Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Jeg tror Firi fokuserer på kjerneområdet sitt.

det burde egentlig NBX gjøre også, virker som de har virret rundt og rundt med utallige ideer som bare lager støy og koster penger.

Mulig, vanskelig for meg å vurdere, kjenner for lite til krypto segmentet generelt.

Men, vil tro at det uten tvil vil gjøre nbx mer attraktiv med det nye og bredere tilbudet og tipper flere lignende aktører tenker det samme.

Vi får se hvordan det utvikler seg, nbx er betydelig mindre enn firi, spørsmålet er om dette kan gjøre at de nærmer seg, jeg vet ikke

Missforstå meg riktig.

Har man masse aktive kunder så bør man øke tjenestene man tilbyr.

For firi som har masse kunder så har de økt antall coins og kommet med stacking.

For NBX som nesten ikke har aktive kunder, burde de fokusert der.

Jeg er ikke i tvil om at Firi kommer til å utvide tilbudet av ting utover det de gjør idag.
Men om det blir aksjer, forsikringer, utleie av bil eller matlevering aner jeg ikke :wink:

som en liten sidenote.

Arcane var markant større enn firi, idag er de nesten konkurs. NBX og Firi var jevnstore. NBX hadde 19mill i cash etter Q2 ( 30mill i gjeld) og de brenner 5-7mill pr kvartal. Så vi får se hva de får til.

1 Like

Nå har selgerne funnet ut at de må legge seg lavere enn 1,50
Ser ut som vi er på vei videre ned
For en fadese dette selskapet er på børs
Og det kommer bare helt uinteressante nyheter
De store greiene uteblir

Dersom man investerer i selskap som ikke leverer etter forventning har man heldigvis muligheten for å selge.

Hva mener du egentlig med denne:
“Og det kommer bare helt uinteressante nyheter”

Og
“De store greiene uteblir”

Jeg er den første til å være 100% enig i at det har dratt ut med de store kundene, men når de mindre har begynt å komme, Stack, Norse, NBX, så kommer det sikkert store også.
Vi får se.

Det er ingen kursdrivende nyheter de kommer med

Dette er et vekstselskap på Growth, det løsner når det løsner. Har en tro på produktet, og det fundamentale så er det bare å legge i skuffa. Hvis en ikke er komfortabel så bør en kaste kortene.

Det tar tid før snøballen får fart, spesielt etter en lengre ørkenvandring.

Jeg håper på en stor trigger fra Tyskland (vært stille derfra lenge), og hvis ikke det kommer så er jeg overbevist om positiv bunnlinje neste år. Den kommer når den kommer.

1 Like

I forbindelse med dagens melding fra Huddlestock har undertegnede stilt CEO Skajem noen spørsmål.

Vedlagt spørsmål og svar.

NBX sine brukere idag er NBX brukere primært fordi de kan handle kryptoprodukter der, mange av disse handler mest sannsynlig også andre verdipapirer via andre plattformer.

Hvor mange brukere har NBX idag og hvor sannsynlig anser dere muligheten for at disse brukerne nå vil flytte sine aksjeporteføljer fra annen aktør og over til NBX via Huddlestock sin trading plattform?

Svar:

NBX har 33.000 brukere som er verifisert med ID og KYC, åpnet konto og kan handle. Samt at NBX har ca 100.000 brukere totalt som er registrert på plattformen. Husk at disse kundene har allerede åpnet og er live på NBX sin plattform med penger på konto.

Med en konkurransedyktig prising samt andre synergier som bruk av kredittkort osv, vil det være mulig å få nye brukere samt at eksisterende brukere vil benytte NBX til verdipapirhandel. Med andre ord snakker vi om et mulighetsrom på 20-60.000 sluttkunder som kan ønske å bruke Huddlestock sin Investment-as-a-Service plattform.

Dette fra meldingsteksten framstår spennende; "The combined value

proposition will also make it possible for providers of tokenized currencies to
provide traditional investment to their end-clients"

Hva ligger helt konkret i dette?

Svar:

The exciting part of the partnership is that together we have all the parts of making the offering complete. Tokenizing securities blir meget spennende fremover. Jeg vil si at NBX og Huddlestock sammen representerer hele verdikjeden for tokenisering av finansielle instrument. Fra selve design av tokenøkonomien og helt til drift av markedsplassen for kjøp og salg av tokene (myntene)

Dere fortsetter å bygge stein på stein og utvider nå kundeporteføljen på Trader plattformen, kan du avslutningsvis si noe om hvordan etterspørselen etter deres tjenester er nå, er det rimelig å tro på flere nordiske og europeiske kunder den nærmeste tiden?

