Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Vurdert å kjøpe flere aksjer på dette nivået? Hvis jeg tar utgangspunkt i salgsprisen, forrige kvartals rapport og USDNOK i dag ender jeg på ca. 3,96 kroner aksjen.

Edit. Som Arne alltid sier: Til slutt stemmer matematikken.

Personlig tenker jeg at markedet er avventende med å se hvilke planer Hunter har mtp utbetaling og evt hvor stor andel dette blir, og evt videre investeringer.
I utgangspunktet håper jeg på at en større andel blir utbetalt, men at noe blir igjen i selskapet for nye prosjekter. Da blir jeg med videre, og lar selskapet investere for meg.

Kan være en fin mulighet å skaffe seg aksjer på dette nivået, utfallet vil komme når planene blir annonsert.

Share buy back

Hunter Group ASA - Sale of Hunter Disen completed

Hunter Group ASA - Sale of Hunter Idun completed

Hunter Group ASA - Sale of Hunter Frigg completed

Hunter Group ASA - Key information relating to the cash dividend

Spørsmål til de av dere som er mer belært enn meg. Ifm. annonseringen av utbytte på 1,5 kroner ble det kommunisert at det er styrets intensjon å distribuere gjenværende kapital så snart salget av båtene er sluttført. Når jeg regnet på det så endte jeg opp på ca. 3,96 (+/-) kroner per aksje i kapital etter ferdig salg.

Hvordan vil dette skje i praksis? Har aldri vært med på dette før. Kan man gjennomføre en slags kapitalnedsettelse med sletting av aksjonærenes aksjer? Hvis de kun utbetaler utbytte tilsvarende alle kontantverdier i selskapet så vil aksjekursen gå i 0,-? og så avvikler selskapet driften. Da har man rent teoretisk tapt 100 % av innskuddet, men praktisk forhåpentligvis tjent etter man tar hensyn til utbyttet, alt ettersom hvilket snitt man hadde på inngang.

Det ligger forøvrig et patent eller noe i et selskap i som Hunter Group ASA eier. Hva med dette?

Slik jeg har forstått dette er NAV som du sier rundt 3.9 kr. Dette inkluderer både båtene og kapitalen i selskapet.
Deler vi dette opp, vil salget av båtene utgjøre en samlet utbetaling til oss aksjonærer på 3.2kr. Resten, 0.7 kr blir igjen i selskapet (30-40M kr) for videre investeringer.

Jeg tolker Fredly dit at han planer videre med selskapet og den resterende denne (30-40M) for videre investeringer.

Kan vel legge til at jeg tror Fredly vil hente ny kapital til ett nytt prosjekt i selskapet, i tillegg til det gjenværende beløpet, iallefall om han tenker på et større prosjekt. Men, min personlige mening.

Ex dividend NOK 1.50 today

Hunter Group ASA - Second quarter results 2022

Correction: Key information relating to the cash dividend

Hunter Group ASA - Notice of Extraordinary General Meeting

Påfølgende spørsmål. Etter Q2 rapport regner jeg meg frem til ca. NOK 4,0 per aksje FØR utbytte som utbetales 1. november på NOK 1,5. Altså ca. NOK 2,51 per aksje etter.

Utbytte annonsert ifm. innkalling ekstraordinær generalforsamling 29. august er på NOK 1,5 inkl. overkurs fra kapitalnedsettelse. Da er vi nede i ca. NOK 0,96 per aksje gjenstående i selskapet, eller i overkant av en halv mrd. NOK.

Dette er ganske nærme det du skrev om ca. NOK 0,7 igjen i selskapet (Tilsvarer omtrent NOK 0,9 ettersom du antok NOK 3,2 i utbytte - som nå viste seg å bli NOK 3).

Er det bare markedet som finner det så overveiende sannsynlig at de kommer til å rote bort 0,5 mrd. eller hva er grunnen til at vi nå prises til 2,105, hele 0,4 kroner i rabatt per aksje?

Jeg lurer også på om noen har innsikt i hvordan “tegningsrett tillagt rente” fungerer? per annuitet? Regner med at “p.a. (per annuitet)” er forrentelse per år. i så fall koster NOK 2,6-rettene, NOK 2,90-rettene og NOK 3,2-rettene i realiteten hhv. NOK -2,03, -1,68 og -1,34(?). Kan det stemme at tegningsrettene vil være gratis? I så fall må vi regne med at de vil bli løst inn den 19. september og effektivt antall aksjer i selskapet (totalt - egne + tegning) vil gi en NAV på ca. 2,41 før foreslått utbytte etter EOGF. Eller er jeg helt på jordet her? 0,3 kroner i rabatt per aksje, er betydelig det også forsåvidt, forklarer ikke delta?

Personlig tror jeg markedet holder igjen en margin mot oppsiden grunnet hvor stort beløp som holdes igjen i Hunter Group etter at Hunter Tankers er oppløst, og evt hva Fredly ser for seg i Hunter Group videre.

Enig i det du sier; totalt sett gis det pr nå en god rabatt uansett. dette er fint for de som blir med videre.

Hunter Group ASA - Delivery update

1 Like

Hunter Group ASA - Extraordinary General Meeting held on 19 September 2022

Hunter Group ASA - Exercise of warrants

Hunter Group ASA - Mandatory notification of trade by primary insider

Hunter Group ASA - Dividend payment date