Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Norne etter rapporten:

In-line figures across the board

Huddlestock Fintech reported its 3Q22 earnings this morning delivering figures largely spot on our estimate. The company is moving slowly but steadily with its technology offering, while consulting remains the main revenue growth driver. The outlook provided in the 3Q presentation is rather positive, however previously stated proforma revenue guidance is likely not to be met, in our view. We see our more conservative estimate of NOK 64m in proforma revenues as more realistic. We will make limited changes to our estimates that should bring no change in the recommendation.

Figures as expected

Huddlestock issued its 3Q accounts this morning delivering 3Q revenue of NOK 11.6m, spot on our estimate. Pro-forma revenue that includes the contribution from Tracs (acquisition not yet finalized) is at NOK 14.4m. Adj. EBITDA was booked at negative NOK 0.8m vs. our estimate of negative NOK 0.3m on somewhat higher personnel costs. Still, when compared to previous quarters the company managed to achieve some cost reduction. Adj. EPS was also on par with our estimate and the company is closer to break even. Cash position at the end-3Q22 stands at NOK 3.4m vs. NOK 4.5m at the end-2Q22. This should be improved following the entrance of strategic investor Njord Group, likely in 4Q22.

Slowly but moving forward with the technology solutions

The third quarter saw the first clients going live on Huddlestock Trader via Solaris Brokerage-as-a-Service offering. Overall, the technology segment brought revenue of NOK 2.5m. Generally, this should be recurring and would account for close to 20% of proforma revenue in 3Q. The company notes good activity in this field with several client leads in the pipeline for technology solutions.

Uncertainty whether revenue guidance of NOK 75m will be reached

Previously, Huddlestock guided proforma revenue of NOK 75m for 2022. In 3Q presentation we find no update on the guidance. Still, seeing proforma revenues YTD at NOK 45m, we view it rather challenging to deliver on this ambition. Our current estimates imply more conservative proforma revenues of around NOK 64m for 2022 which might be slightly increased following the report but still fall short of the management’s earlier guidance.

2 Likes

I samspill med kvartalsrapporten tenkte jeg å skrive litt om aktiviteten til tomorrowbanks fond: “Tomorrow better future stocks”.

Fondsvolumet til Tomorrow gjenspeiler en økende aktivitet blant sluttkunder:

31.okt - 1.59 mill GBP,
08.11.22 - 2,055 mill EUR
Nåværende tall hos tomorrow: €2,128,209.07

Det kan også nevnes at Tomorrow jobber med en spareavtale løsning for fondet. Når den kommer vil flere kunne spare passivt. Dette var etterlyst av tomorrow sine kunder jf forum til tomorrowbank. Dersom Tomorrowbank sine tall er oppdatert idag, er det en økning på ca 73000 EUR i løpet av 2 dager. Skulle det vært tall fra igår, noe som gir mer mening i forhold til hyppighet av generell fondsoppdatering, er det en økning på 73000EUR på 1 dag.

Legger ved kilder:
https://markets.ft.com/data/funds/tearsheet/summary?s=DE000A2QK5F9:EUR

2 Likes

Mener på Skajem også sa idag at Tomorrow Bank skulle startet med ren aksjehandel

Mener å ha lest fra Tomorrow at de sier at det kommer. Skjønte på Skajem at backoffice delen hos Tomorrow var klar(?).
Veldig fin presentasjon, som ble veldig godt mottatt…aksjen er i hvertfall ikke ned nå :slight_smile: Det blir spennende å følge i de neste kvartalene.

Ikke sikkert det betyr noe for oss imorgen, men Nasdaq er i skrivende stund opp nesten 6%!!

Om dette er et “suckers” rally eller en mer “permanent” positiv dreining kan ikke jeg si, men at vi kan få en meget positiv utvikling på OSE imorgen skulle det hvertfall ligge til rette for.

Huddlestock leverte etter mine bedømmelser som forventet idag, de er absolutt “on track” og 2-3 nye kundeavtaler nå før nyttår vil kunne bidra meget positivt.

Nå skal man ikke la seg rive med alene av at Nasse reagerer som den gjør ikveld, men tillater meg å minne om at oppkjøpene av Huddlestock er gjort på en tid hvor it/tech har ligget nærmest med brukket rygg og jeg har tidligere nevnt, hva med prisingen av Huddlestock den dagen markedet snur?

Jeg mener og tror at oppkjøpene er gjort på et nærmest perfekt tidspunkt ift markedssituasjonen, man skal satse når det ser som mørkest ut, da gjør man ofte de beste kjøpene.

Jeg har ikke kompetanse nok til å vurdere kjøpsprisen på hverken F5IT eller Tracs, men jeg har tillitt til selskapet om at de har betalt en fair pris ut fra markedsforholdene, det vil si med en betydelig rabatt og det vil da si at verdien skal skrus betydelig opp når markedet snur.

Vi får se, overraskende lav omsetning idag, men jeg er fortsatt sterk i troen på at jeg sitter på en vinneraksje i Huddlestock gjennom 2023.

Ellers gledelig å registrere at på den engelske presentasjonen var det minst 2 med utenlandsk nummer som deltok, den ene representerte et utenlandsk fond eller lignende.

