Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Dette synes jeg er utrolig spennende og viser at strategien Huddlestock har lagt er den riktige og at de har kommet svært langt ift noen av konkurrentene.
Upvest ble etablert tilbake i 2017 og henter nå NOK 300 mill i en emisjon for å nærme seg Huddlestock sitt ståsted, de ligger dog fortsatt et godt stykke bak.
Det viser at det er stor interesse og tro på segmentet når man får investorer til å satse såpass i dagens marked.
NOK 300 mill er mer enn Huddlestock sin mcap alene :joy:
Kjenner ikke helt til hva mer Upvest har, men tviler sterkt på de har all backoffice tools, wealth manager, porteføljeforvalter etc. som Huddlestock har gjennom sine oppkjøp av blant annet Tracs og Bricknode.

Dette beviser bare at det Huddlestock har er meget verdifullt og et spennende løp for Investment-as-a-Service – Investment infrastruktur.

German Wealthtech Upvest Partners with BlackRock and Closes €30M Fundraising - Fintech Schweiz Digital Finance News - FintechNewsCH

2 Likes

Fikk du bekreftet at det var F5 som har solgt seg ut den siste tiden?

Jeg bommet der, de solgte bare ca 200k, en privatperson som dumpet ca 350k, det meste nede på 1,535.
Ikke det beste valget kanskje mtp sluttkurs idag og forhåpentligvis nyheter neste uke, men sånn er det

1 Like

En som ville/måtte ut. Hvis F5 blir sittende, så er det veldig bra. Det virker til at salgspresset ikke er like stort, så håper aksjen stabiliserer seg rundt 1,6 - 1,7…før neste opptur starter :slight_smile:

Noen spesielle nyheter vi venter på?

1 Like

Bør vente lassevis av nye kunder basert på kommunikasjon siste måneder tenker jeg.

4 Likes

Hehe…håper at du snart får rett. John skylder deg det :joy:

Bare gjetter mange ganger nok så må det snart gå inn :joy:

1 Like

Jeg ser litt på LinkedIn siden til Upwest. De har bla Raisin (siste uke) og Revolut på kundelisten for Trading API. De har kanskje ikke det samme produktspennet som Hudl, men det ser ut til at salgsapparatet klarer å få signaturer og samtidig offentliggjørenavn på klientene. Dette er klienter Hudl gjerne skulle hatt. Med 300 mill på konto, så har de mulighet til å kjøre hardt.

Dette gjør det jo enda viktigere at Hudl går hardere mot Solarisbankene og AVL.

Igjen viser det at det er momentum i fintech.

1 Like

Stack by me går live med emisjon på onsdag. Dette gir penger til første del av handelslanseringen. Regner med at signering med Hudl kommer kort tid etter hvis emisjonen går greit.

Jeg spurgte om de 3 pressemeldingene

3 Likes

As we speak, får med de ord håpe at de snart slipper nyheter om hvem dette er, q1 er ikke langt unna nå

2 Likes

Mye bra info i fbm emisjonen til Stack. De nevner pris på 49NOK pr handel, så det gir jo litt til Hudl også. De omsetter for veldig lite nå, men de er offensive.

2 Likes

Norse Securities AS selects Huddlestock’s Investment-as-a-Service for digitalization of Project Financing & customer onboarding

6 Likes

Første på plass og jaggu var den norsk, det er bra.

Må få verifisert det, men skulle ikke forundre meg om Norse har benyttet Nordnet og kastet dem under bussen.
Noen som vet?

Man skulle tro du vidste noget her :rofl: dette er meldingen om “Northern European Investment Bank”

Hehe, nei, gjør nok dessverre ikke det.

Men, gjetting annenhver uke om at noe må komme måtte jo slå til på et tidspunkt

Analyst Group med kommentar på gårsdagens avtale med Norse Securities AS.

“The agreement with both Norse and the Norwegian asset manager within Huddlestock’s Investment-as-a-Service is strategically significant as it both confirms the high market demand for the company’s technological offering, Investment-as-a-Service, and demonstrates the broad value within the company’s products and services.”

3 Likes

image

Det der er en ganske solid uttalelse :grinning:

13 Likes

Litt lek med tall fra Stack emisjonen. De har satt opp et budsjett for årene fremover i Norge. I tillegg har de tenkt å ekspandere til Sverige i løpet av 2024, men dette ligger ikke i budsjettet. Dette er jo tenk på et tall fra Stack sin side, men de virker kompetente på markedsføring og gjennomføringskraft. Det jeg er mest interessert i er å bruke disse tallene på den svenske klienten som gikk live i sommer.

Jeg leser varekostnad til å være Hudl sine inntekter. I 2024 lanserer de aksjehandel og har som mål å ha 32000 kunder i løpet av året. Jeg tror fondsdelen vil genere lite inntekter dette året, så for å forenkle mest mulig sier vi at dette bare er aksjehandel. De snakker om 1 handel pr mnd/bruker til 49,- NOK. Med en omsetning på ca 9.3mNOK gir dette snitt antall kunder i 2024 på ca 15 800 og 190 000 handler i året. Dette generer ca 5.4mNOK til Hudl og ca 28NOK/handel. Noe av dette vil være lisenskostnader også, så prisen pr handel vil være noe lavere. For enkeltheten har jeg brukt 28 videre.
Tar vi disse 28NOK og sier at hver klient (60 000 i alt) hos den svenske kunden generer 4 handler pr/mnd , så gir dette omsetning til Hudl på 6.72mNOK i måneden.

Vi ser litt av potensialet her. Nå tror jeg ikke at den svenske klienten er i nærheten av å betale det samme og mulig det meste av handlene er fondshandel. På Q3 bør vi starte å se hva vi kan forvente av denne klienten.

5 Likes

Veldig fint oppsett @Dovregubben .

Så er det slik at undersøkelser gjort viser at de som er aktive i handel av aksjer handler i snitt 5 ganger pr måned, la også merke til at Stack legger til grunn 1 gang.

Så skal det legges til at i de undersøkelser som er gjort legger til grunn at kun en 20-30% av brukerne utfører jevnlige handler.
Stack har vel lagt til grunn 1 handel i snitt for alle sine brukere?
I såfall vil også snittet pr bruker der gå opp dersom kun 20-30% av deres totale brukere faktisk gjennomfører handler.

Interessant, dog skal det legges til at Stack er en miniatyr kunde i sammenhengen framover, men inntil videre er det den og Norse vi har å forholde oss til siden de avtalene er signert.

2 Likes