“Huddlestock og Trac Services vil sammen bli en av Europas største B2B Fintech-leverandører med et fullstendig utvalg av end-to-end-løsninger for å dekke den voksende etterspørselen etter Brokerage-as-a-Service, skriver selskapet.”
Og har gått i minus hvert år ser jeg på proff
Håper det var et bra oppkjøp.
Ja får satse på at det er noe helt annet nå enn tidligere
Står noe om det her
Glastad familien er solide greier.
Tror dette var et veldig bra oppkjøp. God aksjonærbase, FT godkjent (mener å huske at Hudl nevnte at det ville koste ca 10mill å få det i egen regi(?)), betalt i aksjer, eiere skal i tillegg kjøpe nyutstedte aksjer for 5 mill, synergier vil minke tapet fremover for Trac, teknisk kompetanse blir overført, eiere fra Trac styrker styret til Hudl.
Jeg ser bare positive sider. Hva som skjedde i en investering foretatt i 2008 har ingen innvirkning på min vurdering. Nå er det bare å holde på aksjene, øke posisjonen og bli med på oppturen…det satser jeg på ihvertfall
Cirka 10 millioner ja.
Så var det jo et moment den gangen også at ved å kjøpe Tracs med lisens ville man i tillegg spare mye tid ifbm søknadsprosesser etc., nå klarte Finanstilsynet å bruke den tiden og vel så det.
Uansett, nå er det iorden.
Vet ikke om det ville vært raskere å ta det selv. Stack by me har trolig kjørt det fra scratch i egen regi og har ventet lenger enn Hudl. Jeg mener å huske at de søkte i februar siste år og måtte gjennomføre en kapitalutvidelse. De avventer også bekreftelsen så vidt jeg vet.
https://www.shifter.no/fintech/ble-fulltegnet-etter-a-ha-fatt-inn-en-million-siste-natten/266752
Konsesjonen blir prioritert
Søknaden ble levert inn allerede i februar, og de første tilbakemeldingen fra tilsynet var positive, bortsett fra én ting: Et egenkapitalkrav på 3,4 millioner kroner måtte oppfylles.
Kanskje jeg tar feil, men stack by me har søkt om konsesjon “som verdipapirforetak fra Finanstilsynet”.
Hudl med oppkjøp av Tracs har full Banklisens.
Må være ganske stor forskjell på disse 2?
Ganske trygg på at Stack By me kommer til å vurdere Huddlestock Trader
Det tror jeg også. Full banklisens i Norden/Tyskland gjør dem i stand til å kjøre full ende til ende løsning under egen paraply hvor de selv styrer konto/kontohold for kundene.
Veldig viktig brikke på plass med dagens melding. Tipper vi snart får flere meldinger
“The acquisition gives Huddlestock the necessary license upgrade that have been
targeted and inclusion of the first-class operational services which the
professional staff is diligently providing to all their clients every day”
Usikker på hva forskjellen er. Trac har to konsesjoner - forvalter og verdipapirforetak. Stack er bruker (agent) av verdipapirforetak-konsesjonen via Trac. Uansett, poenget jeg ville frem til er at FT bruker lang tid i behandlingen av konsesjoner.
https://www.finanstilsynet.no/virksomhetsregisteret/detalj/?id=178674#Info
Helt enig der. Seig materie å komme gjennom for de fleste
Igår ble det solgt et antall aksjer helt ned til 2,10, i skrivende stund er kursen 16,2% over det.
Idag har det blitt solgt aksjer helt ned på 2,27.
Nyheten som kom idag ble varslet i q4 rapporten “Acquisition of Trac Services and Tracs Technology - a Wealth Management and Regulatory Tech platform. Expecting ownership approval any day”
Det neste som skal skje nå ifølge rapporten er “Significant negotiations with 4 prospects for “end to end” solution”
Dersom det ene her henger sammen med det andre snakker vi kun kort tid, altså dersom 1 eller flere av de 4 var delvis eller helt avhengig av at Finanstilsynet gav sin godkjennelse.
Dynamikk i aksjemarkedet består av handel, altså kjøp og salg. Jeg vurderer utelukkende utfra hva som står i rapportene samt det som blir sagt på presentasjonene.
Jeg vet mange tror at kursen omtrent utelukkende beveger seg ved positive tall i regnskapet, slik jeg ser det stemmer det overhodet ikke.
Kursen beveges også ved positive signaler i form av større og mindre kontrakter, det er disse som skal gi oss en solid bunnlinje framover og det kommer.
Det jeg prøver å formidle er at jeg kan ikke gi noen garanti men vær bevisst i dine valg hva du nå gjør.
Kan hvertfall koste dyrt å gå glipp av 16% noen ganger framover.
Lykke til!
Akkurat kommet ut nå.
Norne opprettholder TP NOK 4 og anbefaling KJØP etter q4.
HUDL-NORNE 28.02.23.pdf (659,9 KB)
Hvilke seriøse triggere ser dere nå frem mot neste Q? Den går jo ikke opp på på noen av meldingene som har kommet hittil.
Er det noe sjanse for oppdatering på brukerfrekvens og/eller omsetningsøkning eller er det først neste Q vi kan få noe sånt ?
Jeg står 100% inne for mine innlegg fra igår på fb gruppen.
Aksjen ender ned snaue 4% på en meget positiv Oslo børs.
Ganske frustrerende å oppleve at en aktør rett og slett svimeslår hele alle nivå på kjøpssiden og for første gang som jeg kan huske i Huddlestock var det ikke en eneste aksje som lå på kjøp.
Den ble presset ned til 2,10 tilsvarende nesten 13%, helt usannsynlig egentlig når mtp at q4 er overstått og hva som ble presentert.
