Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Mine tanker rundt dette er kanskje i overkant spekulative, mer som en drøm kanskje. Men etter at meldingen kom ut 19 mai har jeg og mange med meg brukt mye tid på å lese oss opp på og prøve å finne alternative banker som dette kan være ut fra det såpass lille vi vet. Det lille vi vet er ikke så lite likevel når man leser Hudl meldingen flere ganger samt fordyper seg litt i de største Fintech bankene i Tyskland.

Fra meldingen**"The Fintech Bank has some of the largest financial institution in Europe as clients, and together with Huddlestock it will provide the infrastructure for low-cost trading and investing. "**

I meldingen står det også at banken har hovedkontor i Tyskland, da faller mange bort.

Les da teksten under de tre nederste bankene i artikkelen din en gang til, en bank dukker opp der under alle tre og har blitt nevnt her inne tidligere.
Jeg tror og håper det kan være “vår” bank.

Vivid Bank:
" Vivid Money offers customers a bank account through Solarisbank, allowing users to invest in a multitude of traditional and modern investment options. Oh and best of all, their debit card comes with cashback – not the most common feature in Europe."

Tomorrow Bank:
“Tomorrow is a Hamburg-based challenger bank with a focus on sustainability. Much like Vivid Money, they partner with Solarisbank to offer sustainability-conscious consumers a bank account for their lifestyle. Simply put, they fund and promote Renewable Energy, Solar Power, Wind Power, and sustainable agriculture. A great option for everyone looking to bank with a clear conscious.”

Nuri Bank:
" This is not a joke but Nuri is also based in Berlin and they are also partnered with Solarisbank. Founded in 2015, Nuri unites digital banking with the world of crypto. Allowing users to invest and earn interest on their cryptocurrency."

Fra Hudl meldingen:
“The agreement is a major commercial and technology break-through for Huddlestock and will serve thousands of investors in the European market.”

Dette tror jeg er en måte å formulere seg på når det er snakk om ekstremt mange kunder og jeg tror potensialet her er millioner og det stemmer også meget godt med SolarisBank.
Håper vi snart får svaret.

4 Likes

Jeg trodde Solaris allerede hadde brokerage, men pressemeldingen fra mars 22 viser at denne ikke enda er live. Dette underbygger din begrunnelse:

Solarisbank partners with neobroker fina to launch securities brokerage product

I beskrivelsen av produktet sier Solaris

In collaboration with multiple service providers, we developed a unique and innovative API solution connecting Solarisbank partners to securities brokerage and custody services. With Securities Brokerage-as-a-Service your customers can trade several types of securities - stocks, ETFs and funds.

De har lansert et white label samarbeid med fina. Hvis det er basert på Hudl sin løsning er det gull :slight_smile:

Litt på sidelinjen, men morsomt med ordlyden fra Heyfina

Democratizing access to financial products for a greater diversity of people means providing access to different financial opportunities.

Sammenlign den med Hudl sin

services, underpinning Huddlestock’s mission of delivering financial inclusion by democratizing access to capital markets.

Tilfeldig eller ikke :slight_smile:

4 Likes

For de som er interessert i å lese litt om løsningen som kommer med Solaris er det dette samarbeidet
Heyfina
De er i ferd med å lansere betatesting, så tidsmessig passer det jo godt med Hudl.

PS! Innlegget før dette er revidert for å øke spekulasjonen angående Solaris :slight_smile:

Jeg meldte meg på betatesting og fikk denne fra fina

we are very happy about your interest in fina! Over the past year, we’ve been working diligently to create the most understandable and user-friendly investment app for beginners. :yellow_heart:
In the coming weeks, we will invite more and more people to pre-test our app. By signing up, you’ve reserved a spot on our waiting list and we can’t wait to finally show you our app.

1 Like

Hørte en podcast hvor de tok opp: UK-based BaaS fintech Griffin applies for banking licence. Ble fremhevet at svært få som har lisens i Europa, kostbart og 6-8 måneder behandlingstid.

Det jeg sitter igjen med er at Huddelstock er i en liten eksklusiv gruppe som har lisens, og at oppkjøp istedenfor søke selv var smart.

Så har jeg et par spørsmål som dere kanskje kan svare på:

1. Har lisensen utløpsdato og i tilfelle hvor lenge igjen på hudl sin? Fornyes automatisk hvis ikke mislighold, selvfølgelig med et lisensgebyr?

2. Hva er mcap på et sammenlignbart selskap som Huddelstock, gitt at det finnes?

Link til podkast: Spotify

2 Likes

Intet nytt er godt nytt eller er det stille før stormen :slight_smile: ?
Noe rykter fra Facebook klubben eller avventer alle bare at avtalen signeres?

