Hvorfor tror du de ikke gjentar denne lovnaden i dag, når snart 11 av 12 måneder er historie? De håper selvsagt ingen husker hva de lovet i slutten av august
Q3 er tradisjonelt det dårligste kvartalet for Visigon grunnet juli uten inntekt(ferie)
Jeg antar at q4 for Visigon vil kunne inneholde noe up-front betalinger eller lignende som vil trekke totalen opp mot der hvor de sa i q2.
Og det begrunner jeg med at de nå guider NOK 100 mill i 2028 for Visigon, nye og større avtaler må nødvendigvis være underveis.
Poenget mitt er at man uansett ikke kan si de ikke leverer på det før man har inkludert q4 også. Så kan det selvsagt hende at de ikke oppnår det de lovet likevel.
Det som betyr noe i denne rapporten er at de faktisk er rimelig on track hva gjelder Gigabroker, dernest at de har levert LOI på kunde nummer 2, begge sakene som tidligere kommunisert.
De guider videre inntekter for Visigon som er svært ambisiøse ift hva de har levert tidligere og de kommuniserer ny LOI i første del av 2026.
Man ser nå en klar rød tråd i hva selskapet bedriver.
Det er en spekulasjon som jeg tviler på holder vann.
Hva finner du i rapporten som bekrefter det. Jeg tenker en mer plausibel antakelse, siden de nesten ikke skriver noe om det, at de er forsinket
“Huddlestock Fintech AS (“Huddlestock” or the “Company”) is pleased to announce
that it has completed the strategic moves reshaping the Investment-as-a-Service
business during the first three quarters of 2025, focusing on a large market in
Continental Europe with an asset light model. The IaaS-platform’s first
customer, GIGA-broker, is on track to soft-launch its investment platform, with
selected products, in mid-December 2025. Broad launch is planned during first
half of 2026, including the introduction of more than 65,000 existing AVL
customers to the platform.”
Nå får vi høre hva som blir sagt på presentasjonen:
Det er først ved skikkelig launch det blir inntekter å snakke om og da er det vel en forsinkelse om dette først skjer i f.eks. mai 2026
Ja, alt er relativt selvsagt, ikke uenig i det.
Jeg personlig fryktet litt at de ikke ville være der de sier at de er nå. De større inntektene fra GB vil komme gradvis utover i 2026 mens jeg håpet på at inntektene ville komme fra nov/des inneværende år og utover.
Såvidt jeg kan huske har ikke selskapet selv sagt noe om når inntektene skulle komme fra GB
Viktigst uansett at dette går etter selskapets plan. Kunde nummer 3 tidlig i 2026 og når GB sparkes igang for alvor så vil det kanskje gå fortere med kunde 4,5, og så videre. Proof of concept
Mangler vi ikke en melding her inne?
HUDDLESTOCK: RESULTAT FØR SKATT -42M I 3.KV 2025 (-36)
Close
i dag kl. 08:44 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Huddlestock fikk et resultat før skatt på -42 millioner kroner i tredje kvartal 2025, mot -36 millioner i andre kvartal 2025.
Det fremgår av selskapets kvartalsrapport fredag.
Huddlestock hadde en omsetning i perioden på 10 millioner kroner, mot 14 millioner kroner i kvartalet før. Ebitda var på -6 millioner kroner, mot -6 millioner kroner i foregående kvartal.
Kontanter og kontantekvivalenter var 1,9 millioner kroner ved utgangen av tredje kvartal 2025, ned fra 11 millioner kroner ved utgangen av andre kvartal 2025. Kontantposisjonen er støttet av selskapets aksjer i Done.ai. Aksjene vil bli brukt som en del av finansieringen av Huddlestocks drift og europeiske ekspansjon, opplyses det.
Selskapet lanserer langsiktige mål for Visigon og målsetter en omsetning på 100 millioner kroner og 20 prosent ebitda-margin i 2028 med en ambisjon om å finansiere veksten i Consulting-virksomheten gjennom divisjonens positive kontantstrømbidrag.
Videre venter Huddlestock å snu IaaS-virksomhetens kontantstrøm til positiv i løpet av 2026 med flere kunder som går inn i plattformen og et fortsatt fokus på kostnadsdisiplin.
Ut fra Q3-presentasjonen skulle første den første runden med Done-aksjer deles ut rundt 2.desember. Er det noen som har fått tildelt aksjer fra Huddlestock?
Såvidt jeg har fått forståelsen av så har de begynt utdeling idag og det vil fortsette i dagene framover, hvem som får når avhenger helt sikkert av hvilken megler man benytter, de har antagelig forskjellige måter å håndtere dette på.
Jeg bruker Nordnet i denne sammenheng og har ikke fått i dag.
Da var mine Done-aksjer på konto. Jeg bruker Nordnet
Mine også, har ikz på Nordnet. Ringte og etterspurte de i dag. Kom noen timer etterpå.
Har de fleste mottatt done.ai aksjene?
Jeg har ikke fått noen enda, sendt e-post til IR, men intet svar. Leverte inn skjema for lenge siden.
Ja de er både modtaget og solgt 
🏻
Mottatt og kjøpt litt ekstra for spenningen 
Jeg har heller ikke fått aksjene. har purret flere ganger, men får ikke svar på e-possten
Jeg har heller ikke fått aksjene mine og det er ganske irriterende at Nordnet ikke klarer å dele ut aksjene til sine kunder noenlunde samtidig. En jeg pratet med fikk sine på fredag, har sendt melding til Nordnet og kun fått tilbake at de har opprettet sak.
DNB hører jeg heller ikke jobber med lynets hastighet.
Ikke at jeg har planer om å selge dem, men hadde jo vært litt kjekt å hatt dem på plass.
Jeg modtog dem også i Fredags og jeg har Nordnet konto