Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

De er sendt over til Nordnet, men ikke frigjort til eierne. Det jeg forstår er at de ikke kan selges. Hvis du ser, så eier Nordnet fler enn de 19mill.

Jeg tror jeg leste det i Q1 fra Bricknode at de ser på avtale for å selge og fordele disse. Det var der de skisserte i løpet av juli.

Kan ikke du ta en for laget @fleksnes og ta noen flere millioner aksjer :grin:

Ok … takk for opplysning.
Men vet du om det er noe lock up på disse aksjene?

Ja, det er lock up

NewsWeb (oslobors.no)

Det er vel kun de to BRICK CEO’ene som har lock-up (på deler av innehavet)

Willebrand and Hagelin have entered into a lock-up agreement for 60% of said
shares for a 2-year period, in which 1/3 of the shares are released following 12 months after closing, 1/3 released following 18 months and remaining 1/3 are released after 24 months.

Ift Brick aksjonærene så er jeg usikker på hva de har betalt for sine opprinnelige aksjer, men ser man på 1 og 5 års chartet så har kursen gjennomgående vært over tilbudet av Hudl.
Så at mange der skulle ha interesse av å selge aksjer ned på 1,70-1,80 finner jeg merkelig uten at jeg vet.

De 19 mill aksjene jeg snakker om er selvsagt ikke frigjort til eierne da de skal jo brukes til å funde / betale ned Bricknode sin gjeld. Det er jo kun om det blir noe igjen etter alt dette er gjort at det eventuelt deles noe ut til eierne.

Og ja de største eierne har lockup på deler av innehavet når vi kommer så langt (etter at det over er gjort), men glem da ikke at det var 900 andre aksjeeiere i selskapet ved årsskiftet.

1 Like

Samtidig er det ikke uvanlig at det i transaksjoner som dette er en del som bare hopper av toget da de ikke er så interessert i det nye selskapet. Så håper man jo selvsagt at noen tenker motsatt også da at det nå kan begynne en ny og spennende reise. Kursutviklingen til Bricknode har jo vært et sorgens kapittel.

1 Like

Já, mulig jeg var litt uklar. Denne prosessen har jeg forstått starter i juli. Hvordan de gjør det blir avgjort sammen med en profesjonell aktør (bank/megler/konsulent). De selger det de trenger og resten blir fordelt til eierne.

Når dette er fullført, så kommer neste transje fra oppkjøpet.

Dert er litt overraskende hvis dagens melding er skyld i at noen kaster kortene. De sendte børsmelding om at det ville bli utsatt 3 uker. Jeg tror at det var noe problemer med regnskapet til et av underselskapene.

Dette er årsaken:

“Årsaken til at de meldte utsettelse av årsrapport fra 1.6 til 16.6 var fordi ifbm oppkjøp av alle selskapene så har det tatt lang tid å få inn og godkjent alle de respektive selskaps papirer.
Så de har vært klar over lovene men de har ikke kunne levere den ut i tide grunnet det over her.”

1 Like

Jeg er litt spent på fortsettelsen på mandag, sitter med en følelse av at da noen presset kursen ned til lavt 1,7 tallet fra start så utløste det tvangssalg.
Vi ser det evntuelt på listene på tirsdags kvelden.
Noe stemte ikke idag, det var ikke en rasjonell utvikling.

2 Likes

Enig. Presentasjonen og tallene i går samsvarer ikke med utviklingen i dag.

Lite cash i huddle ?

image

Derfor aksjen faller?

Jeg tror det er flere årsaker til at aksjen falt etter q1.

De leverte 25,3 mill i innteker første kvartal og så sier de at man vil lande 100 mill + samtidig som de i q2 har levert 3, riktignok mindre kontrakter, men med recurring revenue.
Jeg står på mitt at de vil levere 120-130 mill i 2023 og mener definitivt selskapet burde sagt det samme.
Samtidig stiger kostnadene betydelig i q1, tidligere har de spesifisert tydeligere i presentasjonen hva dette skyldes(engangskostnader etc), det gjorde de ikke denne gangen etter hva jeg kan se.
Det var mye engangskostnader i q1 forbundet med oppkjøp av flere selskap.
Markedet sitetr dermed igjen tror jeg av et inntrykk av at inntektene blir stabile rundt 25 mill framover kombinert med fortsatt like sterk kostnadsbase som i q1 og at dette vil medføre at de trenger påfyll av kapital.
Ledelsen har tidligere helt klart gitt uttrykk for at de selv styrer store deler av kostnadsbasen(teknolgi) og kan strupe denne om eller dersom det blir nødvendig. Synergiene fra oppkjøpene på kostnadssiden vil få størst effekt fra q3 og q4, noe også i q2.
Jeg mener at de ikke var flinke nok denne gangen til å forklare dette og antar det hadde sammenheng med mindre tid grunn kapitalmarkedsdagen i samme presentasjonstiden.

Når det gjelder cash så kommer det i tillegg til de nok 1,7 mill også sek 4 mill fra Bricknode oppkjøpet, dette gjøres gjeldende fra q2 da oppkjøpet gikk gjennom.
Så har de i tillegg 4,3 mill egne aksjer(som pt er betydelig mindre verdt) som de tidligere har sagt at de kan selge for å opprettholde nødvendig likviditet.
Videre sier de at de som konsern vil blir EBITDA positive i desember.

Så fallet siden torsdag følger nok som en konsekvens av usikkerhet i markedet pga manglende informasjon på q1, dette igjen fører til at man havner i en negativ spiral som er vanskelig å komme ut av inntil enten en eller flere større aktører tar tak og elelr at flere nyheter serveres.
Utelukker ikke at det gikk noe tvangssalg på fredag, helt unormalt høyt volum den dagen.

4 Likes

Kan selskapet selge de aksjene uten å melde noe i forkant?

Kjenner ikke reglene rundt det, men vil anta det siden de har gjort det fortløpende uten å melde

1 Like

Det var vel noen som på forhånd kjente til hva Norne skulle komme med i dag…

“Coupled with M&A integration risk and a weaker macro backdrop we decide to take a neutral stance on the stock at a lower TP of NOK 2.15/sh until we see signs of successful cost reduction and realization of larger contracts.”

Bare en fornuftig sak å gjøre, si opp den MM avtalen med Norne umiddelbart

Aiai, nedslående diverre.
Blir nok mange i samme båt diverre fremover.

Du har kanskje mulighet til å ta en liten spørsmålrunde med John igjen?