Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Har bedt dem vurdere avtalen og dersom mulig si den opp med umiddelbar virkning

2 Likes

Får si som en sa i en kommentar på i fb gruppen, ikke bra når en “konkurrent” skal bedømme.

Forøvrig kommentar fra 5 største aksjonær i Huddlestock

I disse tider må man se lidt positivt på tingene. Tomorrow fonden vokser. Vi har nu rundet 6 millioner Euro :+1:t2:

3 Likes

Ho som lagde analysen, Hvordan type selskaper lager hun normalt analyser om?
Hvordan er hennes track record?
Hva er det norne generelt kjent for å være god å analysere?

Er delvis enig i at de er konkurrenter, de kan bli partnere men det er nu opp til dem selv. Noe som er sikkert, er at hvis hudl tar virkelig av. Kommer det til å bli veldig mye mer konkurranse i bransjen. Det kan jo være slik at de er klar over dette, men hvis de lager dårligere analyser av selskapet på grunn av dette, blir ikke deres strategisk posisjon å forbedre seg i fremtiden ved å gjøre det.

Uansett de fleste analyser er ikke riktig, og de som mener hudl har en god fremtid burde bli glad for å kunne kjøpe flere aksjer til en billigere penge.

Med tanke på market maker er det bedre hvis vi får flere market maker til å gi likviditet til hudl dette gjør det lettere å handle og vanskeliger for dem å manipulere pris (det er helt lovlig vis det er en bot som gjør det, men ikke vis det er et menneske)

Usikker på hvilke selskaper dama dekker.

Poenget mitt er at Norne har så ekstremt liten gjennomslagskraft at å bruke flere hundre tusen kroner i året på en avtale med dem er bortimot helt bortkastet.
Veldig få som legger vekt på deres analyser.

Et godt eksempel er i Photocure(annen analytiker) hvor de har en lignende market maker avtale, uansett hva TP Norne har satt så har markedet ikke brydd seg.
Den dagen DNB startet dekning av Pho da fikk det utslag på kursen.

Er enig i at det er borkastet penger, tror de fleste som kan bevege markedet regner seg frem til hva de mener det er verdt uansett om det finnes analyser eller ikke.
Koster det veldig mye mer å få DNB til å gjøre det?

Tror det eneste som egentlig virker nå for tiden er hvis et solid sted uventet starter dekning av et selskap med kursmål ganske så høyt over dagens kurs. Når det gjelder fintech så er det mye «jeg tror det ikke før jeg får se det». Mange små aktører og en del store som sier de ikke frykter de små

Jeg vet ikke hvilke priser de forskjellige aktørene tilbyr, jeg vil tro det ikke er store forskjeller, men vet ikke.
Slik jeg ser det nå i etterkant hvertfall både mht til Pho og Hudl så har det vært bortkastet penger.

Det er jeg enig i at dersom det plutselig dukker opp et nytt hus med dekning i et eller annet selskap som er mye høyere enn kurs og nåværende TP så kan det gi en boost.
Men, dersom dnb, pareto og Fearnley har kursmål på selskapet XXXXX på NOK 10-17, nåværende kurs er NOK 7 og Norne tar opp dekning og kommer med TP NOK 27 så våger jeg påstanden at kursen knapt flytter seg.
Derimot hadde en av de andre kommet inn som ny med dekning kunne man fått en umiddelbar 5-15% effekt, det har vi sett mange ganger.

Prøvd å se gjennom endel av de siste analysene og finner egentlig ingen andre selskap hu Marina dekker så usikker på hvilke flere selskap hu dekker.
Det slår meg at såvidt jeg kan se er alle analytikere ikke norske/nordiske, virker som det i det store er analytikere fra typisk baltiske land.
Etter at Karl Johan Molnes sluttet ser det ikke ut som noen sitter i Norge lenger, mulig jeg tar feil.

Huddlestock Fintech AS (OSE: HUDL) - Huddlestock Fintech AS has today published the Audited Annual Report for 2022

1 Like

Huddlestock Fintech AS (OSE: HUDL) - The Ordinary General Meeting (“OGM”) of Huddlestock Fintech AS will be held on 21. June 2022 at 10:00 hours (CEST).

1 Like

Skal like å se hvor mange andre selskap notert på børsen som har styremedlemmer som jobber uten godtgjørelse.
CEO Skajem har en lønn på 1,45 mill, det må man vel også kunne påstå er edruelig, slo meg plutselig at CEO Schneider i Photocure hadde ca 10 mill i 2022 i samlet godtgjørelse. Jepp, pho er noe større men de leverte heller ikke overskudd i fjor.

2 Likes

REMOVAL FROM PENALTY BENCH

5 Likes

Det viktigste punktet på OGM er fullmakt til å øke aksjekapitalen med ca 50%. De har lagt nederste kurs på 1.80,- til markedet. Skal de få til det, så må de enten få inn en større kjøper eller kursen må kraftig opp før fullmakten blir benyttet.

Identisk punkt som ifjor med noe endring i kurs og beløp

Det er nå Trader skulle vært live hos klientene. US markedene er i Bullterreng nå, selv om det er choppy. Holder dette, så kommer småtraderne tilbake også i Norden.

smainvestorer-stormer-inn

3 Likes

Synes det er mærkeligt at dette kun blive taget op på Bergen præsentationen, hvorfor ikke uddybe det på Q1 til flere investorer. Er der reelt en venteliste med Solaris kunder der venter?

Reference:

2 Likes

Man må kunne forvente at det de skriver er riktig.
Bafin som har sittet som hauker og fulgt enhver av Solaris sine bevegelser siden årsskiftet er nok hovedårsaken til at dette ikke har gått etter plan, inntil nå.
Bafin har vel forlatt Solaris nå om jeg forstod det riktig et elelr annet sted og man må kunne anta at disse kø kundene snart kommer.

1 Like

Troværdigheden tvivler jeg heller ikke på. Tænker det ville være relevant at spørge mere ind til d. 21 til Q&A