Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Ny melding
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=444593

A financial investor (the “Investor”) has engaged SpareBank 1 Markets AS (the “Manager”) to explore the opportunity to acquire 30% of the outstanding shares in Hunter Group ASA (the “Shares”) at a price of NOK 2.30 per share, but with the possibility for the Investor at its full discretion to increase or decrease the number of shares to be acquired (the “Offer”), however so that the Investor’s shareholding in Hunter Group ASA may not exceed 1/3 of the outstanding Shares in the Company after the completion of the Offer.

The Manager will gather and accumulate sales orders from existing shareholders. All existing shareholders are invited to offer Shares for sale at the price defined above.

The acceptance period will commence immediately, and will close on 16 February 2018 at 17:00 hrs. CET. However, the acceptance period can be closed earlier or extended at the Manager’s own discretion. If an acquisition is to be completed, allocation will follow shortly thereafter. Allocation is expected to be made on or about 19 February 2018 with standard T+2 settlement.

De som har fått kjøpt i dag har fått på billig salg spør du meg. Morsomt at folk fortsatt selger under 2,3 :slight_smile:

Jeg er komfortabel med inngang idag, godt under prisen for aksjene som gjelder for transaksjonen, altså emisjonen og aksjene som brukes som oppgjør, det må da være en bra inngang for fremtiden

Lurer på hvem det er som vil kjøpe. Håper bare det ikke er han rotta Spetalen som skal inn igjen :wink:

Er mer spent på hvordan vedkommende skal klare å få tak i hele 30%. Det må da være umulig til kr. 2,30 regner med man må høyere da.

Må få kjøpe med fondene da, om de vil ut.

Kjøpte mer på 2,26 - satser på at det blir litt positivt momentum fremover

Hva er egentlig greia med å selge godt under 2,30 når en investor er villig til å kjøpe aksjene for 2,30?

Skremme folk til å selge på 2,30? Tok litt i sluttauksjonen. Ringte inn og de hadde ikke fylt opp kjøpstilbudet.

Emisjon og transaksjonsaksjer til 2,25, så kommer det melding om en finansiell investor vil kjøpe 30%, og kurs snakkes om 2,30.

Aksjen endre på 2,135 ?
Hvor falt eg av !?

1 Like

Skjønner heller ikke helt hva som skjer her, er veldig merkelig. Liker ikke at de har fjernet meglerstatistikken.

Edit; Må få legge til at jeg føler meg rimelig trygg på at den skal opp. Har tapt en del til nå men tror det lønner seg til slutt :wink:

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=444664

Reference is made to the stock exchange notice dated 16 February 2018 regarding a contemplated offer to acquire shares in Hunter Group AS.

The acceptance period ended at today 17:00 hrs. and the Investor did not receive the required level of acceptances. The offer has therefore lapsed.

1 Like

Skulle bare mangle, men da vet vi at noen har lyst på mangen aksjer, og at prisen må opp

Mulig Spettet eller noen andre som ønsker å blokkere ved EGF (minst 1/3) og kjøp av IKM? Fredly har jo noen prosenter igjen fra siste aksjonærliste.

Eg tipper det er Hansson som prøver seg, skulle være utenlandsbasert ?

Budet på aksjene henger jo ikke på greip. Største aksjonær i firmaet er Blystad og han eier bare i overkant av 5%, og top 20 består i stor grad av innsidere. De tidligere ansatte i Dwellop, som jo har lockup på sine aksjer, eier over 15% tilsammen. Denne investoren kan da ikke seriøst ha trodd at han skulle få nok aksjer til å få 30% i selskapet?

Strengt tatt burde vedkommende ikke fått tilslag på en eneste aksje, om budet var seriøst ment, burde det blitt forlenget og premien øket, synst hele greia virker litt jalla, derav eg tror det kan være Hansson, eller rett og slett bare en som har prøvd seg på ett røverkjøp men egentlig ikke helt ha hatt troen.
Ettersom kjøper ønsker 30prosent, antar eg det er enn ikke eksiterende aksjonær

Hvis avtalen på EGF blir stemt frem så blir vel antall nye aksjer i selskapet:

dagens antall: 131 158 013
+Kyllingstads nye utstedte aksjer: 23 900 000
+Kyllingstads selgerkreditt som konverteres kr 55,5mill/2,25=26 666 666
+rettet kontantemisjon til 75mill/2,25=33 333 333
+Lundkvist`s oppgjør i aksjer ca 5,5mill/4,5kr+5,5mill/2,25kr=3 666 666
+rep emisjon aksjer=10 000 000

Nytt antall= 228 724 678 aksjer som gir en verdi av selskapet etter dagens kurs på ca 488 mill.
Kyllingstad eier da ca 23% av selskapet.

Forutsatt at emi-kursen blir 2,25kr da.

Synes prisingen av den potensielt fremtidige Hunter Group i dette tilfellet er ganske lav, så her blir det spennende fremover.

2 Likes

Det som jeg synes er litt svakt av selskapet er at de sier at de skal ta godt vare på aksjonærene sine og i den forbindelse så burde selskapet hatt en rep-emisjon mot alle aksjonærer og ikke bare hatt en rettet emisjon mot noen få. Da hadde alle fått muligheten til å beholde sin aksjeposisjon i selskapet, men de vil vel ikke at det skal vannes ut for mye heller…? Vet at de skrev at det mulig skulle komme en rep-emisjon, men tipper det bare er for syns skyld. Dette var litt ego av ledelsen synes jeg.

Uansett så får man kjøpe billigere en emisjonskursen, så man har jo mulighet til og hindre egen utvanning til bedre kurs, en emisjonskammeratene fikk.
Men eg er likevel enig med deg da det i utgangspunktet, ikke bare i hunter, men i dei fleste emisjonene, ikke blir ivaretatt ekisterende aksjonærmasse