Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

På an igjen, men uten å høyne budet, Hugs at det trolig er to sider her, som etterhvert trenger flertall, eg sitter godt i påvente av en drakamp

Noen som vet hvorfor noen insidere er imot denne dealen. Dette er vel positivt for Hunter Group sin videre satsing, eller er dealen såpass dårlig…?

Var vel folk som syntes Kyllingstad fikk en «for god deal». På bekostning av de tidligere aksjonærene.

Prisforholdet mellom hunter og ikm harmonerer ikke, Kyllingstad får en god deal, menst eksiterende aksjonærer i Hunter ikke kan si det samme, og dei får heller ikke ønsket antal aksjer som igjen gjør til at det da blir utvanning.

Forlaget er enda ikke banket igjennom, så her kan man håpe på dragkamp som vil gi oss småtradere muligheten til an rask karusel køyring

Jeg skjønner bare ikke hvorfor man mener det er et misforhold i verdien på selskapene. Det er jo markedet som har priset Hunter, og det er den verdien ledelsen forholder seg til i sin dokumentasjon. Mcap er jo børsverdien på selskapet, hva annet skal de benytte seg av? Tror kanskje misnøyen fra de større aksjonærene bunner i at de mister makt i selskapet, da det nå er Kyllingstad som skal styre skuta.

Kyllingstad har satset 600 millioner kroner på ny teknologi for fjernstyrte undervannsfarkoster (ROV) på oljefelt. Altså har de brukt omtrent like mye penger på utvikling som det IKM nå prises til. 150 av disse millionene er brukt i forbindelse med avtalen mot Statoil. Teknologien gjør det mulig å styre ROV’ene fra kontrollrommet, som er plassert på Bryne på Jæren. I likhet med Dwellop har IKM utviklet en teknologi som de er enerådende på i hele verden, og i likhet med Dwellop innehar de en teknologi som er særdeles kostbesparende for kunden.

Det er klart dette kan komme til å gi store besparelser. Jeg sier det rett ut. Dette gjør vi for å redusere bemanningen offshore. I tillegg vil det blant annet gi økt fleksibilitet og raskere responstid, sier Kyllingstad til Dagens Næringsliv.

Og ikke nok med det, Kyllingstad sier at vi kan vente oss mye mer innenfor dette markedet.

– Samtidig er det en rekke store prosjekter, særlig innenfor subsea, som kommer.

For ikke å snakke om at de har en 10 års-avtale, med mulighet for 3*5 opsjonsår, altså potensielt 25 års avtale med Statoil. Kyllingstad er en dyktig leder og forretningsmann som vil ta selskapet til nye høyder.

Og det skal stoppes? Hvorfor?

2 Likes

Ny mld, budet utvides og gjelder til fredag, her har ikke budgiver fått nok fill, om noe i hele tatt.
Eg tipper vel at kjøper har fått tilbud om noe, ellers ville det vel bare være og avslutte eller Evt øke.
Kortsiktig kan man jo få ett fall i kurs dersom handel ikke går igjennom, eller vil an oppleve økt bud Evt motbud.
Ett sjeldent spennende case dette her nå, men ver åpne for alle utslag.
Dersom det ikke går veien for en eller flere av misfornøyde eiere, kan vi muligens risikere dumping fra en eller flere nåværende aksjonærer, men eg vil tro det står krefter klare til og i mot

Arne Fredly står frem som Hunter Group-oppkjøper
23 minutter siden · Marius Lorentzen
En hittil ukjent investor prøver for andre gang å kjøpe seg opp til 30 prosent eierandel i Hunter Group. Det har lenge vært spekulert i om oppkjøpsforsøket begrunnes i et ønske om å stoppe Hunter Groups varslede oppkjøp av IKM Subsea.
Nå står investor og aksjonær i Hunter Group, Arne Fredly, frem i Finansavisen som den ukjente oppkjøperen.
– Jeg har ikke noe imot IKM eller Ståle Kyllingstad, men oppkjøpet av IKM Subsea & Technology er for stort for Hunter Group. Det blir for mye gjeld og for langt frem til man kan tjene penger, sier Fredly til avisens fredagsutgave.
– Dette er et lite selskap som har hatt mye kontanter, hvor pengene renner ut på industriutvikling i stedet for at det blir drevet som investeringsselskap, fortsetter han.
Avtalen mellom Hunter Group og Ståle Kyllingstads IKM Gruppen om kjøpet av IKM Subsea ble kjent den 15. februar. Dagen etter ble det kjent at en investor ønsket å kjøpe seg opp til 30 prosent av aksjene. Dette forsøket feilet grunnet laber interesse.
Den 20. februar forsøkte investoren på nytt. Svarfristen for dette tilbudet er forlenget fra 21. til 23. februar.

