Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Huddlestock - Q4 and FY 2025: Key milestones achieved for German IaaS expansion and strong momentum for Consulting business supporting growth targets

Da ser det ut som HUDL snart må hente mer penger, dessverre.

At year end the company had a cash balance of NOK 4.6 million. The Company’s combined cash, available Done.ai-shares and available overdraft facility amounted to a total of NOK 16 million at 31 December 2025. The Board of Directors is confident with the capital situation and has access to bridge financing when needed.

Når man leser hva de skriver så lurer man jo på har de solgt Done aksjene eller ikke?

Fra Holdingslisten i Done som ble offentlig medio januar så tyder på at noe har skjedd i allefall.

Jeg tror de har solgt kontinuerlig gjennom Q4. Noen har tenkt at det var bedre å sikre seg 25-30 øre per krone på konto enn å holde Done-aksjene. De var vel største selger gjennom Q4 og bidro da i tillegg til å forkorte sin egen runway.

Og Visigon 20% lavere omsetning enn 2024. Så guidingen om at 2. halvår skulle sikre at omsetningen kom par med 2024 ble ikke innfridd. Tror de aksjonærene har null hukommelse eller?

Virker ikke som de må hente penger nei:

“The Board of
Directors is confident with the capital situation and has access to bridge
financing when needed.”

Never believe anything, before it has been officially denied!

Jo, dette betyr også hente penger. Og jeg merker meg de skriver When ikke If.

Var det noen som deltok på call og kan bekrefte om de har solgt aksjene eller ikke?

Styreleder uttalte at de har solgt jevnlig over en lengre periode. Han sa «de har noen aksjer igjen».

“has access to bridge financing when needed.” Dette er ikke det samme som emisjon.

1 Like

Å hente penger er ikke nødvendigvis det samme som emisjon.
Å låne penger er også en form for “å hente penger” som koster selskapet (og dermed deres eiere) penger.

1 Like

og hva er så dramatisk med å måtte låne penger da? Som regel alle selskapene på børs låner penger fra tid til annen. Useriøst når dere prøve å krisemaksimere og Do2Do skriver at de må “dessverre” låne penger…

Å låne penger fordi man ellers går konk/tom for penger, er vel ikke akkurat det man ønsker i et selskap man eier:)

Da blir som regel betingelsene… elendige.

Gitt at de blir cash flow positive i 2026, så blir ROE høyere hvis de låner penger.
Flott for aksjonærene. Du som står på sidelinjen og prøver å baisse kan jo hoppe videre.

Og du gråter for din syke mor.

Jeg har ikke handlet i Huddle på flere år, og spekulerer ikke i å få ned kursen eller ønsker å handle i Huddlestock.
Jeg konstaterer bare fakta, og noterer meg at du sliter med å takle det uten å komme med beskyldninger :rofl:

Riktig, emisjon ligger ikke i den setningen.

Forøvrig for de som ikke sitter i fb gruppen og som måtte ha interesse av det.

