Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Børsmelding fredag før jul bruker jo vanligvis ikke å være positivt :joy: Denne derimot var vel nøytral/positiv mer enn negativ. Det eneste er at det kommer litt flere aksjer som skal dumpes av F5, men jeg tror at disse blir tatt imot greit.

Det negative derimot er at de enda ikke har klart å oppfylle forventninger de har skapt selv. Stakkars @Rodjer forventer jo at de skal levere på det de sier :wink:. Uttalelser som «Banker i kø, ikke nok folk til å ta unna alle henvendelsene, nyheter de neste ukene og månedene osv». Jeg tror de med fordel kan være litt mer edruelige i uttalelsene.

De har sikkert mange positive samtaler og forventninger. De som mangler er å omsette dette til live kunder.

3 Likes

Kan det være fordi White Label løsningen ikke er klar, at kontrakterne lader vente på sig?

John sa vel at de var klare til å danse tango med tyske banker. Når det kommer til norske kunder, så har de hatt noen mangler, men sannsynligvis klare nå. Stack ++ går live snart, så det kan bare være mindre gjenstående punkter.
De har et veldig vidt spekter av produkter nå, så umulig for oss å vite hvor det stopper. Det å skifte system er veldig omfattende for en bedrift. Selv om Huddlestock fremstiller selve on-boarding prosessen til å være enkel, så er det langt frem dit for større kunder. Fra første kontakt til igangkjøring vil jeg tro det kan ta år. Jeg hadde derimot forventet noe større trykk fra formueforvaltere, fond etc. Mindre kunder, men mange bekker små blir omsetning også.
Vi har nok for mye fokus på de større avtalene. Jeg tror de kommer, men spørsmålet er når de signerer. De kjører muligens forprosjekter med flere kunder, men det betyr ikke at de går live. Jeg tror de har hatt for store forventninger til hvor raskt det går, men at de nå ser at de må ha en større organisasjon for å bli vurdert.

2 Likes

De store signerer vel, når der er flere små ala stack, der er live med white label løsningen og beviser at platformen virker som forventet :+1:t2:

Ser ut som mange tar tapet for og skrive av på skatten

Ekstreme utslag i dag

Helt spesielt i Huddlestock idag.
Er nok noe skattemotiverte salg, men Begynner å mistenke med den ordredybden vi ser kombinert med volumet at det kan være noen som posisjonerer seg for et rally?

Hvilket selskap ?

Stack by me. Stack by me lancerer Huddlestocks white label i start 2024 på appen - lige nu har de kun fond :+1:

1 Like

Er det lavere kurtasje som er fordelen?

Det som først og fremst er fint med at Stack ved at de tar i bruk Huddlestock sin plattform løsning er at de oppnår en voldsom medieomtale, de er utrolig flinke på det

Agree. Hæfter mig bare ved den “hidsige” udtalelse om 3 millioner brukere på 3 år…

Mener det stod i emi prospektet at de planlegger nok 49 i kurtasje.
Det kan sikkert endre seg, vel ikke billigst i markedet, men halvparten av dnb og sr Bank systemet

Nordea tar 38
Tror Nordnet samme
Har ikke noe tro på en ny tjeneste som legger seg høyere enn det

Ville være greit med tekinvestor og investorweb med på vognen

Nordnet kom nylig med gratis kurtasje i Sverige, så det blir jo litt «race to the bottom».

Nordea har en helt pissedårlig plattform hvertfall.
Jeg flyttet fra den selv da kurtasje var nok 1

Helt stabil nå. Blitt veldig bra
Tror du stack by me kommer til å kapre mange kunder hvis de legger seg 10 kr over nordnet ?

Ok,
Blir spennende å se, jeg har lenge skrevet at Stack er en minikunde og kan være kjekk å ha sikkert, ikke noe mer enn det
Det Huddlestock trenger er typ store tyske forvaltere med 10 talls milliarder i forvaltningskapital og eller nordiske større kunder som eksempelvis Lunar Bank.
De har avtaler med både tyske AVL og Lunar Bank inngått for lenge siden så kan man bare håpe at disse loiene bærer frukter etterhvert

1 Like