Ok, står ingenting om det på den linken du sendte.
De sier en del her
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Usikkert på hvor stort det latinske markedet i Vatikanstaten er, men den katolske kirken kan sikkert oversette.
Angående programvare, så er løsningen fra Visignon ( Calypso Services) tilpassing av 3djepart.
Så den er ikke utviklet av huddlestock? de kjøper den kun?
Du må skille mellom de forskjellige løsningene.
Bedrock er det som er aktuelt i pågående avtale fra pressemeldingen i mai. Usikker på hvem som har rettigheter til dette, men kan jo google litt for deg.
Denne artikkelen fra 2018 (Sri Lanka) sier at løsningene er patent-pending. Acuity Partners teams up with ground breaking fintech innovation Huddlestock
De presenterer løsningen som sin egen, så jeg skjønner ikke helt hva du vil belyse? Er det hvorvidt de må betale lisens eller om det vil komme konkurrerende tilbydere?
Jeg forstår at det finnes konkurrerende løsninger fra andre tilbydere, så usikker på hvordan Huddlestock skiller seg ut.
Jeg bare graver litt.
Prøver å avkrefte eller bekrefte ting jeg har hørt.
Kanskje det er noe av dette du tenker på? Jeg mener å ha lest at tidligere CEO i Tyskland stod bak noe av den grunnleggende teknologien. Dette ser ut til å ha blitt overført da han forlot bedriften.
Dersom man er i tvil om noe er det bare en mail unna å få svaret.
Er ingen ekspert, men det står litt om dette i årsrapporten.
Note 6:
For the year 2021, the Company invested further resources and funding into the technology. Huddlestock is a “technology first” company and spends much of the resources on the development and creating enchantments. In order to stay with the developments in the market and continue to have a leading role, Huddlestock prioritizes to continue to develop our platform. The platforms have been designed for “multi tenants” and easy implementation. Scalability is of essence with quick roll out, which the company has achieved.
Both Apex and Bedrock solutions have now been completed and the company are mostly focusing on tailor making the solutions to custom fit our contracted clients.
For 2021, the most significant project for the Company has been the completion of the Bedrock platform. This work has now been completed and is in full implementation with several customers. Furthermore, the Company continues to finalise the wealth management platform APEX, which was originally developed for BNP Paribas DAB. Qinfen is a digital platform where fund managers can offer their clients strategies and several other services in one place. Qinfen is based on Huddlestock Technology.
Licences
The Group, through its parent Company, holds licenses that are licensed perpetual from Blue Ocean. The licenses are for the use of the technology Apex and Bedrock.
Det betyr vel at teknologien\løsningene er basert på en evigvarende lisens basert på eller fra Blue Ocean.
Note 15:
… Huddlestock Fintech is a company that develops and implements unique software as a service-solutions for digitizing work processes for custody banks, asset managers and trading venues.
The open, compliance-optimized and data centric WealthTech platform allows our customers to offer a differentiated real-time product that reduces cost and increases efficiency. Huddlestock Fintech’s technology enables end-to-end digital services such as onboarding, client communication, reporting, order execution and portfolio management, all executed on the same platform.
Huddlestock has developed two technology solutions, Apex (Custody) and Bedrock (Connectivity). Apex is a software as a service-solution that links custody services with asset managers and individual investors. Bedrock provides a white label solution that is primarily a product for financial services firms wanting to add low cost-efficient trading and investing services to their client web and app offerings.
Se i pressemeldingen jeg lenket til over - Blue Ocean er eid av tidligere CEO og overførte alt til Hudl.
At this point, all technologies, licenses and IPR were transferred to Huddlestock Technologies AS, the technology development arm of the Huddlestock group of companies.
Godt funn @CanonBoy , som underbygger det @Rodjer sier.
For interessert har de et patent som ble fornyet i 2018…jeg har ikke lest gjennom det, men virker i utgangspunktet å være et lignende system som Robinhood. Usikker på om dette også dekker Bedrock, men du kan gi oss et resyme @Evilfreud
Hm. Jeg så faktisk ikke den.
Det er jo mega positivt. Da sitter de på hele greia selv. Fantastisk🤘
Kan dette bli bedre?
Må i så fall bli en melding om at de er i gang med Bedrock sammen med en betydelig Europeisk aktør og at første kunde allerede er installert og testet, klar for go live😜
Edit: Legg merke til følgende fra årsrapporten
«For 2021, the most significant project for the Company has been the completion of the Bedrock platform. This work has now been completed and is in full implementation with several customers. »
Jeg var litt unøyaktig….se redigert melding over
Huddlestock Fintech AS (OSE: HUDL) signs major contract with Solarisbank, the leading European Banking-as-a-Service platform.
Ja, da blir det jo spennende å se hvor denne skal- på kort og litt lengre sikt. Jeg tror for egen del at jeg blir sittende til inntektene kommer (tålmodighet har man jo lært seg gjennom SOFF)
Er det nå vi kan le hele veien til banken?
Det står ikke nevnt spesifikke tall rundt det finansielle i avtalen i meldingen, men dette bør absolutt bli en hyggelig dag
Ser man på SolarisBank så har de nå mellom 5-10 mill brukere
Jada, jeg siktet egentlig til hva HUDL kan forvente av inntekter, størrelse på avtalen osv. Men jo, dette blir bra!
Skjønte det, bare litt i eufori over å ha truffet
Hva kan dette ha for verdi- og dersom dere ikke vet. Hvordan skal øvrige investorer vite det og deretter la aksjekursen reflektere dette?