3 Likes

Frist forlenget til mandag kl 17
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=445121

Ikke godt å si hva som vil skje videre her. Kan hende Fredly har rett. Jeg var positiv til oppkjøpet først, men jeg synes det er rart at vi hører lite fra selskapet. De burde gått ut og forsvart oppkjøpet nå som de har Fredly på nakken. Men de velger å være stille, som de har vært i nesten et år nå.

1 Like

Veldig spent på dette nå, dersom Fredly får aksept, så betaler han 2,3 og vil jobbe for at Hunter skal betale utbytte som da igjen vil være veldig.
Får Fredly ikke aksept, så er det flere scenarioer som kan dukke opp.
Ser vi da at Fredly dumper i fortvilelse ?
Handelen med ikm går igjennom og vi må jo anta at hunter og Kyllingstad skal skape aksjonærverdier, da Kyllingstad fortsatt blir en stor og viktig eier, han vil jo ikke miste verdiene han får gjennom oppkjøpet, han vil jo prøve å øke verdien.
Kyllingstad & Co varsler flere oppkjøp, hva med finansiering, blir det selskap som vil stadig emitere, da vil vi små trolig ha liten sjanse mot å bli vaket ut.
Hadde håpet på litt mer fra Hunter og Kyllingstad, og at set kanskje ville komme motbud for sikre stemmer for at transaksjonen skal gå igjennom

Rart han ikke selger hele IKM…

Ny hjemmeside

Fikk solgt alt mitt til Fredly, mulig han tok til takke med litt under 30%.

Hører han har fått tak aksept for mangen aksjer, blir spennende å se videre gang her, eg blir sittende med mine lodd

3 Likes

Lykke til videre, inngangen min var gambling på at kursen skulle opp mot 2,3… og noen måtte da selge for at Fredly skulle bli fornøyd

3 Likes

Grei omsetning i dag. Blir nok sittende en stund med stacken min.

1 Like

Fredly fikk nesten 13% aksjer, så da er han oppe i en eierandel på 15,5%. Med Blystad og Sæther er de oppe i ca 25%, og Per.Øyvind Berge/Frank Storm 5% til (med mindre noen av disse har.solgt til Fredly).Blir spennende det her.

PS: Det er vel disse aksjene som omsettes i dag

2 Likes

Det er nå det begynner, kampen om fortsettelsen

Det er vanskelig å si noe om, men det er mange som eier aksjer som kom inn på kr 0,5 (i dag 5 kr etter omvendt splitt) og oppover. Når nå Fredly i tillegg kjøper 16 millioner aksjer, er mange av de som ville ut, kommet seg ut. Poenget er uansett at jeg tror ikke det finnes så altfor mange som ønsker å selge seg ut på så lave nivåer som du ser nå, de har allerede solgt til Fredly.

Men alt kan skje, det kommer an på om Fredly vinner fram på generalforsamlingen om et par uker.

2 Likes

Hei, og velkommen Norges beste alsjeforum.
Ang det å gi råd, så er det vansklig og og gi noen gode, det vil være mangen forskjellig typer tradere og investorer.

For min del, så kjøpte eg samme dagen som IKM meldingen ble kjent, men etter noen prs erfaring, så kjøper eg aldri på åpnig, da skal nemlig alle kjøpe, så eg ventet noe utpå, og fikk til en god pris, dvs en pris godt under prisen i transaksjonen, eller emisjonen.
Dette uten at eg er noen tallknuser, så hva verdien egentlig ville si, vet eg ikke, men man får ofte en rask følelse av hvordan Ola nordmann tenker, så kom det plutselig melding om at en investor ønsker å kjøpe en større del, for så og stemme ned forslaget, da tenker eg at det vil komme en drakamp, noe vinegrntlog ikke har sett, visst det ikke var det idag begynte da, så er spørmsålet : hva vil eiere av store poster, eksempelvis Fredly, gjøre etter EGF når han ikke lenger trenger alle stemmene, for det er stemmer han nå egentlig har kjøpt, vil han kvitte seg med deler av dei og frigjøre cash?
For min del, vil eg vurdere fortløpende, men mine hunter lodd, er spekulative, basert på en potensiel drakamp, eg er trolig ute igjen noen dager før EGF.

Spørmsålet du må stille deg, er hva du ønsker med investeringen din, mener du at Fredly og Co kan skape langsiktig verdier, så sitt, mener at dette er en trade fra din side, så kan EGF vøre ett passende perpektiv, tiden etterpå kan bli lang og seig, men det kan med IKM også, kanskje enda seigere også.

Spørmsålet man også kan stille seg, er jo om noen fra Hunter/ Ikm kommer med bud, for og ivareta sine interesser, for Kyllingstad tsper, dersom Fredly vinner.

Mulig dette vart mitt knotete på en Tlf på hotellrommet etter lang dag med møter, preget av kort tid til felles middag.

PS: viktig poeng at selgerene trolig er ute, etter å ha solgt til Fredly, men vær likevel obs på en bumpy road, dersom Fredly trenger flere aksjer, vil det muligens komme forsøk på dumping og SL raid

Uansett, lykke til

3 Likes