Ser ut som det gikk 1,3 millioner aksjer klokken 15:02. Stemmer det? Noen som fikk med seg et blokksalg?
Vi har været vidne til mange positive nyheder. Denne aktie er fortsat TOTALT undervurderet, og når du i Q3 kigger tilbage vil alle, der ikke nåede med, også indse dette. GIGA Broker-aftalen er på plads. Kundebasen er serveret på et sølvfad fra dag 1. Emissionsrisiko minimeret. Alt peger på at Huddlestock bliver et sandt vækst monster
Huddlestock er i gang med et strategisk kvantespring, og markedet begynder at indse potentialet – en rejse der starter i Q3. Jeg har opsummeret 5 grunde til, at investorer flokkes om Huddlestock lige nu og i kommende tid:
Fuld fokus pa GIGA Broker – og en kunde med 65.000 slutbrugere!
Huddlestock skærer nu alt overflødigt væk og satser 100% på GIGA Broker, der allerede har en forventet onboarding af AVL’s 65.000 kunder og 2,5 milliarder euro i aktiver. Det er ikke en hypotetisk drøm og forestillinger – det er et realistisk scenarie, der kommer til at ske!
81 millioner kroners opkøb = ingen emissionspres
Selskabet sælger nu tre datterselskaber for 81 mio. NOK – og det betyder én ting: kapitaltilførsel uden udvanding af dine aktier. 10 mio. NOK kommer kontant, mens resten betales i aktier fra Done.ai, og en del af dem videreføres til aktionærerne som en gave. Det er en win-win!
Og du kan spørge dig selv, hvorfor vil Huddlestock sælge sine børn, som de har brugt mange år på at udvikle, og for at fokusere på ét? Der kan kun være én forklaring = at noget meget stort er på færde – større end vi forestiller os.
Strategisk oprydning = forbereder vækstmaskine
Vi investorer kan godt lide klarhed og fokus… og det er præcis, hvad Huddlestock nu leverer:
- Ikke længere spredt over fem initiativer (salg af datterselskaber)
- Ingen omkostningstunge back-office-afdelinger.
- Nu er der kun én vækstmotor tilbage, og den peger mod BaaS-markedet i Tyskland og EU.
Anerkendt teknologi med global respekt!
Huddlestock er prisbelønnede indenfor fintech:
- FinTech Breakthrough: BaaS Innovation of the Year 2024
- WealthTech100 Company 2024 og 2022
Det er et bevis på, at deres teknologi ikke bare virker – den sætter standarden i branchen.
Alle signaler peger på en meget interessant investeringscase
Aktien handles stadig omkring 1,25 NOK, selvom vi ser:
- Stærk kapitalstruktur.
- Stor skaleringsmulighed.
- Fokuseret strategi.
Og en kunde som AVL, kommer til at kickstarte hele vækstrejsen.
Det her er den type case, hvor én succesfuld onboarding kan mangedoble markedsværdien – og det ved markedet snart. AVL har en række succesfulde samarbejder i bagagen, de ved med andre ord, hvad der skal til.
Huddlestock er ikke længere en “måske” – det er en “når”
Huddlestock Fintech er gået fra at være en småspredt teknologiplatform til at blive en fokuseret BaaS-vækstraket, bakket op af kapital, teknologi og en åben dør til det tyske marked, og senere hen hele EU.
Hvis du nogensinde har ventet på den perfekte kombination af first-mover advantage, solid strategi, lav startkurs og timing, så er alle kriterier opfyldte. Kursen lige nu er en ren foræring. Jeg køber løbende op på trods at daytradere handler aktien +/- 10% MEN det betyder ingenting, når rejsen for alvor starter!
“Taget fra Shareville - alt credit til Zzip”
Nå har de lagt ut opptaket fra gårsdagens Investor Call
Aksjen virker tung dagen derpå. Markedet usikker på om dette er bra eller dårlig.
Selve prisen på transaksjonen kunne nok opplagt vært noe høyere, samtidig kan den bli verdt betydelig framover i tid, Rustad har vist at han kan få det til tidligere.
I tillegg så har denne teknologi utviklingen for lille Huddlestock vært for omfattende hva gjelder både ressurser og kapital mot hva man så langt har fått igjen.
Da Bricknode ble kjøpt for to år siden mener jeg de hadde snaut 20 mill i årlige inntekter, nå 25-30 mill så ikke akkurat voldsomt. Og så kan man tenke hva den delen av butikken har kostet iform av lønnskostnader(17 personer forsvinner nå ut) samt investeringer i teknologien.
Fornuftig at andre med muskler overtar den biten synes jeg.
Nå kan de fullt og helt ut konse på der hvor pengene ligger for Huddlestock og regnestykket burde være ganske enkelt med AVL inntekter rullende inn fra H2, kanskje tidlig i H2.
Inntektsbortfallet fra Bricknode tas fort igjen med den tyske kunden og det er ingen grunn til å tro at det stopper med den ene kunden ref q&a igår.
Så for min del hvertfall, så er nå caset bortimot fullstendig derisket, emisjonsfaren er definitivt over for å overleve(kan ikke utelukkes at det kan komme oppkjøp relatert til Tyskland), man vil ha tilgang på kapital gjennom det man eier i 24so/done ai og man kan fullt og helt ha 100% fokus på Tyskland, Visigon styres mer eller mindre av seg selv og driver med pluss idag.
