Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Takk. Da blir det noen timer handler i blinde, men det går sikkert greit. Hva tenker du om denne dealen?

Etter mine bedømmelser, riktignok en melding som må leses flere ganger, men de kvitter seg med en del av selskapet som er for dyr for Huddlestock å drive med selv. De får en sum penger i aksjer i Done AI("24 sevenoffice), noe cash(10 mill), samt at vi som aksjonærer i Hudl for tilsvarende 20% av salgssummen i aksjer i Done ai.
De kan nå satse der hvor pengene ligger, det tyske markedet med AVL i boks.
I tillegg beholder de Visigon som leverer positivt bidrag til selskapet.
Cash posisjonen er løst for “alltid”, selskapet vil nok vise pluss allerede nå når AVL inntektene begynner å rulle og derfra kun pluss framover.

Men, ser fram til callen kl 12, mye å ta innover seg.

Endel tipper jeg vil komme fram i media, Rustad i Done ai liker å være i media har jeg merket meg.

Transaksjonen - sett fra andre siden

1 Like

Godt poeng, men enterprice value på 70 MSEK på businessen som står for nesten halve omsetningen i HUDL virker svært dårlig betalt, for å si det mildt.

Oppsiden overleveres til de neste

The acquired IaaS businesses currently generate annual revenues of approximately MSEK 30 and employ 17 professionals, including 12 dedicated to technology and platform development. While the businesses currently operate at a negative EBITDA of around MSEK 6, Done.ai expects to significantly improve profitability in the quarters following the transaction through identified cost efficiencies, operational synergies, and revenue growth. With the support of Done.ai’s broader ecosystem, the IaaS platform is positioned to achieve rapid profitability, driven by scale, cross-selling opportunities, and strong recurring revenue streams.

Og sammenligner man kursutvikling i de to selskapene de siste årene får man inntrykket av at bytteforholdet er enda dårligere. Nei, her må Leif Arnold forklare godt hvorfor dette er en god ide.

1 Like

Ja, utgangspunktet enig med deg.
Samtidig så tror jeg dette er en ongoing teknologi utvikling som aldri vil stoppe og som Huddlestock ikke kan kaste mer kapital inn i og det virker fornuftig å avhende dette til et selskap som Done ai som har betydelige ressurser til å drive dette videre.

Huddlestock kvitter seg med et pengesluk etter min mening og kan nå satse fullt og helt i Tyskland hvor de store mulighetene tross alt ligger.

Men, vi får høre hva de sier senere idag.
For egen del er jeg lei stadig kapital innhentinger og det ser ut til å stoppe her.

Ja, vi får vente til dess. Men forstår virkelig ikke hvorfor ikke meldingen kunne kommet 0700 og call satt opp kl. 0800.

Det kan du si, vanskelig å si hvorfor.

Ift dette med konvertering til aksjer i done ai så er det vanskelig å se inn i framtiden, salgsssummen er nok sikkert i underkant idag, hva den kan være verdt om 12-24 mnd kan bli spennende å se.

Men, mest av alt, nå kan Huddlestock gi full gass i Tyskland først nå sammen med AVL og dertter flere lignende kunser, de 30 mill i tapte inntekter tas fort inn tror jeg.

Enig med mye av det dere skriver over. Tenker Bricknode kanskje har vært en tung ryggsekk, som har kostet mye penger å drifte/utvikle og sette i drift på nye kunder. Denne er nå borte og Hudl kan fokusere på de områdene de har best forutsetninger for å skape vekst og god økonomi: Tyskland/EU og Visigon.

“Upon completion of the Transaction, Huddlestock will have a lower cash burn and
a lean and focused organization with extensive track record within the financial
services industry. Huddlestock will continue its strategy for growth through on
portfolio optimization, resource efficiency, and long-term value creation across
the European focused Huddlestock GmbH and its Consulting division Visigon”

Om jeg har forstått dette riktig, så vil IaaS løsningen de nå implementerer for AVL være en komplett ende til ende løsning, inkl. Retail som er skalerbar og mye mer effektiv å sette opp for flere kunder siden Hudl der tilbyr hele “økosystemet” for kundene. Altså mindre behov for tilpasninger pr. kunde

Ja, vi får håpe det. Bare ikke det nordiske sluket blir erstattet av et nytt og større sluk i Tyskland, der de går skoa av seg i utvikling. Kompetansen fra Iaas er ute. Er det ikke rart at Rustad ikke ville være med på det tyske eventyret? Han ser vel at det er fair sjans for at han kan plukke det tilsvarende billig om 1-2 år, etter at HUDL og aksjonærene har brent alt kruttet.

Tyskland har også vært et sluk inntil nå, men med AVL på plass og i bunn nå ser det betydelig lysere ut uten tvil.

Ble bricknode kjøpt for 100 mill i sin tid ?

Mener på det var rett over 100 mill ja.

Dersom noen etterhvert sliter med å melde seg på til q&a så bruk denne linken, den virker garantert.

1 Like

Tror dette var veldig smart trekk, satser alt på tyskland og europa og fjerner emisjons spøkelset.

Leif Arnold smiler øre til øre på presentasjonen, stoler på han :slight_smile:

4 Likes

Samme tanker jeg sitter med.
Her satt nok gutta med info om at mer er i ferd med å skje i tyskland.

Jeg har rost Leif Arnold mang en gang og jeg er så sikker man kan være på at dette er riktig mann til å øke våre verdier framover.

Ikke noe å si på humøret til Leif Arnold ihvertfall!:star_struck:

Forsto jeg riktig når de sa ar Hudl pr i dag hadde 8.500 kunder på IaaS løsningen som de nå selger til Done.ai , men at AVL/Giga-broker nå skal konvertere samtlige 65.000 kunder på løsningen?

Korrekt, samme jeg oppfattet

Noen som har fått/sett link til opptaket fra dagens call?

Leder også efter det