Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Hugo Games var med på InvestorDagen i Aarhus i dag.

2 Likes

Sitter stadig å vurder inngang, men skremmes litt av det lave volumet.
spennende hvordan emien løser seg og hvordan denne investoren gjør sin inntreden om det skjer.

2 Likes

Jeg sitter inne med bittelitt ved et snitt på 2.92. Var heldig med den, men er åpen for at det kan forekomme nedturer/dipper på veien her.

Men det er ingen tvil om at det er spennende med et Ronaldospill midt under sjølveste EM :slight_smile:

Ja den er nok litt high risk enda, så det skjønner jeg. Og man vet jo aldri hva som kommer ut av emisjonen her når man har sett på hva som kan skje i f.eks. Funcom. Men fortrinnsvis ønsker de å rette den mot eksisterende aksjonærer så får jo håpe at det blir tilfelle.

Uansett gjør de det litt omvendt av Funcom - de slipper jo Ronaldo og Flower Flush-spillet før dette, og det synes jeg er fair.

Planer om oppkjøp av andre selskap er spennende.

2 Likes

Er for så vidt noe overrasket over mitt eget kjøp av denne aksjen da jeg synes enkelte av meldingene har vært litt på kanten. Men til syvende og sist synes jeg de er spennende å følge med på, og har tro på at de kan slå til ved et av sine flere prosjekter. Positivt at HUGO har flere baller i lufta.

2 Likes

De oppdaterer Hugo Troll Race 2 i forbindelse med EM.


Ronaldo bør være like rundt hjørnet.

5 Likes

Hovedaksjonær og daglig leder Henrik Kølle er dagens gjest på økonominyhetene på HegnarTV.

Følg med kl 1530!

http://www.hegnar.no/TV

2 Likes

https://www.nordnet.no/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=149349008&sourcecode=ob

Hugo Games releases “Cristiano Ronaldo: Kick’n’Run” globally on iOS and
Android.

Copenhagen, June 9, 2016 - Hugo Games A/S (OAX: HUGO) a mobile interactive
entertainment developer and publisher of mobile games is pleased to announce
the global release of Cristiano Ronaldo: Kick’n’Run. Cristiano Ronaldo has
been named the best soccer player in the world, has dominated the
international game and has become a pop culture icon. Now he is bringing his
unique skills to a new mobile game - Cristiano Ronaldo: Kick’n’Run.

5 Likes

1 Like

Supert da er vi i gang allerede - klatrer veldig fort nå. Her et eksempel fra Danmark hvor det har klatret 425 plasser siden forrige oppdatering.

Featured i 97 land under “new games we love” allerede første dag.

Edit:
Klatrer 1304 plasser i Sverige. Ingen andre apper er i nærheten av å gjøre et slikt hopp.

For øvrig nr. 170 i UK games ny på listen.

En liten “recap” fra HegnarTV:

  • Henrik Kølle snakket om at det var 3 milliarder enheter der ute, som de når ut til. Hvis bare 5 millioner av disse spiller spillet, gir det 7-800K NOK pr. dag.
  • De var fornøyd hvis Ronaldo-spillet nådde 500K brukere pr. dag.
  • Regner med positivt resultat i Q2, i henhold til guidance.
  • Nevnte at 55% av Apples omsetning kommer fra USA. Derav avtalene med Cam Newton og Nyjah Houston.
  • Axe In Face II var ett av fire som ble valgt ut av Samsung blant tusenvis av andre spill, for preinstallasjon på telefoner i Kina.
  • De har avtale med Ronaldo i 1 år. Kan forlenges hvis de når diverse milestones. Han skal reklamere for spillet hver 3-4 uke.
  • De har vært moderat i guidance, og har kun regnet med at spillene klarte seg greit. En suksess er ikke innregnet i guidance.

Så til det beste:
De skal lage “Doodle Jump 2”!. Rett og slett oppfølgeren til spillet som er et av tidenes mest innbringende mobilspill.

Kan ses her:

4 Likes

Doodle jump 2 har jo enormt potensial! Da beholder jeg mine aksjer en stund :slight_smile:

1 Like

#208 i US nå.
#83 i UK.

Etter hvert vil Ronaldo også poste på sosiale medier - 216,5 millioner følgere.
Twitter: 43 millioner.
Instagram: 61,5 millioner.
Facebook: 112 millioner

En hit kan være i ferd med å bygge seg opp. Klatrer veldig bra på listene etter Twitter-melding + Facebook + Instagram fra Ronaldo. Nå 638 ratings på Play Store, som burde tilsvare rundt 50K nedlastninger så langt der. Og da er 500 ratings kommet nå de siste timene.

Og ratingen så langt: 4,7!

Edit: oppdatering(Kina og USA oppdateres senere enn de andre av en eller annen grunn).
Iphone games - rangering så langt, etter største land (revenues):
Kina:201
USA: 67
Tyskland: 17
UK: 15
Frankrike: 15
Canada: 41
Spania: 10
Italia: 13
Brasil: 50
Russland: 3

Beste plassering i UK for forrige Ronaldospill var nr. 28.


4 timer og delt 1300 ganger. 4600 likes.

https://www.instagram.com/p/BGemuFohpQG/
487000 liker, 3184 kommentarer!


32000 liker, 332 delinger.

3 Likes

Pangstart!

2 Likes

3K likes i løpet av 1 minutt på Insta. Sykt!

Mens jeg skrev altså.

2 Likes

Nå 1331 ratings og rating 4,8.

Sannsynligvis 100K+ nedlastninger på Google Play altså.

Nr 67 i USA nå. Topp-plasseringen til forrige Ronaldospill var nr. 92.

Topp-plasseringen til Hugo Troll Race 2 var nr. 211.

1 Like

Dette viser hvor god avtalen med Ronaldo er. Når man så at spillet i softlaunch holdte seg veldig bra i 3 uker (topplisten i Sverige), er det betryggende å vite at de har avtale om at Ronaldo skal poste noe hver 3-4 uke.

Det virker lovende så langt. Dette er virkelig godt jobbet av Hugo Games - de brukte tross alt opp markedsføringsbudsjettet på det forrige Ronaldospillet.

Og bare tenk på hva de avtalene med Nyjah Houston og Cam Newton har potensial til å generere av inntekter i USA.

Står her:

1000-5000 downloads på Android. Ville kanskje ventet litt med å sprette champagne.

Seriøst? Den oppdateres ikke så ofte den der. Gi deg :unamused:

De fleste spill til Hugo har en faktor mellom 60-80 når det kommer til ratings. Bare gang ratings opp med det så har du et cirkatall.

Her fra 27/3:

1 Like