Gode avtaler tar som regel lengre tid å få på plass. «Coming days» har blitt til uker, men jeg sitter med mitt til meldingen kommer å så blir det rett ut.

1 Like

Tror du det er lurt å gå ut når meldingen kommer?
Jeg har store forventninger framover, en sak er det tyske og europeiske markedet, noe annet er det norske og nordiske.
Huddlestock balanserer nå og tenderer til pluss tall og det før Bedrock inntektene setter inn, tror det blir et hyggelig sted å sitte framover selv i dette makrobildet som nok også snur opp en dag.
Selv litt skuffet over at meldingen ikke kom idag, trodde på det, men kanskje imorgen eller onsdag da, vi får se, tror hvertfall det er vel verdt å vente på.

Det var en brutal åpning.

Ja, store summer som skal ut. Omsatt for 79000,- :blush:
Men det bør snart komme en melding…i dagens børsklima er det mange som blir litt ekstra skvetne

Ja, det bør åpenbart nå komme en melding.
Omsetningen er svært lav, men likevel unødvendig at kursen skal stå der hvor den står nå.

Kanskje det tar tid fordi Solaris snakker om oppkjøp av Hudl :smiley: Det må jo være en god match. Hudl har etterhvert en god samling spesialister og produkter Solaris kan ønske seg. I tillegg har de hovedtyngden i norden, hvor Solaris kanske ikke er så tungt representert. Det kan jo passe godt med den nye strukturen de lanserte i mars.

Solarisbank establishes group structure and expands management team

Dette er ikke seriøst fra min side, men bare litt pausefyll, mens vi venter på akt III av pressemeldingen. Akt I - Desember 2020, Akt II - Mai 2022 og Akt III med stykkets crescendo kommer in the days to come.

Nå må vi først få bekreftet om det er den banken, noe jeg inderlig håper.
Dernest dersom det er den tror jeg ikke du er på ville veier overhodet, Huddlestock er nok i den bankens øyne en perfekt kandidat og jeg tror “dessverre” ikke at Huddlestock eksisterer som eget selskap i 2023

Har huddle noen betalende kunder idag?

Veldig lite som kommer fra Bedrock, var vel usle 500k kun av inntektene i q1 som kom fra det.
Men har skjønt det slik at utrulling på flere av de tidligere i år meldte avtalene starter onbording i sommer med oppstart like etter, det snakket de om på q1.
Når det nå gjelder det som skjer i Tyskland så kan det være grunn til å tro at det er rett om hjørnet. Har hvertfall funnet en tysk fintech bank med “sett deg på venteliste” “vi starter snart” som ligger under paraplyen av den nevnte bank jeg håper hovedavtalen er med.
Hvor mye inntekter som tilfaller Hudl pr transaksjon er jeg svært usikker på, men der tenker jeg at med et volum på millioner av brukere så vil det kunne bety en hel del for Hudl sine inntekter i tiden framover.
En helt annen og ikke uvesentlig sak er det @Dovregubben nevner over her med Norden, helt opplagt at en slik avtale for lille Hudl vil det snakkes om i Fintech miljøet i Europa og også i Norden, jeg tror med dette at Huddlestock virkelig settes på kartet.
Men, vi må få denne meldingen først for å se om det er den banken vi håper på som er “moderbanken”, er det det så ligger dette godt an.

Så, selskapet går ca. i null idag uten bidrag fra Bedrock og kun med konsulentvirksomheten. De har kjøpt opp F5 IT og Trac Services som vil tilføre omtrent 34 mill i ekstra inntekter i år. De to selskapene leverte vel ca et null resultat i 2021, samtidig kan man håpe at synergier gjør at dette blir mer mot pluss enn minus framover.

Har Hudl utviklet programvaren sin selv eller lisensierer de den fra noen andre?

Såvidt jeg er kjent med er den egenutviklet.

Og nå med full bank lisens gjennom oppkjøpet av Trac Services sitter de nå selv på hele verdikjeden.
Da er marginene ifølge selskapet selv skyhøye, jeg mener opp mot 70-80% er uttalt.

Finnes det noe informasjon fra selskapet som bekrefter at den er egenutviklet?

Har fått sjekket det ut, den er 100% egenutviklet

Sier selskapet dette selv noen plass?

Dvs bekrefter de det? Eller er det “noen” som sier det er det.

Selskapet bekrefter dette ja.
Usikker på om og hvor det står på hjemmesiden.
Må sjekke det ut.

https://www.huddlestock.com/bedrock/