Svar:

Ja, vi jobber videre hele tiden med å utvide kundesegmentene vår. Det er mye som vil skje med faktiske transaksjoner i Q1 med flere on-boardinger (Norse, Stack-by-me for å nevne 2) og flere kommer.

Fortsatt godt trykk i salgsapparatet vårt. Vi har reorganisert 3 medarbeidere til å jobbe med salg og kunde prosjekt ledelse.

Det viktige med dagens avtale mellom Huddlestock og NBX er:

1. De vil tilby våre tradisjonelle produkter til sine kunder

2. Vi vil kunne tilby digitale produkter til våre b2b kunder gjennom NBX

3. Felles vil vi kunne jobbe mot ny tokenized produkter som lojalitetsprogram, eiendomsinvesteringer, skip, andre større investerings objekter.

3 Likes

Arrestere deg litt her fordi ordlyden er litt dårlig. Kun KYC brukere har verdi. Det tallet med 100k brukere er verdiløst og jeg fatter ikke hvorfor NBX bruker det. De som ikke har KYC kan ikke handle, kan ikke ha penger, er verdiløse.

Så de har 33k som har gjennomført KYC, hvor mange av disse som har handlet eller lagt igjen penger utaler ikke NBX seg om ( jeg har suamfart rapporten dems).

Fra rapporten viser de aktive brukere. og dette tallet er faktisk helt latterlig lavt.

1-2k pr kvartal.

Hehe, nytter ikke å arrestere meg, det må du ta direkte med Skajem., eller Kjosen.

Jeg har bare sendt inn spm og fått spm og svar tilbake som kunne publiseres på fb gruppen.

Uansett, så tenker jeg dette kan være en farbar vei for både nbx og også firi å tenke i disse baner.
Forøvrig skrev jeg tidligere idag at nbx i mine øyne er å regne som en liten kunde for Huddlestock.

Det er de store tyske og nordiske kunder som skal gi Huddlestock fart, de med flere hundre tusen brukere og milliarder i forvaltningskapital.
Signeringene hittil har vært hele ok kunder og summen av dem gir selvsagt bidrag, men vi trenger større kunder med betydelig høyere antall sluttbrukere og helst mange tradere.

1 Like

Hvilke potensielle kunder har flere hundretusen brukere ?

Lassevis av dem, mange av Solaris sine kunder for eksempel.

Lunar Bank:
" Lunar har over 750 000 brukere i Danmark, Sverige og Norge . Vårt hovedkontor er i Aarhus, og ellers har vi kontorer i København, Stockholm og Oslo."

Lunar Bank har de allerede avtale med, ikke utenkelig at den kan bli utvidet.
Huddlestock skal utvikle løsninger for Lunar Bank — FinansWatch

Så, kunder med ekstremt mange brukere er ikke utfordringen, utfordringen er å få dem signert.

Både BNP og AVL har de avtale med, hvorvidt de er lagt død, er sovende eller i live vites ikke.

BNP Paribas satser på Stig Myrseths fintech-selskap | Finansavisen

Huddlestock inngår samarbeid med tysk storspiller | Finansavisen

Så det mangler ikke på muligheter.

Vet du status her

«* Ift Solaris så har det gått litt trått seneste tiden grunnet at Bafin har oppholdt seg på kontorene deres(under overvåking). Dette har nå løst seg og ledelsen i Hudl reiser til Berlin neste uke for å ha møter med Solaris, dette ser de meget positivt på og min mening er nok at de snart er «on track» igjen med onbording av flere Solaris kunder som eksempelvis neobank Fina som skulle etter plan gått live i 2022.«

Jeg kjenner ikke status etter at jeg skrev det.
Men, dersom Huddlestock mener noe seriøst der og Solaris det samme så bør noe kommer derfra på denne siden av årsskiftet.

1 Like

Får håpe de får det til disse utfordrerne. Lett er det ikke. Lunar har gått med enorme underskudd, men ser bedre ut i år.

de nevner ikke når nbx-kunder får tilgang til trader, Q4? Q1?

Fina kommer nok ikke…regner med at de ikke har klart å reise penger. De har tidligere sagt at de bare ville handle BTC.

Stygt redd for at det er klar grunn til grusingen av kursen og salgsvilligheten. Det er et high risk og veldig usikkert marked de opererer i

Grusingen av kursen kommer pga manglende signaturer. Kommer de, så kommer oppgangen. Skjer det lite, så fortsetter ørkenvandringen. Logisk det.

Fina lever i bedste velgående under navnet fina.cash