på neste Q, så vil det gradvis og deretter eksponentielt (forhåpentligvis) vise igjen utover `24. Det er dette som er skjønnheten i techselskaper. Er egentlig mest redd for at de blir kjøpt opp når inntektene begynner å rulle inn.
Q3 blir utvilsomt veldig spent. Den svenske kunden og flere kostnadsbesparelser bør bidra veldig positivt
Jeg har ikke ekstreme forventninger til q3 må jeg innrømme.
Inntektene fra Visigon reduseres med 1/3 hvertfall grunnet 4 uker ferie