Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Er ingen ekspert her, så det blir litt synsing.
Vil tro Bedrock er den underliggende løsningen som blir satt opp mot avtalepartner, at denne blir integrert i deres systemet men at de så tilbyr «sin» løsning til sine kunder uten at Bedrock blir frontet.
Men at Bedrock ligger i bakgrunnen som selve navet i alle transaksjoner, rapportering.

Banklisens tror jeg avtalepartner har selv og vil bruke. Slik jeg forstår det er det nå en nordisk investeringsbank lisens Hudl har fått og vil bruke på nordiske kunder/avtaler.

Ikke utenkelig at de tilpasser sitt API til avtalepartners banklisens.

Angående egen banklisens, så forstår jeg at denne enkelt kan utvides til å dekke hele EØS området. Forståelsen er basert på dette fra Finanstilsynet

Et foretak som har tillatelse til å drive virksomhet i en EØS-stat og er undergitt tilsyn fra tilsynsmyndighetene i hjemstaten, har samtidig tillatelse til å drive tilsvarende virksomhet i andre EØS-stater. Tilsynsmyndighetene i vertsstaten må varsles før grensekryssende virksomhet kan igangsettes. Slikt varsel må sendes fra tilsynsmyndighetene i foretakets hjemstat.

Det var litt av hensikten å kjøpe lisensen, da de allerede hadde startet søknadsprosess på å få det i Tyskland før oppkjøpet her?

PS! Stack by Me er agent for Trac Services

2 Likes

Her har du mer kunnskap en meg, men enig i dine kommentarer. Tror det er lettere å utvide lisensen når de først har denne i Norden.

Når det gjelder denne avtalen i Tyskland, tror jeg avtalepartner allerede har hatt lisens lenge og at de vil bruke egen lisens. Fremover er det derimot annerledes siden Hudl nå kan tilby full pakke til kunder som ikke har lisens.

Veldig spent på denne første utrullingen, uavhengig av hvor mye de får betalt pr trans. Fungerer dette til forventninger så blir det Game On fremover for Hudl.

1 Like

Kunde har garantert lisens, da det er en bank-as-a-service tilbyder. Det hadde bare vært gøy om Hudl hadde levert hele veien, men enig med deg at det er mer aktuelt for andre kunder.

Hva tror dere kommer først - SPA (sales and purchase agreement) for TRAC services (varslet i løpet av juni) eller offentliggjøring av navnet og veien fremover med banken?

Kan det være at fremdrift av bankavtalen og SPA med TRAC services på en måte henger sammen? Usikker på om Hudl kan selge inn ressurser fra TRAC uten at de er formelle eiere eller er det kanskje bare en formalitet?

Jeg er personlig ganske sikker på at begge oppkjøp av både F5 IT og Trac var brikker som Huddlestock måtte ha på plass før avtalen med storbanken kunne pubilseres/endelig signeres.
Jeg tror begge meldinger kommer inneværende uke, usikker på hvem først men tipper på onsdag og torsdag.
Har en mistanke om at denne uken blir min mest spennende sålangt som aksjonær i Huddlestock.

Regner med at vi snart får svaret og at det blir bra. Utviklingen av bedriften det siste året har vært veldig bra, så nå må det bare gi utslag av inntektsgivende avtaler.
Ventetiden frem til avtalen blir offentliggjort er alt for spennende, så håper ikke at det drar ut alt for mange dager :slight_smile:

1 Like

Jepp, fryktelig spennende dette.
I fb gruppen ligger det mailsvar fra Skajem om at melding kommer snart, det svaret skrev han i forrige uke.
Jeg tipper medio denne uken har vi svaret. Så får vi bare håpe at vi får oss en betydelig og hyggelig opplevelse, kan ikke tenke meg annet hvertfall.

1 Like

Dersom dette virkelig er solid som det er grunn til å tro så burde det hvertfall være ekstremt mye å gå på rent kursmessig.
Aksjen er under halvparten av hva den var for 12 mnd siden. Og selskapet nå versus da er nesten ikke sammenlignbart

2 Likes

Noen som har hørt siste aksjesladder og da spesielt siste sekvens? Kan Lars sin tek aksje som han følger med på neste uke, som han ikke ville navngi grunnet ikke ferdig handlet, være Huddelstock? :thinking:

Han er medlem i FB gruppa og følger sikkert nøye med :blush:

Etter de siste oppkjøpene i sektoren, og dette med selskaper på Euronext Growth som har falt mye så er jo hudl høyaktuell :wink:

(Selv om hudl er finteck segmentet)

Bare å sjekke aksjonærregisteret på innsiderdelen på tirsdag. Da ser du sikkert om han dukker opp der. Jeg er ikke betalende medlem lenger, så har dessverre ikke tilgang.

Må nok vente til onsdag torsdag før det vises der. Ikke at det nødvendigvis betyr så mye, men en diskusjon rundt Huddelstock i neste AS hadde jo vært fint.

1 Like

Øyner muligvis litt FOMO imorgen, blir spennende å se :joy:

1 Like

Interessant artikkel angående Fintech banker og investeringsprodukter
44% Neobanks in Europe Now Offering Investment Products

Ganske trygg på at vi idag entret en svært spennende uke som Huddlestock aksjonær.

Sjansen for at det kommer melding fra selskapet denne uken mener jeg er overhengende(tatt teksten i betraktning"coming days" og 3 uker i slutten av denne uken siden det ble skrevet), både pga tiden som har gått siden første melding om storbankavtalen samt og ikke minst svar på mail fra Ceo Skajem som er lagt ut her i gruppen som kommentar.

Blir veldig spennende å følge med de neste dagene.

Inntil vi ser hva som kommer er det umulig å si noe konkret, men jeg tenker at nesten uansett hva som kommer vil dette være en gamechanger for Huddlestock.

Bare det i det hele tatt å få innpass hos en av de store i bransjen er helt fantastisk.

Omfang og volum vil vi forhåpentligvis få svart på hvitt. Dernest tenker jeg at dette åpenbart kan gi en betydelig signaleffekt for Huddlestock Fintech, dette vil bli lagt merke til i Europa og særskilt i Tyskland, Europas største økonomi.

3 Likes

Interresant selskap og spennende det som skrives her. Har tatt en ´FOMO` post :blush:

1 Like

Og der er du inne på noe, ikke mange som har gjort det samme og det skal vi være glad for egentlig.
Jo færre som har kjøpt og jo mer meldingen begeistrer dess mer kan vi få ut av det de kommende dagene.

Mens vi venter

KLM EM i venting - Dortmunt Wartenhalle - starter ca etter 40 sek

Jepp, fryktelig kjedelig å vente, men klarer en dag eller tre til dersom det er hva som må til for at alt skal bli som ønskelig.

Ordentlig sur start. Rykter som svirrer om avtale svakere enn ventet ?
eller bare utålmodighet blant noen småaksjonærer ?
Forverrer seg nå…