Vi har diskutert dette et par ganger tidligere i denne tråden.
Men, skal forsøke å sette noen ord på det likevel siden jeg ikke kjenner nicket ditt og at du derfor muligens er genuint interessert i det.
ledelsen har gjentatte ganger, senest på q3 presentasjonen gjort det klart at utover eventuelle oppkjøp er det ikke aktuelt med noen kapital utvidelse.
Oppkjøpene har de i det store ordnet ved å trykke opp nye aksjer, det vil de nok gjøre 100% nå med Tracs og de vil nok tror jeg også gjøre det ved siste meldte oppkjøp Dtech(dog bare drøyt 800k aksjer i første omgang)
Selskapet har aldri så lenge jeg har fulgt det hatt særlig å skryte av i cash beholdning, det har de heller ikke nå.
Men, de har satset hardt og investert tungt i teknologien de seneste kvartal og det er nå grunn til å tro at det kostnads tempoet når en topp senest i q2 inneværende år, derfra skal inntektene stige betydelig mer også.
Huddlestock Fintech sitter idag på 5,1 mill egne aksjer. De har fortløpende gjennom q3 og q4 solgt noen millioner aksjer for å holde likviditeten under kontroll.
I tillegg gikk nå oppkjøpet av Tracs iorden, i den avtalen følger det også at Njord Gruppen(eiere av Tracs) skal skyte inn NOK 5 mill kroner mot å få aksjer i bytte, til kurs NOK 2,60.
Så med cash beholdning ved utgangen av 2022 pluss cirka pris for egne aksjer pluss de 5 mill så har de vel ca 20 mill ish i rene penger.
Dette skal i følge selskapet være tilstrekkelig ut å dette året. I tillegg, er de flinke å melde nye kontrakter framover nå kan man vel tenke seg at kursenh vil stige og ved kurs NOK 4 er plutselig egne aksjer verdt nesten det dobbelte.
Så er selvsagt målet at inntektene skal overstige kostnadene i H2 dette året.
Nå kan ingen spå om framtiden, men man kan ikke utelukke flere oppkjøp, de sa på q4 at de ikke hadde noe i sikte, men sikre kan man aldri være, det sa de også på q3, likevel kom oppkjøpet av Dtech forrige uke.
Håper det var en grei klargjøring rundt det med emisjon.