Antar andre her også fikk med seg webcasten.
Skal ikke overdrive, men mine aksjer er ikke til salgs
Det lød på bricknode som der kom aftaler i næste uge
Hehe, merket meg det.
Tror han forsnakket seg, så de to andre vred seg og holdt på å gå ut av sine gode skinn når han uttalte det
Så det godt han var ivrig haha
En annen kul sak, i tillegg til Marina fra Norne, deltok også Mjelde fra Pareto samt en journalist fra E24
Mer oppmerksomhet nå
Håper du lager en sak på face gruppa om webcast. Ble desverre forhindret å delta.
Ja, jeg skal prøve senere, men her kom det veldig mye på den timen.
Høres bra ut
Jeg har blitt oppfordret til å ta en liten gjennomgang av webcast idag. Siden denne foregikk på engelsk og varte faktisk talt 1 time inkludert q&a så fikk jeg ikke notert noe som helst så alt(eller det lille) jeg kommer med er fritt fra hukommelsen. Noe kan således være feil oppfattet grunnet engelsk etc., men skal etter beste evne forsøke å få med noe i stikkordsform hvertfall. Føler det blir litt tynn suppe dette, men håper flere av dere som overvar kan supplere med tilleggs opplysninger.
Vi får et lite byks i kursen etter webcasten på betydelig volum, større poster hvor kjøper går rett på selger, dette er særdeles positivt.
Vokt dine aksjer i Huddlestock med omhu nå!
I tillegg ligger spørsmål og svar under her som gir en hel del i bunn.
Webcast ble innledet av styreleder Hovland som øsnket velkommen til alle som var med, på det meste nesten 40 deltakere som må sies i Hudl målestokk basert på tidligere q presentasjoner å være meget bra oppmøte.
CEO Skajem introduserte de to representantene fra Bricknode, Stefan Willebrand og Erik Hagelin.
De fortalte litt om historikken rundt Bricknode, litt om deres mål og ambisjoner samt deres teknologi og løsninger samt deres kunder.
De leverte en innholdsrik og informativ historie om selskapet sitt.
Skajem overtok deretter og gikk gjennom sin presentasjon.
-
Huddlestock og Bricknode har hatt samtaler om dette i nesten 2år. Dette kjøpet er ikke gjort på impuls, det er nøye overveid fra begge parter over lang tid.
-
Huddlestock overtar et selskap med 0 gjeld, Bricknode har SEK 4 mill i kassen som man antar vil være tilstrekkelig fram mot siste del av året da forventes det at Huddlestock er cashpositiv.
-
Etter at nyheten ble kjent igår så har Bricknode allerede fått henvendelser fra kunder(banker) som ønsker å sette seg ned rundt bordet.
-
Hagelin var i London igår og han trodde på signatur fra 2 nye kunder allerede i neste uke(det ble sagt, men skulle nok ikke vært sagt:)
-
Begge parter ser at det er nettopp dette kompaniskap de har manglet for å komme i mål utviklingsmessig og for å kunne slå på stortromma med ende til ende løsning fra a til å. Hagelin mener at det Huddlestock nå kan tilby er enestående og unikt i europeisk sammenheng, kun et par i USA som kan tilby dette spekter og det var om jeg fikk det med meg riktig, https://www.drivewealth.com/
-
Om jeg oppfattet det riktig ift kunder så ligger det nå flere kontrakter til signering og jeg mener de sa at de hadde identifisert eller i pipen cirka 60 kunder. Min subjektive tanke er at det vil komme et lass av signeringer de nærmeste ukene og månedene. De var ekstremt opptatt av at de nå har ressursene til salg og onbording og et system som gjør at nye kunder kan settes opp i et tempo svært få andre om noen kan konkurrere med.
-
Begge parter er ekstremt tilfreds med denne dealen og har som uttalt mål å bli ledende i Europa.
-
Representant fra Norne og Pareto var tilstede, meget positivt!
- Hva tilfører Bricknode til Huddlestock, hvilke synergier kan dere konkret trekke ut ved å få dem med på Huddlestock laget?
Svar:
Bricknode er meget komplementært til Huddlestock basert på hvor selskapene står i dag. Det er meget få punkter som er overlappende men derimot mange punkter som er utfyllende for helheten.
Huddlestock har konsesjon, onboarding/custody av kunder på egne bøker, Trading Technology og økosystem for dette, oppgjør/back office. Bricknode gir oss Back-office Technology (noe vi i dag kjøper fra en annen leverandør, så det blir også en besparelse). De har også komplementære back-office-personell som utfører back-office tjenester på vegne av mange klienter i Sverige allerede (på produkter vi i Huddlestock ikke har nødvendig kompetanse på i dag), de har brukergrensesnitt mot sluttkunder (front end) som vi vil kunne bruke som standard løsning i dag.
Bricknode har også mange økosystempartnere integrert, noe vi trenger for vår utrulling (besparelse i tid og forbedring av produktet). Det betyr at vi når det gjelder produkter og tjenester nå vil ha komplett in-house løsning fra a til å, redusert onboarding/«time to market» for helheten med mye tidsbesparelse.
Av kunder ser vi for oss en stor mulighet for raskere kunde-onboarding med flere produkter siden vi nå slår oss sammen. De har allerede et meget godt foravtrykk i Sverige med mange kunder. Kundene har til sammen SEK 23 milliarder i kundemidler og gjorde 170.000 transaksjoner i fjor. Vi har en bedre forretningsmodell som vil gi oss større andel av inntektene mot deres større fixed fee avtaler.
