Ja dette har de vært tydelige på
De må opp inntektene, tar for lang tid
De har store kostnader, ganske mange ansatte osv
Ja men sitter ikke med inntrykk av at de er bekymret, ville heller sagt oppgitt eller frustrert at det tar lenger tid enn ønsket. For meg virker ledelsen trygge på retning og har en plan de følger. Men det tar lenger tid enn ønsket.
Når det gjelder personal kostnader så reduserte de dem fra 21,5 mill i q3 2023 til 14,7 mill nå i q3.
Det vil nok reduseres noe til tror jeg med Skajem ute og at man sikkert får de siste organisatoriske utslagene i q4.
Skal de reduseres mer utover dette så må de eventuelt selge ut deler av eller hele selskapet noe jeg ikke utelukker.
East Capital kan fort bli en ganske betydningsfull kunde for Huddlestock nå etterhvert som det de har bestilt implementeres fortløpende.
Avtalen vil ikke gi fullt utslag fra q4, men første del av inntektene fra den avtalen begynte å rulle inn fra medio q4 ifølge CEO på engelsk presentasjonen.
Kan være store kunder, da de ikke er navngivet ligesom East capital til at starte med…
Det viktigste er uansett størrelse at flere og flere kunder henvender seg til Hudl og avtaler blir inngått.
Recurring Revenue er tingen
Noen som vet hva som er status med Solaris ?
Må vel anta at det der prosjektet mer eller mindre falt i fisk, er vel snart 2 år siden Skajem lovet en oppdatering
Med de to nye avtalene (gledelig var det) legger jeg inn i mitt estimat (konservativt, med hensikt), +1 mNOK i Q1 og for Q2 forhåpentlig en større effekt, som kan oppveie/overstige? bortfall av ekstra inntekt grunnet skatterapportering i Q1.
Q4-24: Negativt EBITDA 4-6 mNOK. Cash end Q4 på rundt 9 mNOK
Q1-25: Negativt EBITDA på 1-3 mNOK. Cash end Q1 på 7 mNOK?
Vi bør nå begynne å nærme oss nøytralt/positiv EBITDA. Det kan komme flere emisjoner, men det blir i større grad for å finansiere vekst og ikke drift, og prisingen bør snart reflektere det. Første syretesten blir Q4 og også hva de der sier om utsiktene for 2025.
Jeg håper ikke de selger konsulentvirksomheten nå - eller på lenge. Med tidlig modning av IaaS må det være en stor fordel å kunne være trygg på kvalitet og kapasitet på implementeringskonsulentene. De må bare klare å ta riktig betalt for tjenestene.
Forte fondene har nå aum ca: 518 millioner i aksjefond + 484 millioner i kombinasjonsfond og 1115 millioner i rentefond, totalt 2117 millioner. (https://fortefondene.no)
Det er et lite hopp i aua for Hudl
Blir litt AUM viss Hili går live med huddlestocks løsning. Vi har vel ikke hørt noe mer etter intensjonsavtalen ble meldt?
De er vel et stykke unna å gå live fortsatt
Dette er langt ute i det blå.Har ikke fått inn en krone enda.
Det gjelder Huddly AS og ikke Huddlestock
Liker at Huddlestock begynner å bli mer synlig/aktiv på diverse plattformer. Kontraktene begynner å komme.
I det hele tatt synes jeg at ny CEO nå endelig begynner å få fart på salgsapparatet og det har resultert i 3 nye avtaler hittil i 2025.
Tipper det vil komme flere lignende avtaler den nærmeste tiden, først derimot ønsker jeg meg avl, satser på at den meldes innen noen dager nå, ville passet svært godt.
Det som blir spennende nå er å få en indikasjon på hvor innbringende disse avtalene er. Det er ikke så mange millionene som skal til for å presentere grønne tall. Forhåpentligvis er bunnen satt her nå, slik at vi snart kan se kronekurs igjen.