Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Har du vært kvalifisert til og fått utbytte fra et norsk selskap i form av utenlandske aksjer tidligere?

Jeg har ikke, tipper det er svært sjelden det skjer.
At det tar tid dersom mye må kjøres manuelt forundrer meg ikke med i utgangspunktet cirka 1300 aksjonærer. Mange av oss hadde Hudl aksjer hos flere meglere som selvsagt ikke heller forenkler prosessen.
Hadde dette vært utbetalt som kroner ville alle som var berettiget fått det i løpet av 1 time.

De som følger med og bryr seg vil opplagt følge med at de får sitt utbytte. Jeg kjenner mange som hadde så få aksjer at de ikke tok bryet med å kreve sitt gjennom å fylle ut skjema, det er deres tap og selskapets gevinst, sånn vil det alltid være på samme måte som i emisjoner med t-retter hvor mange gir blaffen.
Saken er opplyst mer enn tilstrekkelig gjennom flere børsmeldinger, det er opp til den enkelte selv å følge med.
Det som hvertfall er 100% sikkert er at selskapet ikke bevisst forsøker å holde tilbake eller lure noen som helst, de sflytter jo enda aksjer for noen av oss aksjonærer selv for at vi skal få dem nå og ikke i runde to i april.
Og runde 2 i april trengte de ikke gitt mulighet for, men det gjør dem utelukkende for at alle skulle få muligheten, om man ikke hadde fanget nyhetene om utbytte, var på reis etc.

Så kan jo jeg for egen del si at det klokeste ville vært at selskapet beholdt disse utbytteaksjene i sin helhet alene, men sånn ble det ikke.

1 Like

Istedenfor for å kaste bort din egen og andre s tid - er du interessert i å fikse dette så ring

Det er nummeret til John Skajem, tidligere CEO og nå rådgiver for selskapet, som håndterer dette

3 Likes

Skal ringe til selskapet og be om og få utbytteaksjer…

1 Like

hele dette utbytte bare tull, selskapet har ikke penger og velger og dele ut utbytte i form av utlandske aksjer, som man kan lese på denne tråden skaper mye problemer… syns hele opplegget er amatørmessig.

Måske er det jer, der fremstår uprofessionelle, når I ikke har styr på, om jeres konto overhovedet kan modtage aktierne? - Er det jeres første gang på aktiemarkedet?

Havde I undersøgt sagen nærmere på forhånd og oprettet en gratis Nordnet-konto, kunne processen være forløbet gnidningsfrit.

1 Like

IMPORTANT NOTICE
Each individual shareholder must provide the Company with the details of a share
account that can receive and register shares in Done.ai - http://Done.ai Group
AB (publ.) by completing the form using the following link:

Distribution of shares in Done.ai -
https://forms.office.com/pages/responsepage.aspx?id=naWlwSxZokmtqL7txVLR9Tpha6sWMoJCjgpm9WIdAXtURTNCVUdZU0FPREI5NjAyUkMwODEyQkUxMS4u&route=shorturl

du har fylt ut dette korrekt ?

Korrekt. Har du haft engelsk i skolen? Prøv at læs det her igen:

“Important Notice
Each individual shareholder must provide the Company with the details of a share
account that can receive and register shares in Done.ai - http://Done.ai Group”

2 Likes

Ja, og kan ha aksjer fra utlandet på vps.

4 Likes

Rustad snakker opp done.ai igjen. Kursen i skrivende stund over 10SEK. Får håpe Huddlestock ikke har solgt for mye unna på lave kurser før nyttår.

Mine tanker om utbyttet er at det var en dårlig beslutning av selskapet, og at det nok har tatt altfor mye fokus bort fra andre viktige operasjonelle oppgaver. Jeg tror ikke de hadde gjort det samme igjen.

Ellers føler jeg ledelsen har gjort mye rett det siste året. Forventer at avtalen som ble signalisert av CEO før nyttår snart er i havn. I tillegg til en avtale til i løpet av H126. Denne investeringen er forholdsvis liten del av porteføljen, og venter på litt flere datapunkter før jeg vekter meg opp, vel vitende om at kursen kan gå, men til da en betydelig redusert risiko med et par avtaler kontraktsfestet.

LinkedIn-profilen til Kai Friedrich.
Spennende å se om den kommende rollen som managing director er relatert til Huddlestock? AVL eller Giga Broker?
Litt fredagskonspirasjon der…

image

3 Likes

Huddlestock announce a new two-year Consulting contract following its strategic shift in Visigon s delivery model

8 Likes

Dette gjorde jo underverker for kursen :wink:

Er der nogen der har adgang til artiklen?

Styreleder på Q3: “we are going to use the Done.ai shares when we need it”

Aksjonærlister fra Holdings viste Huddlestock solgte omlag 90 % av innehavet i q4-25 og nye lister viser de er helt ute.

Antar de fikk rundt 25 mNOK for aksjene.

Når inntektene i DE lar vente på seg er det vel bare å forberede seg på neste runde med kapitalinnhenting.

Screenshot_20260208_191916_Chrome

Burde ikke dette ha vært meldt på Oslo Børs?

Huddlestock announce Modern Finance Nation as new IaaS customer in Germany

2 Likes

Bra de får avtaler, men hvem & hva er dette for et selskap?

Ser ut å være et oppstartselskap med Axel Sarnitz som leder og grunder?

Ser tynt ut, dessverre.

https://www.linkedin.com/in/axel-sarnitz?utm_source=share&utm_campaign=share_via&utm_content=profile&utm_medium=android_app

Invitation to fourth quarter 2025 presentation and Q&A