Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Jepp, mange som gjorde det visstnok.

Nu ved jeg ikke, hvor mange Hudl aktier I ligger inde med. Men kunne det være man er startet fra toppen og bevæger sig ned?

Tviler.
Samme med DnB også og der er det minst en aktør jeg kjenner som er stor aksjonær som enda ikke har fått.
Vet ikke om noen i DnB har fått.
Så det virker litt random.

Jeg har DNb og har ikke fått aksjer

Da er vi «heldigvis» flere!
Sannsynligvis litt forsinkelser/tregheter.

Har Nordea og ikke fått noe

Fikk Done aksjene inn på min konto akkurat nå (DnB).

2 Likes

Har nordea og ikke fått noe.

Mine er på kontoen min i Nordnet nå. For 5 dager siden…

Bra det ordner seg for de fleste, jævla Nordnet sier bare jeg :rofl:

Regner med at det er andre enn meg som venter på nyheter fra Tyskland?

Midten av desember har vi snart og det skal bli spennende å se noe annet enn “under construction” på web-siden til Giga Broker.

Jepp, i tillegg forventer jeg at endelig avtale med kunde nummer 2(Loien) blir signert på denne siden av årsskiftet som CEO kommuniserte på q3.

Lenge siden det har kommet oppdatering rundt Visigon, kanskje det kan komme noe derfra også snart tatt i betraktning at de har et rimelig ambisiøst mål de neste 2-3 årene.

Var visst ett akutt innslag av FOMO for noen her på tampen… Vil vel korrigere ned igjen før stengetid antar jeg. Kan bli spennende uke før jul.

1 Like

Ja spennende blir det. Var bare 500 aksjer som skulle til for å få den fra 0,81 til 0,70,Virker som noen absolutt vil tape pengene sine på sånt tullball,istedet for å legge ut til salg rett under f.eks 0,80,men dem om det.Snart vil denne ta av i riktig retning når det kommer noe kjøtt på beinet.

2 Likes

Vanskelig å si hva dette var, enten en som har panikk og fikk fomo for at noe kommer til å skje veldig snart eller så var det panikk blant shortere for det samme.

Aksjen er høy potent og ekstremt eksplosiv som mange ganger tidligere, det lurer noen onde ånder i sivet som for enhver pris skal ha den ned eller holde den nede, uvisst hvem.

Nyheter neste uke nå kunne passet ekstremt bra og leverer CEO som kommunisert bør det komme både en og to meldinger de neste dagene, både GB og endelig avtale med kunde nummer 2.

Vi får se, men tenkte på det tidligere idag.
Jeg har fulgt både Huddlestock og Observe tett de seneste årene, vidt forskjellige selskap, men dog veldig mange lignende trekk.

Begge selskap gjorde feilkjøp, begge selskap skiftet CEO i starten av 2024, begge selskap har slitt likviditetsmessig, begge selskap har kjørt flere kapital innhentinger.
Begge selskap har endret strategi ved å forfølge sine beste business case, begge selskap har siste året fått nye kontrakter med substans og begge selskap har nå snudd skuta og synes klare til å levere.

1 Like

Når tenker folk at vi har passert “mid December” og selskapet bør informere markedet om at de har møtt på hindringer som gjør at soft-launch blir litt forsinket?

Det blir jo litt semantikk, men for min del tenker jeg at midten av desember er 15. eller 16. desember. Nå skriver vi 18.desember og hjemmesiden til Giga-broker er fortsatt “under construction”, så etter mitt skjønn burde Huddlestock snart komme med en uttalelse.

I mitt hode tenker jeg fredag er siste frist innen definisjonen “mid december”

Videre tenker jeg at dersom det var slik at de ikke ville klare det nå så burde det allerede vært meldt.

Jeg tror ikke de føler så mye press på den soft launchen at det er aktuelt å sende ut noe melding om det hvis det ikke blir nå

Huddlestock’s German IaaS customer GIGA Broker soft launches its investment platform

8 Likes

Her kommer årets siste innlegg fra undertegnede, det går i rykk og napp med mas fra denne kanten. Aldri har jeg vært inne i et selskap såpass for tidlig som i Huddlestock, men jeg mener oppriktig at 4 år senere har jeg nok heller aldri sittet i et selskap hvor man er så nært et kommersielt gjennombrudd og ditto store muligheter som her nå heller.