Blir veldig bra dette tror jeg og ikke minst profitabelt.
Med en slik komfortabel, trygg og blid CEO som vi så igår er det ingen tvil om at han nå virkelig begynner å få satt skapene på plass i butikken og har fått satt sine strategiske stempel på det.
Tipper markedet nå vil se bevis i form av faktiske inntekter i Tyskland
Og før det vil aksjen falle en del. I eufori er det lett å tenke at den bare skal stige, men som regel er det sell on news (avl avtale) inntil inntektene kommer inn. Gårdagens var soleklar sell on news
Synes styreleders svar på gode spørsmål var noe pussige og lite betryggende.
Nå kan tyskerne handle alt, “tilnærmet gratis”. Er det en god nyhet for Hudl?
65.000 × tilnærmet null = lite inntekter.
Ikke en eneste god grunn for at “aksjen vil falle endel”. Om den gjør det skyldes det irrasjonelle aksjonærer som jeg vil påstå ikke skjønner Fintech, ei heller fatter hva som vil kunne skje i Tyskland med AVL på plass.
Man er passe naiv om man tror at det stopper med AVL.
For de langsiktige ser det bedre ut enn noensinne og ingen trenger å frykte kapitalinnhentinger.
" En ny og effektiv inntektsmodell
Huddlestock har gjort en strategisk vridning i inntektsmodellen siden høsten 2024. I stedet for å primært fokusere på faste månedsavgifter for bruk av teknologi, deler selskapet nå inntekter med kunden basert på kapital(AuA).
— Vi opplever at kundene setter pris på denne modellen. Deres suksess, er vår suksess. Det er en viktig del av vår strategi og gjør oss til en verdifull langsiktig partner for kundene våre, sier Thomas."
Antar denne til en viss grad også vil gjelde type kunder som AVL som da pr idag har ca 30mrd i AUA. Omtrent 5 ganger mer enn Hudl hadde fra før.
AVL vil definitivt gjøre hva de kan for å øke dette med de nye produktene fra høsten av.
Ja, som betyr at de skal dele “lite inntekter” med andre.
Ville sendt et direkte spm til Leif Arnold om dette.
Eneste jeg er 100% sikker på er at Leif Arnold ikke inngår avtaler som ikke er profitable for Hudl, ble slutt på det etter at han startet i jobben.
Men, det trengs volum for å få skikkelig butikk, uten tvil, men det tror jeg absolutt kommer.
Det skal jeg gjøre. Alle de tre første spørsmålene fortjener bedre svar enn det som ble gitt på callen.
Jeg kjenner ikke til inntektsmodellen mot AVL, men tipper Tradevest spiller en nøkkelrolle i dette trekløver samarbeidet.
Man kan kalle de som selger hva man vil, men nedgang er nedgang uansett. Jeg tror ikke aksjen vil snu opp igjen ordentlig fra her vi er nå før inntektene kommer inn
I allefall må de klare å forklare hva dette betyr i harde tall, eierandeler og verdier - og potensialer - på kort og lang sikt. Jeg er fortsatt positiv til HUDL, men synes vel de kunne vært bedre forberedt i callen.
Da utelukker du totalt nye LOI’er i Tyskland, at AVL eller andre tyskere via Clearstream fortsetter å kjøpe.
Sjekk ut hva Clearstream Banking har økt fra AVL ble meldt
Har jo vært bra trøkk på kjøpssiden derfra allerede uten at det hjelper
Nja, ikke veldig, 1,5 mill aksjer kjøpte de utenfor børs av Avanza.
Men, selvsagt kan det hende at noen Bricknode aksjonærer selger mer nå enn de ville gjort om salget ikke skjedde. Noen av de som har innløst warrants ref listen igår kan også selge for kortsiktig gevinst.
Men, trenden nå er opp og på høyere volum så selv om jeg sitter med 100% pluss på den ene kontoen nå så tar jeg gjerne 100 eller 200 til om jeg må vente 6-12 mnd til.
Alltid mye usikkerhet rundt aksjonærer og spesielt de mindre av oss.
Det er butikken og driften av den som vil avgjøre den endelige veien for aksjekursen.
Jeg tør ikke utelukke at Huddlestock nå framstår betydelig mer attraktivt for både AVL og flere tyske aktører ettersom det de sitter igjen med passer helt perfekt inn i det europeiske/tyske markedet.
Og en mcap på 2-300 mill skremmer dem nok ikke
Vi får se, ingen har fasit hva framtiden vil bringe, men jeg har troa og så må alle og enhver gjøre de disposisjoner som man selv mener er de riktige.
Jeg sidder lidt tilbage med en fornemmelse af de rigtige ting sker, men jeg har brug for en forklaring på, hvad der reelt sker i biksen. Er det rigtigt forstået at DONE.ai køber den nordiske platform - dvs. kunder, teknologien, samt kompetencerne inklusiv Stefan Willebrand og co.?
Hvad er der så tilbage af teknologi og kompetencer, hvem skal drive den integration med tradevest, der lanceres hos AVL/Gigabroker og resten af Tyskland/Europa. Hvor meget er der reelt tilbage af teknologi som Huddlestock kan bidrage med til den tyske model?
Lurer på akkurat det samme…