Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

https://www.finanstilsynet.no/virksomhetsregisteret/detalj/?id=178674#Info

Det står her hva det konsesjonen gjelder. Kapitalkravet kan du sikkert finne selv i Lovdata.
Hvordan gikk det med middagen med “sentralt” tidligere ansatt i Solaris. Jeg hadde forventet at du kom tilbake med litt tilbakemelding etter det.

Dreier dette seg om Huddlestock -høres ut som en frase fra investornytt.

Edit: Fant ut av det.

1 Like

Takk.
Custody konsesjon, den er grei.
Verdipapirforetak: ikke full investeringsbank ‘stack’, men 2 (av 6) mulige tjenester: handel på vegne av kunde og depot hvis jeg har forstått det riktig.
Pluss ‘passporting’ da selvfølgelig.

Er det sannsynlig at det vil komme en emisjon i denne i løpet av året?

Vi har diskutert dette et par ganger tidligere i denne tråden.
Men, skal forsøke å sette noen ord på det likevel siden jeg ikke kjenner nicket ditt og at du derfor muligens er genuint interessert i det.
ledelsen har gjentatte ganger, senest på q3 presentasjonen gjort det klart at utover eventuelle oppkjøp er det ikke aktuelt med noen kapital utvidelse.
Oppkjøpene har de i det store ordnet ved å trykke opp nye aksjer, det vil de nok gjøre 100% nå med Tracs og de vil nok tror jeg også gjøre det ved siste meldte oppkjøp Dtech(dog bare drøyt 800k aksjer i første omgang)

Selskapet har aldri så lenge jeg har fulgt det hatt særlig å skryte av i cash beholdning, det har de heller ikke nå.
Men, de har satset hardt og investert tungt i teknologien de seneste kvartal og det er nå grunn til å tro at det kostnads tempoet når en topp senest i q2 inneværende år, derfra skal inntektene stige betydelig mer også.

Huddlestock Fintech sitter idag på 5,1 mill egne aksjer. De har fortløpende gjennom q3 og q4 solgt noen millioner aksjer for å holde likviditeten under kontroll.
I tillegg gikk nå oppkjøpet av Tracs iorden, i den avtalen følger det også at Njord Gruppen(eiere av Tracs) skal skyte inn NOK 5 mill kroner mot å få aksjer i bytte, til kurs NOK 2,60.

Så med cash beholdning ved utgangen av 2022 pluss cirka pris for egne aksjer pluss de 5 mill så har de vel ca 20 mill ish i rene penger.

Dette skal i følge selskapet være tilstrekkelig ut å dette året. I tillegg, er de flinke å melde nye kontrakter framover nå kan man vel tenke seg at kursenh vil stige og ved kurs NOK 4 er plutselig egne aksjer verdt nesten det dobbelte.
Så er selvsagt målet at inntektene skal overstige kostnadene i H2 dette året.

Nå kan ingen spå om framtiden, men man kan ikke utelukke flere oppkjøp, de sa på q4 at de ikke hadde noe i sikte, men sikre kan man aldri være, det sa de også på q3, likevel kom oppkjøpet av Dtech forrige uke.

Håper det var en grei klargjøring rundt det med emisjon.

3 Likes

Styreformannen sa også at hvis de ville kunne de gått med positiv bunnlinje nå, men at det er et bevisst valg det de gjør. Posisjonerer seg for fremtiden. Svir av en del kapital nå, mot høyere inntekter rundt svingen. Styreformannen har vel rundt 8 millioner aksjer selv, så tviler på at de hadde gjort dette uten å være rimelig sikker på høyere gevinst senere.

5 Likes

Har sett litt mer på denne lisensen.

«Huddlestock Obtains a full investment banking license»
Fra meldingen 05.07.2022: Huddlestock acquires Trac Services and Tracs Technology. Obtains full investment banking license - Huddlestock Fintech

Slik jeg forstår full investeringsbank lisens så har selskapet da som egen juridisk enhet tillatelse til å kjøpe/selge aksjer og andre verdipapirer både innenlands og utland, enten på egne veien eller som transaksjoner fra kunder som handler via deres plattform «Huddlestock Trader»

Slik jeg tolker dette. Som investeringsbank kjøres transaksjoner gjennom selskapets egne konti. Vil derfor tro at klienter som skal handle aksjer eller andre verdipapirer som blir tilbudt gjennom Huddlestock Trader, vil sette inn penger på konto hos Hudl som så kan brukes til kjøp/salg i handelsløsningen.