Men, etter mange år i bransjen med varierende resultater og opplevelser blir jeg ikke lenger overrasket over noe som helst.
Hadde denne dagens kursreaksjon kommet for 5-7 år siden ville jeg nok dumpet egne aksjer i ren frykt og panikk, men heldigvis lærer man underveis og er det noe jeg har lært på børs så er det at det er et spill uten klart definerte spilleregler.
Jeg har for lenge siden bestemt meg for å sitte med så lenge jeg ikke oppdager noen røde flagg, derfor var jeg faktisk med hånden på hjertet helt rolig idag da jeg så hva som skjedde.
Egentlig mer stum fordi jeg skjønner at de som solgte gjorde det med 99% sannsynlighet på tap og da tenker jeg synd, men endel av gamet om man ikke holder ut til målstreken.
Såvidt jeg kunne oppfatte på torsdagens presentasjon var ble det ikke gitt noen faresignaler, i det store og hele bare positive vibber fra ledelsen.
Det eneste fra den rapporten som kunne vært bedre var at kostnadene var noe høye, men det ble gjennomgått og mye av økningen var engangskostnader så da vet man at det er kontroll på kostnadssiden.
Huddlestock er et vekstselskap og jeg vet at mange etterlyser pluss på bunnlinjen, men vekst betyr vekst og det tar tid før inntektene overgår kostnadene, jeg er ganske overbevist om at i H2 inneværende år får vi oppleve det.
Selskapet har etter mine bedømmelser sviktet markedet og seg selv ved at det tilsynelatende tar fryktelig lang tid å meddele nye kunde kontrakter. Dette tempoet MÅ OPP for at selskapet skal levere positiv EBITDA i 2023 og jeg forventer basert på pipeline at ketchup flasken åpnes hva dag som helst.
Som jeg skrev tidligere idag som kommentar, på dager som dette hvor kursen midlertidig kollapser så kan man oppleve gylne kjøpsmuligheter. Tenker de er tilfreds de som kjøpte fra 2,10 til 2,25. En blant annet som kjøpte ca 130k aksjer på tur opp på snitt 2,24 ish, tenker vedkommende er tilfreds.
Huddlestock Fintech kjøpte sommeren 2021 Visigon, 40% av de 56 millionene de betalte for selskapet ble betalt i aksjer til NOK 6. F5 IT ble kjøpt for et drøyt år siden, oppgjøret ble gjort med aksjer til kurs NOK 3,0. Tracs oppkjøpet forventes gjennomført hvilken dag som helst nå ref ledelsen på q4 presentasjonen, denne transaksjonen blir gjort ved utstedelse av nye aksjer til NOK 2,60. Siste tilskudd til plattformen er Dtech hvor oppgjøret blir gjort enten ved egne aksjer eller utstedelse av ca 800k nye aksjer til kurs NOK 2,41.
Kursen idag var altså nede i 2,10!!!
Jeg nekter å tro at eierne i de ovenstående nevnte selskaper inngikk avtalene med Huddlestock i den tro at de skulle gi fra seg sine verdier, de inngikk avtalene fordi de har tro på at det vil gi dem en mer avkastning.
Ledelsen og styret vet at de MÅ levere og det er ingen bakdel at nøkkelpersoner i selskapet tilsammen sitter på store aksjeposter i selskapet.
Vel, har sagt det mange ganger, men enda en dag nærmere forløsningen. Gjør dine egne beslutninger, sett deg godt inn i caset og agere utfra det.
Og:
Igår ble det solgt et antall aksjer helt ned til 2,10, i skrivende stund er kursen 16,2% over det.
Idag har det blitt solgt aksjer helt ned på 2,27.
Nyheten som kom idag ble varslet i q4 rapporten “Acquisition of Trac Services and Tracs Technology - a Wealth Management and Regulatory Tech platform. Expecting ownership approval any day”
Det neste som skal skje nå ifølge rapporten er “Significant negotiations with 4 prospects for “end to end” solution”
Dersom det ene her henger sammen med det andre snakker vi kun kort tid, altså dersom 1 eller flere av de 4 var delvis eller helt avhengig av at Finanstilsynet gav sin godkjennelse.
Dynamikk i aksjemarkedet består av handel, altså kjøp og salg. Jeg vurderer utelukkende utfra hva som står i rapportene samt det som blir sagt på presentasjonene.
Jeg vet mange tror at kursen omtrent utelukkende beveger seg ved positive tall i regnskapet, slik jeg ser det stemmer det overhodet ikke.
Kursen beveges også ved positive signaler i form av større og mindre kontrakter, det er disse som skal gi oss en solid bunnlinje framover og det kommer.
Det jeg prøver å formidle er at jeg kan ikke gi noen garanti men vær bevisst i dine valg hva du nå gjør.
Kan hvertfall koste dyrt å gå glipp av 16% noen ganger framover.
Lykke til!
I februar netto økte topp 50 med ca 350k aksjer.
Følger man listene daglig over kjøp og salg ser man at det i all hovedsak er småsparere med beholdning på 10k-60k som har mistet tålmodigheten.
Det i seg selv er ofte tegn på at man burde kjøpe.
Det fine er at når nyhetene nevnt ovenfor her kommer så kjøper de seg inn igjen, hvertfall mange av dem på høyere pris
ummm…. full banklisens?
Skal de kunne motta innskudd, liksom?
Og, hva ble kapitalkravet fra Finanstilsynet?
Ja, er kanskje feil benevnelse. Det er vel kanskje full investeringsbank lisens og ikke banklisens. Men de kjører alle transaksjoner vi egne kontoer.
Hvor pengene står er jeg ikke sikker på. Går kanskje gjennom custody bank partner i hvert land.
Sikkert andre som kan dette bedre en meg.