“BETRAKTNINGER.
Da har vi fått tid til å lese gjennom rapporten for q4 og overhørt presentasjonen som var kl 10:00 idag.
Jeg merket meg at det var 60 deltakere på det meste som er et rimelig høyt antall sammenlignet med de seneste presentasjonene.
Vi kan merke oss at dette var siste kvartalet med kostnader forbundet til de solgte selskap og det i seg selv er en milepæl.
Mange sitter nok kanskje med inntrykk av at avtalen med Done ai ikke falt ut særlig gunstig for Huddlestock. Det medfører nok sannhet målt opp i kroner inn i kassen. Men, for min del handler det valget der mest om at slik jeg vurderer det ville ikke Huddlestock overlevd fram til idag med den ekstreme kostnadsbaseb som lå der på det tidspunktet. Minst to emisjoner ville vært gjennomført fram til nå samtidig som det garantert ville hemmet og utsatt satsingen i Tyskland.
Samtidig skal vi ikke glemme at vi aksjonærer tross alt fikk et pent utbytte fra den transaksjonen.
Det meste av aksjene i Done ai er solgt ut, resten vil garantert bli solgt, prisen er foreløpig ukjent, men for de som har fulgt med på Done ai kursen skjønner man at Hudl sin snittkurs ligger et sted i intervallet 6 – 12 kroner.
For min del har det dreid seg om to saker ved salget, bli kvitt non core business hvor inntekter ikke står i nærheten av kostnadene og benytt kapitalen til satsingen i Tyskland hvor de store mulighetene og inntektene ligger.
I Tyskland har man nå en White Label løsning klar til bruk for “enkle” kunder fra april mens Gigabroker går på for fullt fra juni og fra juni begynner endelig inntektene fra Tyskland å genereres. Vi fikk et bilde idag av hva en kunde med 65k brukere potensielt kan gi dersom man skjeler til konkurrentene.
Så kjenner vi ikke splitten, men jeg tenker den er behagelig i tilfellet GB, Simon Lange forklarte at de var veldig opptatt av å lykkes, men de ønsket selvsagt det samme for Huddlestock. Jeg tipper derfor man har en splitt cirka 50/50 av inntektene. Basert på det som stod i presentasjonen kan man da forvente 30 – 60 mill i inntekter fra GB om de får onboardet alle 65k brukere på denne plattformen. Vi vet videre at det er GB som skal stå for promottering og reklamering av plattformen og de vil gjøre alt hva de kan for å ta markedsandeler og det blir spennende å se hvor de er om 3 år, målet var å bli nummer tre i tyskland, så da må de opp mot 250k brukere i 2028/2029. Da snakker vi ikke lenger om 30-60 mill, men kan gange dette opp med 4. Og husk, dette er EN kunde.
Så har Huddlestock sikret seg også kunde nummer 2 hvis inntekter vil genereres fra H2 inneværende år. Huddlestock viser med Modern Finance Nation at de også er i stand til å tiltrekke seg kunder som satser på annet enn bare trading plattformen.
Kunde tre og fire kommer nok om ikke lenge velger jeg å tro og da blir det spennende å se hvem de er og etterhvert nå kan vi begynne å leke mer med tall.
Visigon leverer sitt beste kvartal for 2025 og farten inn i 2026 er veldig bra kommenterte Leif Arnold idag. Det som jeg finner mest spennende er at man nå er med i anbud utenfor Norden, jeg vet ikke hvor, men er jo nærliggende å tenke hvertfall Tyskland. Og denne nye satsingen mot 100 mill i inntekter om en 2-3 års tid gjøres internt med ressursene man har i Visigon og er ikke spesielt kostnadsdrivende.
Mcap i skrivende stund er nå 140 mill på Huddlestock og tenker man litt frem ift Visigon alene så forsvarer den delen av Huddlestock mer enn de 140 mill som igjen betyr at man ikke priser inn noe som helst av Tyskland.
Dessverre har jeg ikke den største lommeboken, men valgte hvertfall å øke på dagens dypdykk.
Når det gjelder cash posisjonen så er det viktig nå å ha med seg at de større kostnader er et tilbakelagt stadie, inntekter fra Visigon vil øke, samtidig som inntekter fra Tyskland vil komme fra juni. Styret skriver at de har kontroll og løsning for det finansielle dersom det oppstår et behov i overgangen her mot sommeren så emisjon kommer ikke.
For de som har fulgt selskapet over tid vil man se at det finnes en rød tråd i alt de foretar seg, de holder i det store det de kommuniserer og man har gjennom de siste 12 månedene gjennomgått en transformasjon fra et tungrodd selskap med lassevis av personell, kostnader og business uten særlig mening til et målrettet selskap med en slank organisasjon med to viktige bein å stå på og satse alt på.
Eneste minuset er at vi alle er utålmodige, ingenting kan gå fort nok og det lider vi under alle som en, men jeg er overbevist om at det vil lønne seg på sikt å gjøre det skikkelig istedet for å dundre løs over haug og hammer.
Alt ovenstående er egne refleksjoner sett i lys av dagens rapport og presentasjon, den enkelte står selv ansvarlig for sine handler.
Lykke til videre!”

8 Likes

Det gjør du ikke.
Du prøver å spre frykt med å si at det blir emisjon i et vekstselskap med tom kasse.

budskapet som ble kommunisert betyr noe annet: at BoD ikke er bekymret fordi de kan få lån.

Da er du useriøs debattant.

1 Like

Realitetsorientere er vel et mere riktig uttrykk.

Jeg er forsatt aksjonær, men er svært skuffet over hvordan de skuslet bort det som de kommuniserte skulle være en solid pengebinge til drift og investeringer, når de solgte til Done i april i fjor.

Jeg tror ikke noen er happy med at det endte som det endte, ei heller de ansvarlige.
Men, vi er hvor vi er nå, vi er heldigvis kvitt det største tapssluket i Huddlestock som på sikt mest sannsynlig ville betydd selskapets død uten handling.

Nå holder midlene om ikke helt i mål så nesten og styret har en løsning uten emisjon dersom de trenger friske midler i overgangen.

Jeg velger å fokusere på det som ligger forut istedet for å gråte over det som har vært uansett om det endte tragisk rent finansielt.

Saken er den at Bricknode aldri skulle vært kjøpt, en fadese sett i etterkant.

Jeg har ikke nevnt emisjon med ett ord engang, du lyver jo sånn at du tror det selv.

Pinlig oppførsel, og du kaller meg useriøs🤯

1 Like

Huddlestock signes cooperation agreement with XENIX to expand IaaS platform offering and strengthen distribution capabilities in Germany

3 Likes
1 Like