CEO er live på finansavisen nå!
Ganske tøft intervju å være i
Interessant, tror dog de bommer på inntektene i 2023.
På en annen side er det ikke utenkelig at de er i nærheten, q1 og q2 er de beste kvartalene inntektsmessig, q3 slår dårligere ut som følge av ferieavvikling og gir mindre inntekter.
Analyst-Group-Huddlestock-Final.pdf (1,2 MB)
Vil ikke de aller fleste kjøpe og selge aksjer gjennom sin bank? Feks her hjemme Nordea eller DNB. Og Nordnet selvfølgelig her i Norden
Huddlestock selger sin plattform til noen mindre aktører der ute som prøver å ta markedsandeler fra de store ?
Spennende det de sa i dag om Solaris og at de er klar til å gi litt gass igjen + at Trader 2.0 sannsynligvis går live i løpet av Q3/Q4. Aksjekursen gikk ned 3% mens de snakket, men tror ikke det har sammenheng med innholdet i møtet
Merket meg en annen viktig sak i det de sa.
Ift emisjon er dette utelukket til ordinær drift, men nye oppkjøp kan man aldri utelukke dersom “det rette” dukker opp.
Men, det de de sa i forlengelsen der synes jeg åpnet en dør om at de kan ha samtaler med en større aktør da de sa at det kunne skje at dersom, hvis, at de inngår avtale med en stooor aktør så kan det måtte kreve noe påfyll av friske midler.
Tenker litt som at det kan sammenlignes med at dersom man som supply aktør har liggende et fartøy i opplag og signerer en kontrakt og må bruke noe ressurser for å få fartøyet klart til oppdraget.
Altså bare positivt!
Litt klønete forklart kanskje.
Ift det med Solaris så skal de til Berlin neste uke i møter med dem og det kan vanskelig tolkes negativt når vi vet at Bafin nå er ute av deres kontorer.
Satser på at Fina og flere banker nå endelig kommer.
Ellers liker jeg at de har fått innpass hos og stadig utvikler deres relasjon til DNB.
Fik i med jer at en svensk “anonym” aktør går live i næste uge og de ville melde det når det sker
Japp, veldig kjekt.
De nevnte noe om at de “lavthengende” fruktene heller ikke trengte å være små avtaler. Får håpe de drar inn en større frukt fremover
Har de en god avtale i bunn å vise til, så er jo ikke en kapitalutvidelse nødvendigvis negativt.
1 times Q&A er avsluttet og min personlige oppfattelse er at dette var meget bra, mange gode spørsmål, mange gode klargjøringer og at dette blir spennende framover.
Siden det foregikk på engelsk “misser” jeg litt innimellom, men skal forsøke å gjengi noe av det viktigste jeg merket meg i stikkordsform.
-
Trader 2,0 er planlagt å gå live i slutten av q3/starten av q4.
-
En svensk aktør går live med Huddlestock Trader i slutten av måneden, altså neste uke, dette vil da bli meldt.
-
Emisjon til ordinær drift er ikke aktuelt. Selskapet har i tillegg til kassabeholdningen fått inn NOK 5 mill fra Njorne ifbm oppkjøpet av Tracs, SEK 4 mill ifbm oppkjøpet av Bricknode samt at de har egne aksjer å selge om nødvendig, tilsvarende 6-8 mill på dagens kurs. Selskapet har også fått utvidet/samordnet kortsiktig gjeld hos DNB og slik jeg tolket det fått økt ramme.
-
Selskapet har en definert plan om å bli ebitda positive i desember(q4), dette skal skje først og fremst som følge av reduserte kostnader(synergier fra oppkjøpene). Ifbm q1 var utgjorde ca nok 3 mill kostnadsbasen.
-
Selskapet fokuserer på lavthengende frukt samtidig som de også jobber mot frukter som henger litt høyere i trærne. Lavthengende frukter trenger heller ikke være små… som de sa.
-
Ift Solaris så har det gått litt trått seneste tiden grunnet at Bafin har oppholdt seg på kontorene deres(under overvåking). Dette har nå løst seg og ledelsen i Hudl reiser til Berlin neste uke for å ha møter med Solaris, dette ser de meget positivt på og min mening er nok at de snart er “on track” igjen med onbording av flere Solaris kunder som eksempelvis neobank Fina som skulle etter plan gått live i 2022.
-
Ift kapitalutvidelse som er uaktuelt nå ifbm ordinær drift så holder de som tidligere døren på gløtt dersom det skulle dukke opp en anledning hvor de kan kjøpe et selskap(ingen i kikkerten), tror de er ferdige med oppkjøp for en lang stund nå. Nå er det viktigste å få struktur og integrert det de har kjøpt.
-
Meket meg dog at man ikke skal utelukke at det kan komme til en kapitalutvidelse også dersom de inngår kontrakt med en virkelig stor aktør hvor det vil kreves mer ressurser for å få dette til. Tenker litt som at det kan sammenlignes med at dersom man som supply aktør har liggende et fartøy i opplag og signerer en kontrakt og må bruke noe ressurser for å få fartøyet klart til oppdraget.
En slik kapitalutvidelse med en langsiktig og stor kontrakt i bunn vil i såfall være positivt. -
Den viktigste bidragsyteren i inntekter har sålangt vært konsulentvirksomheten, selskapet antar at teknologi inntektene vil krysse og overgå disse i løpet av 2024 en gang.
-
For 2 år siden hadde selskapet 5 mill i inntekter, nå hadde de 25 mill i første kvartal, en eventyrlig utvikling selvsagt drevet av oppkjøp, men recurring revenue økte formidabelt i prosent fra q4 til q1.
-
Selskapet merker større interesse fra finansielle institusjoner/aktører som er interessert i aksjen.
Har 100% sikkert glemt masse, men dette er hva jeg tok på hukommelsen.
Forstått det slik at det kommer en “replay” og jeg vil fylle inn mer etterhvert dersom noe dukker opp.
Jeg synes selskapet med dagens Q&A har gjort en forbilledlig jobb med å klargjøre hvertfall mye av det undertegnede har gått og lurt på i kjølvannet av q1 presentasjonen.
Hva du velger å gjøre blir opp til deg.
Jeg har nyttet anledningen å øke forsiktig noen dager på 1,70 tallet, jeg anser aksjen som attraktiv og utelukker ikke at andre større selskap gjør det samme.
Takk Rodjer for fyldig oppsummering etter live Q&A
Mye positive signaler som kommer frem her.
Gleder meg til de slipper opptaket fra Q&A
Angående klient som går live med Trader neste uke. Jeg fikk ikke med om de sa noe, men kan det være denne? :
Northern European investment bank
Den var antatt å gå live første halvår, så det kan passe godt. Håper de får lov til å gå ut med hvem kunden er.
Er usikker på hvilken kunde det er snakk om rett og slett.
Det kan også være en kunde i Bricknode sfæren tenker jeg, men helt umulig å vite.
Forstod hvertfall de skulle melde når den går live i neste uke, ganske utenkelig ikke å melde navnet på kunde da hvertfall.
Kan det ikke lige så vel være northern European Investment club? - Men skulle trader i norden ikke først gå live Q3/Q4?
Han sa aldri hvem det var og sa at det ikke er annonsert så det kan ikke være noen som er annonsert, hvis kunden vil være anonym kommer aldri vi å få vite hvem det er inntil de ikke ønsker det lengre.