Altså ikke en vanlig bankkonto, men konto knyttet eksklusivt til kjøp og salg av de papirer som løsningen er satt opp for, eller en ren investor konto.
Tipper det er det samme som man har i DNB, som jeg bruker, Nordnett eller endre.

Hva som er egenkapital kravet innen investeringsbank segmentet, kjenner ikke jeg. Vil tro det er % av ett eller annet som en type sikkerhet. Tipper Hudl har kontroll på denne. Kan jo ikke være veldig mye når det ikke er snakk om lån eller andre risikoutsatte investeringer. Dette er vel ren transaksjonsrelatert hvor hver handel blir gjort opp fortløpende.

Er slik jeg tenker rundt denne lisens saken. Rett meg om jeg tolker feil

4 Likes

Løsner det her nå?

3 Likes

Morsomt var det ihvertfall…opp i 2.70 og jeg lå i pluss i en times tid. :joy: Det kan derimot bli trangt i døren når de nye meldingene kommer fortløpende :pray: Vi får se på dagens oppgang som en generalprøve.

4 Likes

Blir flere slike morsomme dager, nå må de bare få ut deler av pipeline til markedet.
Så vil det alltid være noen som sikrer 3-10% gevinst underveis, sånn er det bare.
For min del skal jeg ha en Soff i denne.

2 Likes

Høyeste ukesvolum siden desember etter haussingen til Investornytt. Opp 5,83% fra mandag. :+1: SOFF here we comes.

1 Like

Altså. Sjekk registeret for verdipapirforetak hos Finanstilsynet. Sjekk hvilke av de 6 underkategoriene for eks Pareto Sec har. Alle 6 tipper jeg. Sjekk så hvilke 2 Tracs har.
DER har du sammendraget!

Og ditt poeng er?

Jeg svarte CanonBoy, som prøver å forstå forskjellene på hvilken type aktiviteter et selskap kan ha konsesjon på.
Full ‘investeringsbank’ konsesjon vil normalt ha alle 6 aktiviteter.
Tracs har 2 av 6.

Sikkert interessant å diskutere på et overordnet nivå, men Pareto Sec er et meglerhus. Jeg regner med at de konsesjonene til Trac er de som er relevant for Hudl sin strategi. Hudl har 1&2 og 1&4 på utklippet nedenfor. Utklippet er fra Pareto Sec sin konsesjon.

2 Likes

PRESS RELEASE
(Stavanger, NORWAY – 5 July 2022) Huddlestock Fintech AS (OSE: HUDL) acquires Trac Services and Tracs
Technology. Obtains a full investment banking license.

Tja…de var litt mer detaljert i den opprinnelige meldingen fra mai. Fin observasjon @Hellandhighwater. De hadde også med en lenke til FT i en av meldingene.

Også bruker de “full” når de beskriver det tidligere i 21´. Mulig vi kan kalle det en definisjonssak på ordet “full”. Er det “komplett” eller mener det “etter vårt behov”. Kjør debatt :smiley:

Delvis misvisende.
Muligens tendensiøst.

Spørsmålet er også hvor mange retail-Investorer som ikke har sjekket, og ikke vet om forskjellene.

Sterke ord, når de har lenket til FT. Jeg har da aldri hatt inntrykk at de ønsker å tilby “Pareto”-As-A-Service. Det krever jo helt annet fokus, andre mennesker og software. Det har heller aldri vært kommunisert at de ønsker å gå i den retningen fra selskapet.
Hva vil du at retail skal sjekke? Betyr det noe at de bare har konsesjonene de har behov for eller burde de hatt alt annet i tilfelle? Jeg tror jeg må sitere @rodjer og spørre hva som er poenget ditt. Det virker til at du muligens er tendensiøs i din fremstilling ( Tendensiøs, noe som er preget av en bevisst (og uheldig) tendens, farget, vridd; en bevisst ensidig framstilling .)

2 Likes

Mulig vedkommende er utsending for Nordnet.

Ikke noe å bruke tid på og gi oppmerksomhet til.
Antagelig en med skjult agenda.

4 Likes