Styre unna selskaper med egen tråd for “fundamentale forhold”.
Jeg måtte sjekke og ja, fytte katta Søkeresultater for "fundamentale" - TekInvestor - Norges Beste Aksjeforum
Haha, det var selvsagt litt spøkefullt sleivete og fra hofta, men det var en interessant liste.
Dette burde egentlig vært tråden med mest trafikk og flest innlegg. Tror mange driver mest med selvskading.
Noe sånt burde være nok:
"Todd Combs berättade i en intervju om ett par enkla frågor som han och Warren Buffett ställde under deras samtal på lördagseftermiddagar.
”If you take a business, what is your level of confidence predicting what it looks like in five years?”
“How many companies are going to earn more in five years with a 90% confidence interval”?
De två, enkla frågorna, tagna på stort allvar och ställda om ett stort antal företag tror jag hade kunnat täcka för att en helt vanlig person över ett antal år skall kunna skapa ett bra investeringsresultat."
-https://investingforvalue.blogspot.com/
og så er det et spm om hvor den overbevisningen/selvtilliten kommer fra. Min inngang er at man kan ikke være best i alt, man må velge seg ut noe man kan bli god på, enten det er en sektor, lese regnskap, teknisk analyse (ikke noe for meg), trade en enkeltaksje, eller noe annet. Det er lettest å bli god på det man har interesse for og synes er gøy og spennende.