Relativt stort volum her i dag. Kursen blir dumpa nok ein gong. Er det ein større aktør som har gått lei?
Ja en som har solgt 2,5 mill og akkurat er ferdig
“Takk for laget. Jeg er ute og ønsker alle her takk for det gamle og lykke til videre og håper selskapet lykkes på sikt.
Valgte personlig å realisere et betydelig tap i denne aksjen i dag.
Ha en fin julefeiring og godt nyttår
Mvh
Meg”
Medlem i fb gruppen
Hardt og brutalt!
Spent på hvem som har tatt imot alle aksjene.
Men selv om han er ferdig er det mulig å få kjøpt på 0,49
Det er ikke mangel på ivrige selgere i denne aksjen. Substansielle nyheter derimot
Alltid noen som følger med i slikt dragsug, det vil nok sikkert rette seg
Sjølv tar eg ikkje sjansen på å kjøpe fleire aksjer før selskapet leverer litt meir. Det er alltid nokon som vil ut fra dette selskapet har eg inntrykk av… Og no nærmar det seg snart årsslutt og det er eit naturlig tidspunkt å realisere tap skattemessig.
Uansett hva man gjør så er det viktig at man følger sin egen overbevisning og ikke lar seg styre av hva andre gjør.
Aksjer er risiko og man bør aldri sitte med mer i enkeltaksjer enn man er komfortabel med.
Personlig synes jeg det er hyggelig at en såpass stor aktør som East Capital velger å utvide hos Huddlestock, det er et bra stempel i pannen på at Huddlestock besitter meget kvalitativ og konkurransedyktig teknologi, produkter og kompetanse.
Så får vi håpe at AVL sluttføres denne uken så vil det totalt sett se ganske bra ut for månedene framover.
Nei, det kjenner jeg selvsagt ikke til siden det ikke er kjent, men man bør anta at de på sikt kan være betydelig for lille Huddlestock basert på hva man skrev i meldingen. Inntektene begynte å løpe i starten av november, men tipper de er relativt beskjedne i q4 og vil øke i kvartalene framover.
“Huddlestock’s IaaS revenue is driven by recurring
license fees, assets under administration and transaction fees.”
Et andet aspekt er jo også at Avl ikke er den eneste kandidat der står for skud med Tradevest/Huddlestock kombinerede løsning, hvilket Leif Arnold også selv har nævnt i flere kvartal præsentationer.
Hele Europa står for skud:
“Tradevest sigter mod at blive en førende platform for handel med værdipapirer, digitale aktiver og depottjenester i B2B2C-sektoren i Europa.”
Reference:
Dette er jo selvfølgelig, hvor Huddlestock leverer en stor del af teknologien udover Custody som også nævnt i AVL aftalen…
Det ville ikke komme bag på mig, hvis enten AVL eller Tradevest gav et bud på Huddlestock eller i det hele taget at bare nogen gør det.
Den nitriste kursutviklingen fortsetter med uforminsket styrke. Hadde ikkje vore feil med ein avtale før nyttår, men eg begynner å miste trua. Får logge av og sjekke ståa over nyttår. God jul.
Ville være dejligt med Avl inden nytår, lige så meget for at for vendt tvivlen og rent faktisk for at retfærdiggøre ressourcerne i Tyskland. Den tyske afdeling (Robert) har været alt for frembrusende uden rent faktisk at eksekvere på noget af det indtil videre.
Har testet Stackx.me appen. Om jeg forstår rett er det mye HUDL tech som ligger bak.
Jeg synes appen var enkel og brukervennlig. Plattformen kan sikkert tiltrekke seg nye og voksende målgrupper for sparing og handel med rente- og aksjefond og ETF. Synes også de har et godt utvalg produkter.
Det har vært en LI-storm her etter FAs grunderjournalist hadde en sak i romjulen.
FA oppslaget har sikkert gitt mange nysgjerrige testere (som meg) og ikke minst god motivasjon for teamet å vise at dette har livets rett
Hvorfor poste dette her?
App-prosjektet ble et mer omfattende en hva som var tenkt fra begynnelsen. Utover en helt ny app både front-end og back-end, så ønsket systemleverandøren Huddlestock at flytte appen over på helt nye systemer på sin side.
–Det var ikke før nå i sommer som appen ble helt klar for nedlastning. I juli og august har vi sett konverteringsrater på 30 prosent, sier Røed, og legger til:
– Det fine nå er at vi ikke har noe tech-gjeld og er klare til å skalere.
Edit:
Om jeg forstår rett ble Economista oppkjøpet lagt på is.
Ja, her følger jeg ikke godt nok med, dessverre. Jeg redigerte/slettet siste del av posten.
Mens vi venter på nyheter …
Q4-24 estimater:
Q3 inntekter var påvirket av feriemåned. Det er vel konsulentvirksomheten det gjelder. Kan vi regne med minst 2 mNOK ekstra inntekt (dvs. samme inntekt som Q2) eller håpe på 3 mNOK+ fordi rapportert mer-/oppsalg begynner å slå inn? Inntekten fra IaaS virksomheten bør også øke noe (hentet fra Q3 rapporten: “Expanded IaaS-offerings to Sirius Asset Management and to existing customers in Sweden and Norway in the third quarter 2024”). Kan vi tro på 1-2 mNOK økning i IaaS inntekter sammenlignet med Q3? Så vil det være noe økte kostander for å levere, la oss tenke 50%. Dersom det ikke er noen andre krumspring skulle det gi negativt EBITDA på om lag 4-6 mNOK i Q4.
Cash end Q3 var 10,5 mNOK. Så fikk de inn 4,3 mNOK fra emisjonen i oktober. Finanskostnadene må trekkes fra, men kan vi tro mesteparten av emi-kostnaden ble ført i Q3? Kan vi håpe på cash end of Q4 på rundt 9 mNOK?
Q1-25 estimater:
CEO har vært entusiastisk om utsikter til økte inntekter grunnet skatterapportering. Hvor mye kan vi snakke om av økte inntekter? 1-2 mNOK? Det må de vel også klare med dagens stab. Videre ventes vel videre vekst i konsulentvirksomheten grunnet rapporterte mer/oppsalg, 1-2 mNOK med 50% margin? Og noe mer også fra Iaas, spesielt om de begynner å få til noe i Sverige? Kan vi håpe på negativt EBITDA på 2-4 mNOK. Cash end Q1 på 6 mNOK?
Så må det vel ha skjedd noe mer av større nyheter og avklaringer til da?
Synspunkter og andre vurderinger om estimater?
Jeg er spent på om de avtalene som kom i september, Sirius (utvidelse) og East Capital har gitt noe allerede i Q4. Spesielt East Capital er en rimelig stor aktør og som jeg tror kan gi mer enn forventet. Stack som i utgangspunktet skulle være en liten, men proof of concept er også interessant. Ser ikke bort fra at vi blir positivt overrasket for en gangs skyld. Q1 tror jeg vil bli meget bra, og da det skikkelig snur. Troen på positiv bunnlinje og ikke mer emisjonsfrykt.
Vel. Hvis de fikk nok inntekter på eksisterende avtaler så ville de ikke vært så bekymret som de er.
Bekymret?