Vi er sikre på at det er samme selskap? Hvis det stemmer, så er det kjempebra at de fortsatt er i live
Jeg har uansett avskrevet dem for lenge siden og de hadde ikke den store brukerbasen heller. Håper fortsatt på 1-2 litt større kunder med nok klienter til å gi inntjening.
Grusing av kurs, her er alt relativt, mange selskap har fått en betydelig avkorting i mcap siste 1-12 mnd, Huddlestock intet unntak, ned 14% siste 30 dager og 39% hittil i år.
Dette kan snus trill rundt i løpet av dager, uker eller få måneder.
Det som er sikkert er at selskapet hittil ikke har levert signeringer ihht hva de har kommunisert, det er riktig.
Selskapet har dog likevel klart å levere betydelig vekst også organisk og bedret Ebitda betydelig fra q1 til q2.
Det skal ikke mye merinntekter til fra q1 før man ser en positiv ebitda og som Skajem svarer på spørsmål idag: “Det er mye som vil skje med faktiske transaksjoner i Q1 med flere on-boardinger (Norse, Stack-by-me for å nevne 2) og flere kommer.”
Nedgangen de siste ukene skyldes primært fisjonen med F5IT.
De karene der har solgt millioner av aksjer og holdt kursen nede og det fortsetter de med til de går tom.
Og sånn har det stort sett vært i Huddlestock siste 2 år, alltid en ludo med for mange aksjer som skal drive nedsalg.
Det betyr i hovedsak slik jeg vurderer og har ment hele tiden, aksjonærbasen i huddlestock er for svak.
Man burde se til Saa Invest, han har doblet sin beholdning fra 5 mill til 10 mill aksjer i løpet av 2023. Han har ikke solgt noen Hudl aksjer ever.
Han kan fort komme til å kjøpe seg opp ytterligere.
Utover dette har topp 50 økt i samme perioden.
Kommer de store kundene så vil mange angre på at de har solgt seg ut på 1,4-1,6 og mange vil angre på at de ikke kjøpte mer.
Men, opplagt, folk blir lei når det ikke kommer ihht hva man burde forvente basert på kommunikasjonen, men jeg er overbevist om at selskapet vil levere.
En stor utfordring er at her på bjerget skjønner man seg ikke på Fintech og hvor stor denne industrien er og hvor mye større den vil bli i årene som kommer.
Sjekker man mcap på Huddlestock samt hva de tilbyr og sammenligner med noen av de de kan sammenlignes direkte mot vil man se at andre tilsvarende selskap har en betydelig høyere mcap. De er selvsagt ikke norske.
Hoveddelen av mine aksjer er ikke til salgs under 4-6 kroner hvertfall.
Det eneste selskapet mangler nå ift høyere inntekter, høyere mcap er at de signerer 1-3 store kunder.
Da vil markedet se helt anderledes på selskapet og da blir det veldig interessant som oppkjøpscase.
Mine tanker en tirsdags kveld, optimismen og troen kan ingen ta fra meg, så får vi se hvor vi står om snaut 2 måneder.
Vi er vel alle enige om potensialet til Huddlestock, så 1 kontrakt neste uke kan endre alt for aksjekursen.
Du og jeg er enige om potensialet, men mange som ikke evner å se det, enda.
– Jeg kjøpte verdiaksjer for rundt 40 millioner i løpet av seks-syv måneder, men egentlig kan jeg ingenting om aksjer, finans og børs. Jeg ble helt tullerusk av å følge med på pengene hele tiden. Det er ikke sunt. Så jeg måtte bare komme meg ut av den boblen. Så nå har jeg solgt det aller, aller meste.
Kanskje han har fått den samme følelsen igjen ? Regner med jeg har funnet frem til riktig person
Han skriver det så fint selv:joy:
"men egentlig kan jeg ingenting om aksjer, "
Håper han får rett
Ser 1.30 tallet i dag ganske så sikkert. Ekstremt lite kjøpsinteresse også.
Jeg ser ikke noen feil på kjøpersiden, tvert om
Kom seg nå😀
Jepp, men den skjulte posten på 1,50 siste 7-10 dager ble flyttet ned til 1,45 idag.
Slik jeg vurderer det kan det kun være JR Austad eller HMK Kapital, tipper på førstnevnte mens den andre selger litt innimellom
Flinke til å få oppmerksomhet. Emisjonen stenges idag. De har 7,5m + innvilget 2m i støtte fra staten foreløpig. Prises til 60m.
Det står at den nye appen er klar i januar. Kanskje det blir lansering tidlig neste år?
Ja, de er det og derfor er dette en kjekk kunde for Huddlestock, ikke fordi den vil gi særlig økonomiske bidrag kanskje(hvertfall ikke i starten), men damene sitt mediafokus eller evne til å få spalteplass kan være viktig for Huddlestock
Hvis selskapet skal gå med positiv EBITDA i desember er de vel avhengig å få noe live i løpet av november? Eller tror dere det er kostnadsreduksjonen som vil være avgjørende?
Tror det er en kombinasjon av flere ting. Kostnadsreduksjoner, synergier fra oppkjøpene og inngåtte avtaler.
tror vi får en god indikasjon på q3. Samtidig tror jeg vi snart får spennende nyheter, da Skajem har sagt de ville starte med små, så mellomstore og så store selskaper… De store vil nok gjerne se noen små selskaper online først.
Da venter vi bare på at Tangen skal bruke løsningen for NBIM. Regner med at Kjær har tipset ham.
Spennende firmaer de jobber med. Det ser ut til at noen har overlappende funksjoner som Huddlestock? Kanskje muligheter å jobbe mer med disse fremover.
Waystone hadde det vært greit å få mer samarbeid med.
«Waystone is now serving assets under management in excess of $2Tn.»
NOK 1.20 per Offer Share
Var vel ikke noen bombe når de ikke har klart å gå med overskudd ennå… Litt kjipt når det skjer på en såpass lav kurs…