Det siste innlegget for 2025 inneholder noen tanker jeg skrev ned for meg selv for et par måneder siden, oppdatert med nyheter som har kommet til siden og utover dette høyst subjektive tanker.

Det virker som usikkerheten for Huddlestock sin framtid er tilstede for endel av markedet. Hva er det usikkerheten bunner i?

Manglende eller villedende kommunikasjon tror jeg vi kan enes om at det har vært endel av fra november 2020 da Huddlestock gikk på børs og fram til og med 2023. Inngåtte kontrakter det ikke ble noe av, oppkjøp som i ettertid har vist seg ikke å være levedyktige og eller som ikke har passet inn i Huddlestock sin business, disse har nå blitt reversert av nåværende CEO.

Satsingsområdene for nye Huddlestock er nå todelt, Visigon(konsulentvirksomheten) og ikke minst det europeiske markedet med Tyskland som hovedfokus.

Man har etablert og inngått en avtale med AVL og fått Gigabroker hvis plan er å gå live en gang i H2 inneværende år. CEO bekreftet på Linkedin at alt går som planlagt og at man er “on track” i forhold til oppsatt timeline, det er betryggende og meget positivt. Igår, mandag 22.12 sendte selskapet ut nyheten om at GB har gått live med en soft versjon, i første omgang handel av krypto som gjøres av en mindre gruppe investorer.

Den største variabelen for min del oppi dette er; hvor store inntekter kan man forvente fra denne første tyske avtalen med 65k brukere og en forvaltningskapital på cirka NOK 30 milliarder. Vi kjenner også til at AVL skal bruke endel ressurser og kapital for å markedsføre AVL sitt nye produkt også mot ikke eksisterende kunder.

Hvor mange kunder forventer Gigabroker å ha i 2026, 2027 og 2028, snakker vi 100k, 300k eller 500k brukere og hvor mye tilfaller i såfall Huddlestock? Vi kjenner ingen tall rundt dette, dels skyldes dette nok at selskapene selv ikke vet for det andre av konkurranse hensyn. Begge selskap har garantert laget kalkyler for dette.

For min del så er det like vanskelig som for alle dere andre å vite, derfor blir det synsing.

Vi vet at Huddlestock har søkt finansielle partnere over lengre tid, vi vet at Bricknode og tilhørende selskap først ble solgt etter at avtalen med AVL var signert, ergo forteller dette meg at man har funnet en løsning mot AVL som er mer fordelaktig enn det man hadde og ville fått med Bricknode. Det hele dreier seg om å oppnå profitabel drift og fortest mulig. Bricknode er tunggrodd og ekstremt kostbart og ville ført til utallige kapital innhentinger for Huddlestock uten finansielle muskler i overskuelig framtid før man ville oppnådd nødvendig elelr ønsket effekt på inntektssiden, det var rett og slett ikke økonomisk forsvarlig for Huddlestock å drive med, ei heller var det deres core business.

På samme måte som at Visigon ei heller er Huddlestock sin core business, men i fasen Huddlestock nå er i, er det svært fordelaktig å sitte med konsulentvirksomheten, av to åpenbare årsaker. De tilfører selskapet inntekter og er profitable, i tillegg kan man utnytte ressursene i oppbyggingen av Gigabroker. Huddlestock opplyste nå på q3 presentasjonen at man guider inntekter for Visigon på NOK 100 mill i 2028 og med en margin på 20%. Dersom de oppnår det som kommunisert vil den delen av selskapet alene forsvare en mcap som overgår dagens, et sted mellom 180-230 mill vil være en fair mcap på Visigon alene.

Hva kan vi så forvente av inntekter fra Gigabroker ved “fullt” innslag? CEO sier ikke noe om fordelingen av inntektene, men han sier at Gigabroker har vært opptatt av en inntektsfordeling som også skal gjøre at Huddlestock sitter igjen tilfreds. Det er naturlig tenker jeg å tenke seg en split på mellom 40-60% til Huddlestock.

