Solid post som gikk nå💪🏼
Jepp, fin den, kanskje en “intern” overføring
Synes dette begynner å se meget bra ut nå, siste i rekken et nytt styremedlem i Frank Bjordal med riktig bakgrunn og mer enn 10 millioner gode grunner for å medvirke og påvirke til at selskapet lykkes.
I tillegg har man styrket Visigon gjennom sommeren samt at ny CFO starter i jobben 1.okt., ser bra ut dette.
Herlig, Simon Lange i AVL skal delta.
Wow , det er en stor trygghet på at dette skjer og vil bli stort!
Huddlestock receives 886 588 Done.ai shares completing the divestment of its Nordic IaaS Platform with increased financial flexibility
Done.ai konvertert på 14 SEK, kurs nå 9,1 SEK. Det ble altså 50% rabatt for Rustad når Hudl solgte Iaas Norden. Emisjonen som av Rustad ble besluttet satt på 14 SEK, når kursen i Done.ai var på 10-tallet, virker mer og mer underlig, og det er uforståelig at ikke Hudl hadde en mekanisme som sikret reell markedspris. Her ser det nå unektelig ut som Rustad har fintet ut Hudl-gjengen.
Visigon har omsatt for 17,6 mNOK i Q1 og skal komme seg til 42 mNOK for hele året. Vision vil stå for det vesentlige av inntekten i resten av 2025 og inntekter (å snakke om) fra AVL/Gigabroker kommer i 2026 (tidligst). De må nå levere noe som gir trygghet for at de har kontroll på tidslinje for oppramping og inntekter og kostnader i Tyskland, og det fikk vi ikke i denne rapporten.
Oppsummert: Svakere Q2 og mer usikkerhet om fremtiden enn man kunne håpe på.
Ja, det sier nok litt om hvem som sitter med makten, den store vinner oftest. Og jeg antar at Huddlestock"følte seg tvunget til å selge" og da går det nok ofte slik. De andre selskapene de har kjøpt opp endte også med konverteringspris SEK 14 ser jeg.
Så får man håpe og tro at Rustad er interessert i høyere pris framover. På samme tid hadde det vært tungt for Hudl å gjennomføre flere emisjoner, nå har de om ikke annet tilgang på kapital ved salg av aksjer fram til de er positive en gang i 2026.
Salget er gjennomført, det burde vært gjort under bedre betingelser, men nå må vi bare se fram mot at Gigabroker lanseres og går live, det er hva som betyr mest nå tenker jeg.
Jeg ser ikke samme usikkerhet som deg, men det betinger selvsagt at GB går live som planlagt og pr idag er det ikke grunn til å tro at ikke det skjer fra okt/nov/des.
Når det gjelder guiding for Visigon kan det tyde på at de ser betydelig økt aktivitet i kvartalet vi er i nå samt q4 enn q1 og q2 og det er veldig bra. Q1 og q2 inntektene fra Visigon har vært lavere enn forventet.
Antar det er derfor man har tatt grep ved å ansette Jan Woeste for å tilføre teamet ressurser som kan utvikle/skaffe mer jobb på kort tid.
Blir spennende å høre hva Simon Lange sier idag på presentasjonen, jeg vil tro han har et positivt syn på prosjektet i Tyskland siden han velger å stille opp.
Så må jeg bare legge til at det føles fint å få inn nytt styremedlem i Frank Bjordal som ble valgt inn igår. Et nytt styremedlem med et lass av aksjer i selskapet betyr utrolig mye versus de som sitter i styrer uten eierinteresser. Han kommer definitivt til å jobbe aktivt for selskapet og aksjonærene.
Er en ny artikkel om Huddlestock ute på Investornytt nå.
Jeg kan ikke lime inn linken her da Tekinvestor må godkjenne den av en eller annen forbanna tullete årsak, men en fin artikkel og har blant annet med dette:
“Aksjonærene kan forvente at vi begynner å gå live med handelsløsningen i Tyskland i løpet av høsten. De kan også forvente flere signerte kunder, som viser at vi jobber godt på salgssiden, sier Thomas”
Det ble i generalforsamlingen sagt at oppstart av GIGAbroker skulle skje i Q4, og vi er vel godt inne i denne nå. Er de nødt til å melde/kommer de til å melde når denne lanseres? Sist jeg sjekket nettsiden, så var det ingenting nytt om dette.