Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddly AS - Småprat 2023

Ingen stress:

## Huddly AS (HUDDLY) - Share split ### Company news ### 2021-02-02 13:44:45
At the extraordinary general meeting of Huddly AS 29 January 2021 a decision was passed to split each of the Huddly AS shares at a ratio of 1:16 (1 existing share give 16 new shares).

After the split, the share capital of the company is NOK 119,517.14 divided into 191,227,424 shares each having a nominal value of NOK 0.000625.

Last day for the Huddly AS share before the share split is Tuesday 2 February 2021.
First day after the share split is Wednesday 3 February 2021 (Ex. date).
Record date: Thursday 4 February 2021.
Date of approval: Friday 29 January 2021.|

Da er denne på vei til en børs nær oss.

Stusser litt på massivt nedsalg fra eksisterende aksjonærer, så jeg klarer ikke å samle conviction til å tegne meg.

Klart bedre å få et nedsalg ifm med notering, enn at man får dårlige signaler i etterkant av notering. Jeg er også en tilhenger av at innsidere og de som har tatt risiko tidlig skal få mulighet til å ta ned risiko uten at det skal bli noe ramaskrik av det.

It’s happening. Screenshot 2021-02-08 at 09.29.24-cleaned

Jeg tipper nedsalget er et ledd i å få større “fri flyt” av aksjer, og det er ganske vanlig når man gjør IPO. Kravet til notering er vel minst 15% i “fri flyt”, uten at jeg helt vet hvordan det defineres. P.t. så eier topp 50 ca 85% av aksjene, så det kan vel sies å være ganske liten “fri flyt” pre IPO.
https://tekinvestor.no/aksjonaerlister/huddly_ol

Boken stenger tidlig, “multiple times covered” ser jeg. Men hva betyr:
“Please note that allocations will be severe”? Er den ikke overtegnet mange ganger likevel?

Det betyr jo nettopp at den er så overtegnet at man kan forvente minimal tildeling (severe). Så får vi håpe at alle får litt og at de ikke stryker alt under 5mnok ala Aker Horizons.

Hvor leste du dette?

Oppdatering fra Pareto

Edit:
Da har jeg ikke lest betydningen av “Severe” riktig. Oversatt betyr det jo “alvorlig”, så jeg tenkte at tildelingen da ble bortimot full.

1 Like

Ja ordrett har du jo rett. Kanskje de bruker ordet feil :crazy_face:
Men tipper de mener at her blir det lite å få! Var jo visstnok full bok etter 35min

De mangler kanskje en «d», da blir det «severed», som vil bety noe sånt som avskåret.

The first day of trading on Euronext Growth Oslo is expected to be on or about 15 February 2021 under the trading symbol "HDLY” (subject to the necessary approvals from the Oslo Stock Exchange and the registration of the Company’s shares in the Norwegian Central Securities Register, VPS).

Tror engelsken der var dårlig.

Det de mener er at allokering vil bli lav. Det er snakk om 15x overtegning. Virker som de som tegnet seg for 100k Euro fikk 1500 aksjer.

1 Like

Til de som vil lese en helt ny investor presentasjon. Dette selskapet blir et meget spennende tilskudd til det norske videokonferanse miljøet :clap:t3:

Første børsdag for Huddly i dag.

Blir spennende å følge de i tiden som kommer.

3 Likes
1 Like

Kult. Sinnsyke priser på det kameraet, er spent på om de kan få opp volum på salget eller om dette forblir et high-end produkt.

Enda en nykommer på Euronext Growth idag:
Huddly mot børs – varsler emisjon | Finansavisen
Overtegnet 15 ganger | Finansavisen

Har lukrative partnerskap med Google og Logitech blant annet…

Her er investor presentasjonen.Huddly AS - Investor Presentation - FINAL.pdf (1,8 MB)

3 Likes

Tatt en solid post her. Høy og LØNNSOM vekst. Ikke hverdagskost for disse nykommerne.

Har spurt litt på HO uten å ha blitt klokere, men noen med oversikt over opsjonstvisten selskapet har med tidligere ansatte?
Og hvor mye opsjoner som er ute og går generelt?

Har fått inntrykk av at det er ganske betydelige opsjoner som er bevilget, igså i forbindelse med et eventuelt oppkjøp av selskapet.

Skal vi merge denne tråden med den som allerede fantes?

Skal vi merge denne tråden med den som allerede fantes?

Ja det var lurt, kan du fikse @pdx ?

Fikk storfisk på kroken | Finansavisen