Min tanke er at dersom man ser på proforma tallene oppgitt i q1 så finner man der en EBITDA på minus 3,9 mill. Jeg tør nesten påstå at transaksjonen med Done ai ikke ville blitt gjort dersom ikke forventede inntekter fra Gigabroker ville overstige 4 mill i kvartalet når de har onboardet alle og er i full drift. Helt opplagt et mål for selskapet nå å komme seg hurtigst mulig til positive tall i regnskapene.

Derfor er min påstand at jeg tror Huddlestock vil dra inn årlige inntekter fra Gigabroker på 20 mill++.

Dersom min påstand er i nærheten av korrekt er det nå det morsomme starter.

Ved å se på proforma tallene så ser man at lønnskostnader, other opex og avskrivinger nå er i en helt annen divisjon enn vi var. Dette vil uten tvil fortsette, dog vil lønnskostnadene øke noe etterhvert som man ansetter noen flere ved avdelingen i Tyskland, man vil få noe økte kostnader fram til man har satt opp Gigabroker, men deretter vil kostnadene totalt sett og avskrivinger ligge mer eller mindre flatt mens inntektene vil kunne øke dramatisk etterhvert som Huddlestock inngår nye avtaler med kunder ala Gigabroker.

AVL er en forholdsvis stor kunde, for Huddlestock veldig stor. Gjennom Bricknode systemet hadde selskapet rundt 7-8k brukere, nå går de opp til 65k brukere. Den neste kunden Huddlestock signerer avtale med kan fint ha 100k brukere. Kunde nummer 2 er forventet hvilken dag som helst nå, mens kunde nummer 3 er forventet tidlig i 2026.

CEO informerte i q1 rapporten at man har til hensikt å signere en LOI i 2025, når nåværende CEO så tydelig signaliserer dette er ikke jeg i tvil om at det kommer og den kom som kjent i midten av november.

Jeg vil mene at selskapet minst bør sette opp en ny kunde i Europa i halvåret framover og kanskje et par tre nye i halvåret fra 2027.

Legger man da til grunn 20 mill+ årlig fra Gigabroker og klakker på 3 nye kunder av cirka samme størrelse så er vi på 60 mill + i årlige inntekter fra Europa satsingen ved slutten av 2026 pluss cirka 45-50 mill fra Visigon.

Man vil da være på cirka 110 mill+ i inntekter ved utgangen av 2026. Det er ikke ekstremt, men det er verdt å merke seg da det jeg har skrevet om kostnadene over her, de vil være av en helt annen karakter enn de har vært og selskapet vil åpenbart levere pluss tall. Vi vet også at selskapet i q3 rapporten guider en ambisjon om å bli cash positive i Tyskland mot slutten av 2026.

Når man legger til grunn dette så fatter og begriper ikke jeg når man ser på aksjekursen; at ikke markedet reflekterer over denne relativt lave kostnadsbasen man går inn med nå når inntektene fra Tyskland vil komme en gang i 2026, samtidig som Visigon mest sannsynlig så smått vil begynne å øke sine inntekter. Så vil det selvsagt kreves noen hoder ekstra spesielt i Tyskland for å ta hånd om økende kundemasse. Det er dette jeg sliter med å skjønne. Jeg finner to ankepunkt til hvorfor markedet ikke klarer å ta det innover seg, de er usikre på om Done ai aksjene vil være tilstrekkelig for å holde selskapet flytende inntil inntektene overgår kostnadenetillegg til at inntekter fra GB og andre nye kunder etterhvert er helt ukjent. Man kan ikke vite om det dreier seg om årlige bidrag fra GB på 25 eller 75 mill ved fullt innslag. Men, likevel, jeg klarer ikke helt å skjønne markedet her nå. Det er nå i 2026 det virkelig skal leveres og det er utelukkende opp til selskapet, de har nå satt seg i en posisjon hvor de kan klare dette til glede oss for oss aksjonærer.

Så er det slik at dette er mine høyst subjektive tanker og refleksjoner rundt dette som for alle er usikkert og som ingen kan vite noe som helst sikkert rundt.

Jeg ønsker dere alle en fredfull julehøytid og et riktig godt nytt år!!

Jeg har ikke skrevet noe om det i innlegget, men det er verdt å merke seg at de største aksjonærene og i særdeleshet den største fortsetter å øke i Huddlestock.

9 Likes