Tech generelt for litt brems idag.
Du tror det er grunnen ? Hvis det blir en giga avtale så tror jeg ikke det hadde hatt noe å si at tech er litt ned generelt
Mulig dobbelheving
ESB har vært tydelige i sin kommunikasjon om at renten skal settes opp ved det påfølgende møtet i juli.
«Strengt tatt burde de ha økt renten allerede nå. Men de har malt seg inn i et hjørne ved å vise til at verdipapirkjøpene vil avsluttes tidlig i tredje kvartal, og med en første renteøkning kort tid etterpå», skriver Midtgaard.
Det betyr ifølge analytikeren at det i dag er snakk om en «normal» heving på 0,25 prosentpoeng. Men i lys av svært sterke inflasjonstall er det en ikke ubetydelig mulighet for en dobbelheving på 0,5 prosentpoeng.
Nå sitter jeg litt bredt i tech og alle har falt idag, så er nok ikke noe mer spesifikk en det.
For egen del velger jeg hvertfall å sitte, nå har jeg ventet nøyaktig 3 uker idag på denne avtalen og da står jeg løpet ut.
Antar det er en selger med generell dårlig timing samt at enkelte nå synes det drar ut.
Jeg synes også det har dratt ut, ingen tvil om det, men overbevist om at det er vel verdt å vente på.
Ypperlig kjøpsanledning for de med tørt krutt vil jeg si.
Enig i at det er en god kjøpsanledning hvis avtalen blir minst like god som de fleste forventer Mange har dog brent seg på å vente på slike bekreftelser i andre aksjer, tror når det trekker såpass ut så blir flere og flere shaky
Du har nok rett i at noen kjenner på utålmodigheten, liker selv dårlig at det trekker ut lenger enn forventet og forespeilet.
Men, tror årsaken rett og slett er at det involveres flere parter i meldingen.
Og det kan ha en betydelig mereffekt på meldingen når den først kommer
Jeg mener de burde ventet med å melde til alt var klart.
Ja, det kan hende ville vært smartest, på den annen side tror jeg da at kursen nå ville vært et stykke ned på 2 tallet.
Var sikkert en vanskelig avgjørelse der de falt ned på at det var best å melde.
Så lenge avtalen de meldte er bindende så kan det forsvares. Men hvis det er noe som helst usikkerhet knyttet til selve avtalen, altså at den i verste fall kan gi mye mindre enn det de nå har lagt ut forventninger om så vil det være en katastrofe for tilliten til selskapet
Hvorfor skal en ledelse basere valg om hva de melder på antagelser om kortsiktig kursutvikling?
Tror overhodet ikke de har basert avgjørelsen på kursutvikling.
Tror avgjørelsen er basert på at siden de flagget denne mulige storavtalen i q1 rapporten og på presentasjonen og den ble signert noen dager senere så valgte de å melde denne gode nyheten til markedet.
Så har de sikkert undervurdert at det skulle ta såpass lang tid å få ut den endelige meldingen om bankens navn, omfang og utrullingsplan.
Beklager, ser når jeg leser innlegget ditt igjen at jeg tilla det noe mening som det egentlig ikke inneholder Du kom bare med en refleksjon rundt evt kursutvikling uten melding, ikke noe om at selskapet har gjort den vurderingen. Gikk litt fort i svingene her
Det har trukket ut med denne melding, langt over det jeg selv hadde tro og forventninger om, dog er det en glede å registrere at kursen og interessen holder seg bra på en dag som dette.
Idag forventet jeg ikke melding, en drittdag og sende ut noe før helgen, alt glemmes gjennom helgen, satser på mandag elelr tirsdag, nå vil jeg ha news og de tålmodige fortjener det nå.
Kjøpte forøvrig noe mer på 3,15 tidligere idag.
Tror dere glemmer at det er bank system det jobbes opp mot. Det var den største frustrasjon til ledelsen, at det er vanvittig tregt og tungrodd system å jobbe opp mot og med.
Så “soon” i et banksystem i Europa, det er innen 2 måneder fort det:)
Fordelen er når en først er inne, så blir en fort værende der som valgt løsning
Merker at jeg er litt utålmodig. Det står i meldingen
I want to thank all our talented colleagues within both Huddlestock and the bank for their hard work these past months in delivering a financial trading solution for their end-clients.
Det betyr jo at det tekniske bør være ganske klart, men at banken ikke vil oppgi navn og utrulling enda. Forklaringen kan være enten kontraktsforhandlinger eller markedstilpassing fra bankens side. At det skal ta over 3 uker etter melding er litt frustrerende
Jepp, det er svakt og frustrerende, derfor tror jeg vi slipper å vente særlig lenger😉, men sjeleglad for at meldingen ikke kom idag, bedre i neste uke.
Liten effekt på blodrøde dag i tillegg er fredag en elendig dag å sende ut melding på, folk glemmer fra fredag til mandag, det gjør man ikke fra mandag til tirsdag for eksempel
De nevene banken. Hvorfor kan ikke dette like godt være for eks deutche bank som en av disse FinTech leverandørene dere nevner? Skal nevnes at jeg ikke var den innsikten her som jeg burde. Men lav mcap og ett selskap som annonserer gjennombrudd er verdt å satse på.
Det er en fintech bank i Tyskland. Blant de største i Europa. Står i meldingen.
En av disse da ?