Mennesker og kompetanse er også et verdifullt bidrag for oss. De har mange kompetente mennesker som vi over de neste 12 månedene hadde vært nødt til å rekruttere for å øke aktiviteten vår. Nå er vi klare med en gang!
- Dette er et relativt stort oppkjøp og for mange kan dette se litt voldsomt ut, hva er deres vurderinger ift prisen dere betaler?
Svar:
Prisen vi betaler er i vår favør. Deres aksjekurs er helt irrelevant siden det ikke er noe volum i handelen i deres aksje – kun noen tusen svenske kroner i snitt . Vi har evaluert selskapet og prisingen gjennom en rekke andre parametere og kommet frem til dette bytteforholdet som rettferdig og fair.
Dersom man ønsker å se på detaljene, kan jeg nevne av mesteparten av Huddlestock sine inntekter i dag er i timer og prosjekter, mens 95% av deres inntekter er gjentagende og økende. Man kan få mange ganger høyere betalt for gjentagende inntekter enn timebaserte inntekter. Jeg vil samtidig trekke frem av vi gjør denne transaksjon fordi vi mener at dette er ikke 1+1 = 2, vi søker 5 til 10!
Dette vil bidra til at vi kan realisere en sterk økning i inntekten over de neste 24 månedene. Dessuten blir de nå et gjeldfritt selskap med en cash beholdning på 4 mill. De fire mill vil dekke Bricknodes drift de neste 12 månedene og de er komfortable med at de skal gå positive innen utgangen av 2023.
- Huddlestock vokser nå i stort tempo både hva angår antall mennesker, men også ift omsetning, er det aktuelt med flere oppkjøp eller anser dere dette for å være det siste?
Svar:
Ja, Huddlestock har hatt en flott vekst med både kunder, omsetning, mennesker, kompetanse, osv.
Stort sett har vi vokst med sten på sten i tillegg til oppkjøp. Vi er nå kommet i en posisjon der vi har masse å gjøre for å ta ut effektene av alle de mulighetene vi har skapt. Dette blir sikkert ikke det sisteoppkjøpet, men leter ikke aktivt etter noe spesifikt videre nå. Skulle noe dukke opp som vi mener for alle aksjonærers beste, vil vi vurdere det. Men som sagt, vi søker ingen ting for øyeblikket da vimener vi har mer enn nok med å gjennomføre de mulighetene vi har skapt.
- Slik jeg skjønner dette oppkjøpet vil det kunne tilføre backoffice ressurser som dere kanskje ikke hadde i tilstrekkelig grad, hva betyr denne handelen relatert til raskere onbording av nye kunder?
Svar:
Ja det er helt riktig. Gjennom Investor Services har vi fantastiske ressurser som er jobber hver dag med 10.000 vis av kunder. Vi har derimot behov for ytterligere mennesker og produkt kunnskap. Detfår vi gjennom Bricknode som har i mange år betjent kunder på flere produkter. Det er fire dyktige medarbeidere som vil inngå i Investor Services organisasjonen og bidra med innsats og kunnskap.
Dette betyr at vi slipper å rekruttere flere medarbeidere i og med at vi får de nå fra Bricknode
Takk for det… Kjipt at jeg ikke hadde muligheten, men gleder meg til de neste ukene og månedene nå.
Hvis kursen holder seg fremover, så nærmer vi oss 1/2M i markedsverdi. Da begynner det å bli massive verdier som ligger i selskapet. Noen bra signeringer og positive tall, så kan vi starte å snakke om et milliardselskap.
Plutselig er vi ikke en liten player, men en størrelse i europeisk fintech.
Imponerende.
Kom på et par punkter til da jeg våknet ift hva som ble sagt på webcast igår.
Oppkjøpet av Bricknode trenger 2/3 støtte for å bli gjennomført. Forhånds Aksept fra aksjonærer er på over det de trenger så egf den 31.3 blir kun en formalitet i så måte. Aksjene deles ut i 3 transjer, det betyr at Bricknode ikke på noe tidspunkt vil eie mer enn 9,9% av aksjene i Huddlestock og da omgår man godkjennelse fra FT.
Oppkjøpet av Dtech forventes sluttført idag eller en av de nærmeste dagene neste uke.
Ai ai…her var det noen røde flagg. De snakket om “full investment bank”- lisens igjen. Skjønner de virkelig ikke at de bare har 2 av 6 dellisenser. I tillegg vil kostnader for neste “team building” i Tyskland dobles. Da forsvinner 1mill av kostbesparelsen bare der.
Spøk til side. Takk for at du la ut lenke Rodjer. Dette var virkelig bra. Det jeg sitter igjen med er “Time to Market”. Det var highlighted hele tiden og spesielt Bricknode var klar på at de kan eksekvere umiddelbart på Tracs-delen.
De sammenlignet tilbudet med 2 andre selskaper. Det jeg forstod er at Huddle blir eneste EU baserte selskap, som kan tilby dette.
US baserte DriveWealth og UK selskapet WealthKernel
Tipper det i all hovedsak er en større aktør som selger endel idag, tipper han bare vil ut etter å ha sittet lenge.
Så vedkommende på salgslisten forleden dag med nesten 200k ut så tipper han vil ha ut mer uten at jeg skjønner det, men opp til han selvsagt.
Kjøpsanledning for andre siden oppgangen bremses
Håper E24, som var tilstede på presentasjon, også kommer med litt mer positiv dekning etterhvert.
Sikkert en journalist som skulle ha seg et “scoop”
Førte sikkert bare til at flere fikk høre om Huddlestock.
Hvem brydde seg om innholdet i den artikkelen