Kan ikke huske å ha registrert andre fra utlandet tidligere utover Marina fra Norne så det er svært gledelig.

4 Likes

Kjekt å registrere at større kjøpere er på ballen idag!
Og, nei jeg tar ikke en spansk en med stor kjøper, jeg vet.

Vi får spre litt rykter om at det er oppkjøp på gang :see_no_evil:

Hehe, nei, jeg gjør ikke slikt.
Men, nyheter kommer det

Dagens eller ettermiddagens handel tyder etter min mening på at noe er på gang. Ser ikke bort fra en melding de neste dagene. Noen vet alltid noe før andre. Men hvilken melding er det da snakk om :thinking:

Norden eller Tyskland? Vi får se.

1 Like

Eller Norge?

Tror vi kan få avtale nå både i Norge og Tyskland.
Rett rundt hjørnet.
I Tyskland er det vel kanskje endelig godkjennelse av banklisensen de venter på.

2 Likes

Ganske artig, registrerte meg i dag på et tysk aksjeforum etter tips fra en tysker i fb gruppen.
Dagens Hudl innlegg her på tråden er lest 66 ganger, på Hudl tråden på det tyske forum er innleggene lest 196 ganger.

5 Likes

Den fine utviklingen i omsetning fra igår fortsetter idag, håper vi avslutter på 2,5+, det vil gjøre godt for fortsettelsen.
Vi får se, plutselig trekkes den ned igjen som igår, men tror bestemt at det nå tynnes ut betydelig blant de som skal ut under 2,8-3, vi får se.

Spesiell strategi å skulle ut under 2.80

Definitivt, men sånn er livet, når vi passerer 3 denne gangen tror jeg det kan gå fort videre oppover.
Vi er kvitt veldig mange nå, nye har kommet inn og ikke minst flere mellomstore har økt og fortsetter å øke

Tirsdag 22.11.22 ble en herlig og minnerik dag mht Hudl aksjen.

Tidlig idag la jeg ut 3 mnd chartet og antydet at vi kanskje kunne nærme oss et vendepunkt, jeg visste da lite om at en aktør kom som sendt i et prosjektil og gjorde kort prosess på selger/shorter eller hva det var som har plaget oss noen dager nå.

Aktøren presterte å ta 350k i et eneste jafs og vi endte til slutt dagen opp med 12,97% til 2,70.

Det positive i tillegg til den store posten er at det tross alt gikk 175k aksjer fra 2,43 - 2,65 og i Hudl målestokk er det tross alt litt.

Det er så utrolig kjekt å registrere at aktører med dype lommer tar slik tak som idag, håper det kommer flere slike framover, Hudl aksjen og ikke minst selskapet er uhyre spennende og potensialet dersom de lykkes med å få det ut er etter mine vurderinger ekstremt stort.

Dagen idag viser også hvor utrolig potent og eksplosiv aksjen er under de rette forhold og nedsalgene som er gjort de seneste månedene vil forsterke dette framover, det er jeg overbevist om.

Så må man selvsagt være forberedt på at intet går til himmels uten korreksjoner så om aksjen faller noe tilbake igjen imorgen så er ikke det et svakhetstegn, snarere et sunnhetstegn.

Ikke nok med at Hudl endte som nummer 3 på vinnerlisten kom den også inn topp 15 av aksjer med “unormal høy omsetning”

Men, må jo innrømme at jeg forventer meldinger snart fra selskapet og det kunne jo smakt denne uken.

God tirsdags kveld Godtfolk!

7 Likes

Dette var gøy lesing!

1 Like

Så bra jeg kvitta meg med 16 000 idag da😤

Ja, sånn er livet, vanskelig å treffe og gjøre alt riktig enten man trader, sitter long, short eller bare holder.
Jeg gikk ut av Soff for tidlig, alt gikk etter plan som jeg trodde på selv, det jeg har lært av den reisen der spesielt er at føler man seg 100% sikker på hvorfor man er investert og ditto sikker på at det er riktig, så sitter jeg til jeg har noen hundre prosent.
Og dette er en aksje hvor det selvsagt kan skje i.
Har en enda bedre følelse til Hudl framover enn hva jeg hadde til Soff, men likevel ingen garanti, men da er jeg hvertfall utrolig komfortabel for egen del og det er det viktigste for å beholde nattesøvnen og et normalt blodtrykk.

1 Like

Når en aktør plutselig tar 350k i et jafs så er det ikke gjort på impuls. Skal jeg tippe så har nok denne aktøren hørt noe om hva som er på gang. Det ble sagt på Q3 at de forventer 2-3 avtaler i boks før julaften og mange etterpå. Vi har ventet lenge på at alt som Huddlestock har gjort og har på gang skal materialisere seg i kursen. Det kan være det vi ser starten på nå. Lov å håpe i alle fall.
Det blir interessant å se hva disse 2-3 avtalene er for noe, størrelse og om det er Tyskland eller Norden. Det skal ikke mye til før vi har positiv bunnlinje i selskapet.

Tror nok vi må forvente en korrigering ned til 2,5 tallet i dag, men vi får se :grinning:

3 Likes